Toon posts:

routers.... wat is het verschil?

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb met diverse mensen al gesproken over de volgende vraag??

WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN DE VERSCHILLENDE MERKEN ROUTERS?

mijn eerste router wat een sitecom, waarom.... nou simpel, het was de goedkoopste :) !

nu heb ik onlangs een 3com gekocht, omdat ik van alle kanten hoor dat het een goed merk is enz enz enz, en bij die mensen zaten ook it profs (dan ga ik ervanuit dat ze iets zeggen wat klopt). over deze router ben ik zeer tevreden, werkt lekker makkelijk, genoeg opties enz enz enz.

maar nu hebben een paar kamaraden van me ook diverse routers gekoch, namen als D-link, canyon (dat is bagger uit eigen ervaring), smg, enz enz allemaal goedkope namen voor goedkope prijzen, maar ze werken wel...

ik dacht dus altijd dat zo'n 3com bijvoorbeeld dan met beveiliging een stapje voor heeft, maar wat blijkt nu.... mijn 3com heeft 128bits versleuteling, en die smg heeft 148bits versleuteling, dus de beveiliging is niet beter bij mijn 3com.... dus nu komt bij mij de vraag op.... waarom is die 3com 2 keer zo duur als die smg?? betaal ik alleen voor de goede naam? heeft 3com zoooo'n veel betere service! of is er wat anders dat ik niet weet. (meeste keren 3com ooit in 1 alinea :Y) )

ik heb me laten vertellen dat bijvoorbeeld een merk al linksys niet onder doet voor 3com... wat is daar van waar?

op internet zelf vindt je van alles testen maar echt een test van verschillende routers, met een goede uitleg over de resultaten vindt je niet. :(

kortom: kan iemand me zeggen wat de verschillen zijn tussen de verschillende merken duren en goedkope routers?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:28

Super_ik

haklust!

doorvoorsnelheid kan schelen, bij ingebouwde switch ook de backplane capaciteit, verder firewall opties. backup opties (extra inbel verbinding).

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Zo simpel een verschil aangeven is niet echt mogelijk, dan moet je o.a. de specificaties naast elkaar houden. Verschillen in prijs krijg je door merk en mogelijkheden.
ik heb me laten vertellen dat bijvoorbeeld een merk al linksys niet onder doet voor 3com... wat is daar van waar?
Dat zal eraan liggen wat je van de router verwacht. Tenzij defect zal ieder merk router doen wat hij moet doen. Het verschil ga je merken op grond van instelmogelijkheden, gebruiksgemak e.d. Dat soort zaken kun je soms uit tests halen.

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat het verschil niet makelijk is aan te geven begrijp ik... maartoch moeten er duidelijk aantoonbare verschillen zitten... ik bedoel een smg heb je voor 60 euro, terwijl een 3com 130 euro kost... mij maak je niet wijs dat het enigste verschill tussen die twee een eventueel extra instellingkje bij de firewall is...

zoals gezegt heeft zo smg bijvoorbeeld zware encryptie... dus dat is beter als een 3com

ff een toelichting op mijn gedachtengang, een ford en een bmw zijn beide auto's, maar bmw is stukken duurder, nu zit een deel ervan in de naam, maar je merkt ook dat een bmw fijner rijdt, minder rammeld, meer opties heeft, enz enz. deze vergelijking gaat voor heel veel dingen op, en nu ben ik benieuwd of dat het ook voor routers opgaat! en als er dan al verschillen zijn waarin die zitten!? :?

ik had eigenlijk gehoopt dat iemand me daarover een wat interresanter verhaaltje over kan vertellen, want anders heb ik 70 euro weggesmeten, en dat vindt ik minder :+ !

naja, ik ben benieuwd wat ik hier nog allemaal te horen krijg! B) :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 19:14 . Reden: tekst erbij, tekst eraf, smiley toevoegen, overzichterlijker maken, spelvouten eruit halen, enz ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen idee. Maar dat is ook niet vreemd want ik ben maar een simpel Hardware modje en routers zijn toch echt Network apparatuur, dus horen vragen erover in Network Troubleshooting thuis. Deze topic zal ik niet verplaatsen want hij voldoet (vooral qua eigen uitzoekwerk) niet aan de eisen die daar gesteld worden.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.