Poorten openen: Geen netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 17:07
Goeie avond allemaal ik heb wat problemen met het netwerk hier thuis ism het openen van poorten. De opstelling hier thuis:

ADSL Basic (xs4all)
2 pc's XP Pro (1 met SP2)
Geen windows FIREWALL
NAV 2005
Sitecom DC214 ADSL Router

wat is het probleem nu:
Deze configuratie draait al een tijd (10 maanden) probleemloos.
Router ging kapot ==> nieuwe gekocht
Ik ging (op de pc met SP2) bittorrent installeren (azureus) maar door de lage download snelheid mijn router maar gaan configureren en de poorten 6881-6999 open zetten op mijn ip adres. (supers het werkt)
Wat gebeurd er nu, dit kan zo een dag perfect draaien! Opeens krijgt de pc beneden problemen met de netwerkverbinding (beperkte netwerk mogenlijkheden oid). Na een half uur krijgt mijn pc dit probleem ook.
Niks helpt meer (opnieuw opstarten van pc en router) wat helpt wel? Router een reset geven, beide pc's krijgen weer een ip adres. ADSL configureren en alles draait weer (dus ik gooi mijn poorten open) en verdomt na een tijd WEER problemen.
Ik draai nu dus gewoon zonder de poorten open en zonder azureus. Ik heb het idee dat het door de poorten opengooien ligt.

Ik heb heel google tweakers etc al afgestruind naar een oplossing. Veel bijna dezelfde problemen gevonden maar niet iets waar ik verder mee kan.Vandaar dat ik dit berichtje hier plaats.

Ik hoop dat iemand me kan helpen en als er meer info nodig is dan plaats ik die graag....

Groetjes Frank

en alvast bedankt

[EDIT] Ik heb nu een dag weer gedraait met de normale instellingen, ik was een game aan het spelen en het gebeurde weer. Ik sloot mijn game af en zag dat de netwerk verbinding weer verdwenen was.
Ik heb echt geen idee waar het aan ligt ! WIE KAN MIJ HELPEN PLEASE !

[ Voor 10% gewijzigd door Falcon Heavy op 11-01-2005 20:40 ]

• Falcon Heavy
upjuh

• Joen
  • Laatst online: 28-04 16:04
Zet het loggen eens uit, misschien dat dat helpt.
Ik heb ook ooit bij iemand met kabel een Sitecom router geconfigureerd en die was ook behoorlijk snel vastgelopen. Ik heb die mensen er 2 maal mee moeten helpen, maar tot nu toe lijkt het wel goed te gaan, want ik heb ze nog niet weer hoeven helpen.
Ik ben echter nog steeds niet achter de exacte oorzaak, maar gezien de hoeveelheid gegevens die die router logde denk ik dat het misschien daar van komt.

• Darthroy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-06-2022
Wat voor een ADSL-modem heb je en zijn daar dezelfde poorten opengezet ? Dit vraag ik omdat je het hebt over "ADSL opnieuw configureren"
Speelt het probleem ook zonder router of heb je echt vastgesteld dat het aan de combinatie met router ligt?

• Falcon Heavy
darthroy schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:56:
Wat voor een ADSL-modem heb je en zijn daar dezelfde poorten opengezet ? Dit vraag ik omdat je het hebt over "ADSL opnieuw configureren"
Speelt het probleem ook zonder router of heb je echt vastgesteld dat het aan de combinatie met router ligt?
Sitecom DC214 ADSL Router
adsl modem en router in 1
poorten 6881-6999
ADSL opnieuw configureren bedoel ik mijn account van xs4all dus inlognaam en password via een programma van Sitecom ADSL Configurator.

@ JeroenM_tbs ik zie wel een Logfile maar kan nergens de optie vinden om dit uit te zetten.

terwijl ik dit berichtje schreef gebeurde het weer, de pc beneden stond uit en mijn pc (met SP2) kreeg geen geldig netwerk adres en had geen of beperkte verbindings mogenlijkheden.

[EDIT] dit geeft mijn diagnostische test van mijn router:

Diagnostic Test: Test Complete

--------------------------------------------------------------------------------

Checking LAN Connection
Testing Ethernet LAN connection PASS

Checking ADSL Connection
Testing ADSL Synchronization PASS

Checking Circuit 0 for Network Connection
Test ATM OAM Segment Loop Back PASS
Test ATM OAM End-to-End Loop Back PASS
Test Ethernet connect to ATM PASS
Test PPPoPvc 0 PPPOE connection UNKNOWN
Test PPPoPvc 0 PPP layer connection PASS
Test PPPoPvc 0 IP connect to PPP FAIL

Testing Internet Connection
Ping primary DNS SKIPPED
Query DNS for www.google.com SKIPPED
Ping www.google.com SKIPPED

[ Voor 30% gewijzigd door Falcon Heavy op 12-01-2005 21:39 ]

• Darthroy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-06-2022
Sorry, je had de gegevens al gepost en ik zat even niet op te letten.
Je hebt google en tweakers al afgestruind en dan ben je waarschijnlijk tegen een dergelijk probleem aangelopen? http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=12343
Ander modem en ander p2p programma, maar wel XP SP2. Heeft te maken met een beperking het aantal tcp-connecties naar buiten o.i.d Om het hackers lastig te maken.
Overigens is het zo dat meerdere ADSL-routers beperkingen kennen in het aantal NAT-sessies die ze kunnen maken.
Hopelijk heb je hier wat aan.

• Falcon Heavy
Ik had zelf ook het idee dat het dus daar een combinatie van zou zijn (was ik ook al tegengekomen) alleen gisteren een dag lang zonder p2p proggies gedraait en mijn router gooide de ip adressen van beide pc's er weer uit.
Het is niet zo dat ik niet op internet kan maar de pc's krijgen een melding: GEEN OF BEPERKTE NETWERKVERBINDING. Ik kijk even hoe het vanavond loopt (dan dus weer 24 uur zonder p2p proggie) en anders maar 2 pc's opnieuw installeren 8)7 als niemand anders mij kan helpen verder :)

iig bedankt

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

2 pc's opnieuw installen lijkt me geen zin hebben. Volgens mij loopt de DCHP server van de Router namelijk vast. Probeer eens te werken met vast ingestelde ip-adressen?

mijn T.net systeemspecspagina

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
voor azureus hoef je btw maar 1 poort te forwarden, standaard 6881.

• Falcon Heavy
bigfoot1942 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:47:
voor azureus hoef je btw maar 1 poort te forwarden, standaard 6881.
toen ik je reply zag dacht ik oja natuurijk stom |:(
Maar het probleem blijft ook zonder p2p programma of poorten openen

@RRX
als ik vanavond of van de week ook nog problemen heb ga ik eens met vaste ip adressen werken

Merci

tbc

• Falcon Heavy
ok het probleem is opgelost ik draai nu al 3 dagen met statische ip adressen en geen problemen gehad tot nu toe ook met mijn poorten open.

iig bedankt mensen!
Pagina: 1