Toon posts:

[Dell Inspiron 9100] Toestenbord problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee keyboard-probleempjes met m'n (slechts 4 weken oude) Dell Inspiron 9100 en vroeg me af of hier andere mensen zijn die soortgelijke problemen hebben of hebben gehad:

1. Sinds ongeveer een week geleden lijkt de rechter bovenhoek van het toetsenbord een beetje los te zitten. Het is niet echt ernstig, maar 'the feel' (en sound) van het indrukken van de PgUp en PgDn is gewoon beter geweest. Als ik bijv PgUp indruk bewegen de Home, End en PgDn toetsen een beetje mee. Beetje irritant (vooral omdat ie nog zo goed als nieuw is), maar er valt mee te leven. Heb een aantal jaren geleden met een (geleende) Dell gewerkt en als ik het me goed herinner had deze precies dezelfde 'kuur'/schoonheidsfout. Had me er dus maar bij neergelegd in de hoop dat het hier bij zou blijven de komende tijd...

2. ...Niet dus. Vanmiddag ontdekte ik dat er iets mis is met 1 van de toetsen (de '7'). Deze werkt alleen nog maar wanneer er met kracht op wordt gedrukt. De toets maakt ook niet meer het 'klik'/'tik'-geluidje dat de andere toetsen maken en het voelt alsof er iets onder zit. Ik heb al wat zitten blazen, maar dat hielp niks. Daarna voorzichtig met een schroevendraaiertje de toets een beetje opgetild en er onder gekeken, maar zag ook niks zitten.

Zoals ik zei kan ik met het eerst probleem nog wel leven, maar dat van die '7' is vrij irritant. Ik zit me nu af te vragen wat het is en wat ik er aan zou kunnen doen. Zou de toets er wel af willen halen, maar heb geen idee hoe verniel-gevoelig die dingen zijn (kon hierover tot nog toe ook weinig info op het internet vinden :() Zijn hier toevallig mensen die dit bekend in de oren klinkt? Zoja, het delen van je ervaring zou zeer op prijs worden gesteld :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een (krachtige) stofzuiger doet wonderen! Kennelijk zat er inderdaad wat onder de toets. Eerst leek het niet te helpen, maar na een paar minuten creatief (doch voorzichtig) stofzuigen rondom de toets hoorde ik iets de stofzuiger invliegen (geen toets godzijdank) en was het probleem opgelost.

Dus voor mensen die met hezelfde probleem (krijgen te) kampen: probeer de stofzuiger en geef niet onmiddellijk op.

Topic kan wat mij betreft worden gesloten, hoewel ik ook nog steeds benieuwd ben naar reacties op m'n eerste (minor) probleempje. Zoals gezegd heb ik dus ervaring met 2 Dell's en beide vertonen schoonheidsfoutjes mbt rechterbovenhoek van het keyboard. Begin me af te vragen of het misschien een feature is van Dell....