Ik zit nou al een uurtje te zoeken naar info, maar kom er niet echt uit.
Huidige config:
- NVidia GeForce4 MX, AGP8x, scherm resolutie: 1600x1200 (in de werkbak)
- 1x IIyama VM Pro 450
- Systeem hangt aan KVM-Switch voor bediening van 4 systemen.
Gewenste config:
- eoa. DualHead grafische kaart of een extra PCI kaart
- 2x IIyama VM Pro 450
- scherm resolutie: 2x 1600x1200 (3200x1200 ?)
Ik heb nu een 2e IIyama monitor ter beschikking, die ik graag inzet. Vraag is dus: wat te doen qua grafische kaart(en)?
Is het verstandig om een PCI kaartje erbij te kopen of om een kaart te kopen met twee VGA uitgangen, via AGP? Ik wil graag 2x de 1600x1200 resolutie kunnen draaien, dus de kaart moet dat wel aankunnen. 1 scherm zal altijd aan 1 systeem hangen. Het andere scherm zal mee switchen als ik de KVM gebruik. In een ander (oud) topic weet ik al dat dit prima moet werken. Alleen vraag ik me dus af wat tegenwoordig verstandig is. En het 'grote dual monitor topic' is nogal verouderd.
Huidige config:
- NVidia GeForce4 MX, AGP8x, scherm resolutie: 1600x1200 (in de werkbak)
- 1x IIyama VM Pro 450
Gewenste config:
- eoa. DualHead grafische kaart of een extra PCI kaart
- 2x IIyama VM Pro 450
- scherm resolutie: 2x 1600x1200 (3200x1200 ?)
Ik heb nu een 2e IIyama monitor ter beschikking, die ik graag inzet. Vraag is dus: wat te doen qua grafische kaart(en)?
Is het verstandig om een PCI kaartje erbij te kopen of om een kaart te kopen met twee VGA uitgangen, via AGP? Ik wil graag 2x de 1600x1200 resolutie kunnen draaien, dus de kaart moet dat wel aankunnen. 1 scherm zal altijd aan 1 systeem hangen. Het andere scherm zal mee switchen als ik de KVM gebruik. In een ander (oud) topic weet ik al dat dit prima moet werken. Alleen vraag ik me dus af wat tegenwoordig verstandig is. En het 'grote dual monitor topic' is nogal verouderd.
[ specs ] [ Tweaker gallery ]