Toon posts:

Connect3d radeon9800pro @ XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus op advies van mensen op dit forum de saphire 128mb XT bios in me connect3d 9800pro geflashed

en dat ging goed gelukkig maar toen ik dingetjes ging draaien na de flash kreeg ik echt abnormale artifacts en gebroken 3d beelden

ik heb de standard cooler op de kaart zitten dus hij word waarschijnlijk te heet
en ja ik ben al van plan om een nieuwe cooler waarschijnlijk van artic te halen

maargoed vervolgens had ik dat bios bestandje van die saphire XT aangepast in de vorm van, de snelheden omlaag gegooid naar 9800pro standard snelheden
en dat opnieuw in me kaart geflashed

dus nu heet me kaart wel radeon 9800XT maar hij draaid als nog op pro clockspeeds

mijn vraag zijn er mensen die ervaring hebben met de zelfde hardware als mij en truukjes weten om hem tog wat opte krikken bijvoorbeeld een combinatie van een bepaalde voltage en clocksnel heid

mijn specs:

AMD Athlon XP2600
Asus A7N8X-X moederbord
450 WATT Sweex voeding
Connect3d Radeon 9800 pro @ XT
512MB DDR ram 400mhz ( 2x 256 beide 400mhz 2 verschillende merken geloof ik maar heb er nooit problemen mee gehad)

en ik vraag me trouwens ook af, nu ik dus de snelheden van de pro draai maar wel de xt bios er in heb heeft dat nog andere voor of nadelen ??? of is er niks veranderd ?

bedankt alvast

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 18:41 ]

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:20
Wanneer je allerlei artifacts in beeld krijgt, betekent dat niet direct dat je kaart te heet word. Het kan ook \ijn dat je kaart die snelheden gewoon niet aan kan. Probeer eens met een OC-tool (rage3dtweak oid) langzaam de snelheden te verhogen.

Wanneer een bios corrupt is, of verkeerd is geflashed, kun je ook artifacts krijgen.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
AttiX.SkategoaT schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:48:
Wanneer je allerlei artifacts in beeld krijgt, betekent dat niet direct dat je kaart te heet word. Het kan ook \ijn dat je kaart die snelheden gewoon niet aan kan. Probeer eens met een OC-tool (rage3dtweak oid) langzaam de snelheden te verhogen.

Wanneer een bios corrupt is, of verkeerd is geflashed, kun je ook artifacts krijgen.

Succes!
ja maar na het flashen hoef ik dus alleen maar de snelheden omlaag te gooien om van die artifacts af te zijn dus ik denk niet dat het flashen mis is gegaan

ennuh ik had met atitool een keer langzaam overgeclocked en dan gaat ie bij mij op 385 core / 345 mem al een beetje artifacts geven
terwijl beide maar 5mhz omhoog zijn want 9800pro standard snelheden zijn 380 / 340 tog
het waren wel hele miniscule artifacts maar tog....ik wil dat het beeld perfect is :P

nou heb ik het wel over 3dmark en het is bekend dat daar al gouw artifacts in voor komen
dus ik heb hem gewoon een tijdje zo laten draaien maar op een dag ging me pc ineens booten tijdens gamen toen heb ik alle speeds weer gelijk op standard gezet vandaar..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 18:55 ]

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:20
Je krijgt al artifacts wanneer je de speeds 5Mhz omhoog gooit? Hoe wil je de kaart dan ooit op XT snelheden draaien?

Ik denk dat een 9800pro en een 9800XT op dezelfde speeds even snel zijn. Correct me if I'm wrong.

Mischien heb je dit al gelezen:
http://www.rojakpot.com/d...location=3&var1=92&var2=0

[ Voor 20% gewijzigd door AttiX op 11-01-2005 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
AttiX.SkategoaT schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:47:
Je krijgt al artifacts wanneer je de speeds 5Mhz omhoog gooit? Hoe wil je de kaart dan ooit op XT snelheden draaien?

Ik denk dat een 9800pro en een 9800XT op dezelfde speeds even snel zijn. Correct me if I'm wrong.
ja das een goeie :P

nee maar ik had gehoord dat een kaart flashen iets anders is dan gewoon overclocken en dat hij na het flashen mischien wel correct zou werken vandaar dat ik het had geprobeerd

maargoed als iemand kan bevestigen dat het geen moer uit maakt welke bios je heb als je tog de zelfde snelheden draait dan zet ik hem maar weer terug naar de pro bios....
of ik laat hem op xt staan dan kan ik stoer doen tegen noobs :P

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-02 01:08
AttiX.SkategoaT schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:47:Ik denk dat een 9800pro en een 9800XT op dezelfde speeds even snel zijn. Correct me if I'm wrong.
Tuurlijk is dat zo :D Wel vreemd dat je core al artifacts geeft op 385mhz, want vrijwel elke pro haalt met stock koeler zonder probleem 400mhz. Het kan natuurlijk zijn dat je een wat minder goed exemplaar hebt.

Verwijderd

Topicstarter
TerraNova schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:54:
[...]

AttiX.SkategoaT schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:47:Ik denk dat een 9800pro en een 9800XT op dezelfde speeds even snel zijn. Correct me if I'm wrong.

Tuurlijk is dat zo :D Wel vreemd dat je core al artifacts geeft op 385mhz, want vrijwel elke pro haalt met stock koeler zonder probleem 400mhz. Het kan natuurlijk zijn dat je een wat minder goed exemplaar hebt.
ik zal je correcten
want ik wil niet wonderbaarlijk klinken ofzo
maar ik haal nu constant net ietsje boven de 5700 punten in 3dmark03

en dat was voor de flash ECHT NIET ZO toen schommelde het tussen de 5400 en 5600

trouwens in las van iemand dat ie ook ze pro succesvol had geflashed naar XT en dat ie nu wel 5900 punten had in 3dm03 daar zit ik tog wel aardig in de buurt met de standard pro clocks :?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 21:04 ]

• eR1k
LOL dat is zo afhankelijk van zijn specifieke setup en settings dat het gewoon nauwelijks te vergelijken is.

Verwijderd

Topicstarter
TerraNova schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:10:
LOL dat is zo afhankelijk van zijn specifieke setup en settings dat het gewoon nauwelijks te vergelijken is.
ja ok, maar goed heb je ook een verklaring voor me punten in 3dm >?

• eR1k
Je hebt een andere cpu op een andere snelheid, je hebt andere ram speed met andere timings, je hebt betere timings op het geheugen van je gfx, je gebruikt andere drivers enz.

Verwijderd

Topicstarter
TerraNova schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:19:
Je hebt een andere cpu op een andere snelheid, je hebt andere ram speed met andere timings, je hebt betere timings op het geheugen van je gfx, je gebruikt andere drivers enz.
neeheeeeeee, je snapt niet wat ik bedoel :p
IK zelf heb een verschil bij 3dmark
voordat ik me kaart had geflashed maar de zelfde clocksnelheden draaide zaten me punten altijd tussen de 5400 en 5600
na de flash heb ik nu constant boven de 5700 punten en ik heb 3dmark al 4 keer geprobeert nu
ondanks die zelfde clock speeds

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:10

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Heb je nieuwere drivers geïnstalleerd?
Bij mij scheelde het 100 punten toen ik van catalyst 3.9 naar 4.5 ging.
Nu zit ik op 4.9 (want met 4.12 loopt ie bij mij gegarandeerd vast). Ik ga eens proberen of ik hiermee ook wat puntjes heb verdiend.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Heb je bij 3dmark nadat je je kaart geflashed had geen last van ghosting? Want dat was meestal het geval bij het flashen van een 9800 pro kaart met r350 core.
Ik had namelijk ook een keer de pro --> XT geflashed en kreeg dus ghosting. en dan klopt het dat je score 300~ 500 omhoog gaat.

Maar nadat ik de omega softmod drivers had geinstalleerd was het wel verdwenen maar me score was zowat hetzelfde als toen die nog pro was maar op xt snelheid. :'(

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Op een R360-bios werkt een R360 én R350 efficienter, volgens mij heeft ATI dat alleen maar gedaan zodat er een merkbaar verschil zou zijn tussen de 9800pro en 9800XT.

De geheugen-timings van een 9800XT zijn iets losser dus zouden de prestatie negatief moeten beinvloeden, de enige mogelijkheid is dus dat de core iets sneller is als hij aangestuurd door een R360-bios.

Je bent niet de enige die dit ervaart hoor, dit is ook één van de redenen waaron veel mensen hun 9800pro naar XT flashen.
Pagina: 1