Toon posts:

PC gaat soms niet aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi.

ik heb een probleempje..
ik zit te twijfelen of het nou me moederbord of me voeding is..
situatie is als volgt.. als de pc verschuif of verplaats. gaat die na de tijd niet meer aan.. enige wat die dan doet is een kleine stroomstoot zodat de fans een halve seconde gaan draaien. en daarna doet die niets meer..
ik moet dan een paar harde klappen geven op de kast en dan gaat die wel weer aan..

nu denk ik er ergens een los contact zit..
nu heb ik alle kabels die uit de voeding gecontroleerd op breuken of slechte contacten met de hardware.. hier is geen sprake van..
nu denk ik dat het de voeding zelf is of dat het moederbord is. (moederbord lijkt me onwaarschijnlijk want dan zou ik elke keer die problemen hebben toch).

weten jullie misschien waar het aan kan liggen? of heb ik toch gelijk en ligt het aan de voeding?

kan ik dat op 1 of andere manier testen??

het gaat om een Thermaltake 480W voeding.. dus capaciteit genoeg voor me pc.

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is het niet mogelijk een nieuwe voeding te proberen (lijkt mij het meest logische) ? Gebeurt het ook als je de pc verschuift als hij aan is? Hoor je iets los zitten als je hem verplaatst?

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-02 01:08
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:54:
hoi.

ik heb een probleempje..
ik zit te twijfelen of het nou me moederbord of me voeding is..
situatie is als volgt.. als de pc verschuif of verplaats. gaat die na de tijd niet meer aan.. enige wat die dan doet is een kleine stroomstoot zodat de fans een halve seconde gaan draaien. en daarna doet die niets meer..
ik moet dan een paar harde klappen geven op de kast en dan gaat die wel weer aan..

nu denk ik er ergens een los contact zit..
nu heb ik alle kabels die uit de voeding gecontroleerd op breuken of slechte contacten met de hardware.. hier is geen sprake van..
nu denk ik dat het de voeding zelf is of dat het moederbord is. (moederbord lijkt me onwaarschijnlijk want dan zou ik elke keer die problemen hebben toch).

weten jullie misschien waar het aan kan liggen? of heb ik toch gelijk en ligt het aan de voeding?

kan ik dat op 1 of andere manier testen??

het gaat om een Thermaltake 480W voeding.. dus capaciteit genoeg voor me pc.
Ik denk ook dat het je voeding is hoor. Ik zou als ik jouw was snel eens een nieuwe voeding proberen, want voor je het weet zorgt je voeding voor kortsluiting en dat zou toch erg jammer zijn.

Verwijderd

Topicstarter
-Jay- schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:59:
Is het niet mogelijk een nieuwe voeding te proberen (lijkt mij het meest logische) ? Gebeurt het ook als je de pc verschuift als hij aan is? Hoor je iets los zitten als je hem verplaatst?
als hij aanstaat kan ik hem wel verschuiven.. niet als die uitstaat.. heel raar..

en een andere voeding heb ik niet..
en zit een beetje met geld in de maag.. kan wel een nieuwe voeding kopen maar als dat het probleem niet is ben ik 100 euro armer en heb ik een extra voeding waar ik niets mee doe..
ik zal in ieder geval eens rondvragen hier in de buurt of iemand een 400+ watt voeding heeft...

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik snap dat het veel geld kost (een 350 Watt voeding is hier 25 euro en een 400 Watt 40 euro) Maar is het niet mogelijk je computer te laten staan?? Je kan ook eens bij een computer winkel langs gaan en het probleem uit leggen misschien hebben ze wel een voeding voor je te leen die je kan kopen als het probleem daarna is opgelost. Je kan ook je voeding eens meenemen naar een vriend oid om hem daar eens te proberen.

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill