[MCE 2k5 Alternatief] i.c.m. met Digitale TV KPN

Pagina: 1
Acties:

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:04

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
...hoe is het nu...?

Me huidige HTPC situatie is alsvolgt:
[list]
• Single tuner ]-SCART ------ Svideo+Audio-[ HTPC (WinTVPVR150)

• HTPC (Asus Radeon 9200 TD) ]-Svideo+Audio---SCART-[ TV
• HTPC (Onboard AC'97, 5.1 audio) ]-3,5mm----dual phono-[ TV

• HTPC (Onboard AC'97, 5.1 audio) ]-3,5mm---dual phono-[ Pioneer stereo setje

Nu heb ik verschillende, niet MS, alternatieven geprobeerd (Meedio, SageTV, TVedia, TVoon etc) en daarbij de samenwerking met Dig TV van KPN te organiseren...
Dat lukt dus niet. Meedio bijvoorbeeld heeft een prachtige interface, pcs, video, muziek, weer, bestandsbrowser...alles werkt, maar dus geen Live TV :/

...vragen dan maar...
Is er iemand op GoT die een WinXP pc + MCE alternatief (zie boven) heeft lopen i.c.m. DigTV KPN ?

An Explanation of l33t Speak

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
offtopic:
Excuses dat er binnen 24 uur geschopt wordt, maar moet aan het werk en ben pas laat vanavond weer terug
:(

Heeft iemand een bovenstaande config werkend of een idee hoe dit aan de gang te krijgen?

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02 23:01

houthakker

Poehé

eeh, kun je even iets duidelijker zijn: heb je nu een dvb-T kaart in je pc zitten (waar MCE gewoon prima mee over weg zou moeten kunnen) of gebruik je een analoge video in waar je je decorder op aansluit? Met een Hauppauge MCE 150 moet MCE ook gewoon met werken, gewoon composite ingang selecteren. Je moet dan wel de MCE 150 drivers voor die 150 instelleren (op de hauppauge site).

Meedio werkt bij mij met een 150 mce in ieder geval gewoon prima. Let wel dat je zelf nog een keer de configurator moet starten na het installeren en de kaart selecteren/instellen.

[ Voor 20% gewijzigd door houthakker op 12-01-2005 14:43 ]

Specs

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
De decoder van KPN (Samsung SMT 1000T) is via een SCART -> sVideo+3,5mm jack aangesloten op de TV kaart (PVR 150); dit is overigens geen MCE editie. (hoeft ook niet, ik wil een alternatief voor MCE ;) )
zie ook schema in de SP

Ofwel, vooralsnog schijnt de PVR150 het signaal dat afkomstig is van de decoder niet te begrijpen. Beide hardware onderdelen werken wel samen in WinXP MCE 2k5 click, dus hoop ik dat iemand hier de boel ook met een ander prog (zie boven) heeft lopen...

[ Voor 9% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 12-01-2005 15:33 . Reden: link fix ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:22
houthakker schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 09:38:
eeh, kun je even iets duidelijker zijn: heb je nu een dvb-T kaart in je pc zitten (waar MCE gewoon prima mee over weg zou moeten kunnen).............. .
MCE2005 kan met DVB-T overweg maar alleen ongecodeerd. DVB-T en C en S zoals we dat in nederland kennen is altijd gecodeerd en laat MCE nou net (nog) geen CI en CAM ondersteunen.

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
;(

Niemand een idee? In Meedio valt niet eens fatsoenlijk het input signaal de specificeren (cable/antenna of decoderbox (Dig. TV KPN)
Sage TV kan dat wel, maar gaat dan krijg ik alleen een zwart scherm :(

Overigens is de aansluiting nog steeds:
Decoder KPN (SCART) -----> (S-video+Audio) Hauppage WinTV PVR 150

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Laatste poging....eenmaal, andermaal....?
8)7

anders laten jullie me geen keus dan WinXP MCE 2k5 te installeren
:/

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Het is geen Windows maar mischien wil je er toch even naar kijken ?

Ik ben hier bezig om zoiets zoals MCE te draaien maar dan gratis en speel op dit moment met mythtv (http://www.mythtv.org/)

Het draaid bij mij of Fedora Core 2.0 en is ook gelijk mijn 1e linux ervaring, ik gebruik zelf overigens "nog" geen digitale tv ik kijk op dit moment nog ff de kat uit de boom zeg maar.

Mischien heb je er wat aan.

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Nee, want EN ik wil op windows blijven werken EN ik heb Digitale TV van de KPN :(

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:22
Kijk eens naar GBPVR deze kan net als MCE zo'n transmitter aansturen om je tuner te bedienen.

Verwijderd

Probeer dit eens:
http://mediaportal.sourceforge.net/

Uitstekend, gratis en veel updates.

Verwijderd

Duh.. MP heb ik uitgebreid getest, maar bleek veel te gammel. Installeer een paar plugins en de boel crasht bij de eerste de beste inspanning. Daarom draai ik nu ook Meedio, dat houdt zich wel goed, al blijft het oppassen met de plugins, daar kunnen rottige tussen zitten.
Inmiddels heeft Meedio een "Send messages to Girder"-plugin, misschien is dat wat. Heb er nog niet naar gekeken, maar ga ik wel doen: Ik heb ook KPN-TV.. ;)
Pagina: 1