Toon posts:

Mengpaneel

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor een aansluiting heeft een mengpaneel en kun je die op een SBlive Platinum 5.1 aansluiten :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

idd :? , want ik kan je niet echt volgen.
Maar meestal is in de IN en OUT via Cinch (tulp), hoewel het ook met andere jacks kan, maar weetniet hoe die heten.

Suc6
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ehmm ik zal het even uitleggen... ik ben bezig voor een kennis voor me om een syteem te maken zodat ie mp3 in de kroeg kan draaien...maardaar moet dus een vette soundcard in....dat is geen probleem... maar hij wil ook een mengpaneeltje er op aansluiten....en hoe dat werkt snap ik nog niet helemaal :) daarom wil ik graag weten "hoe" je een mengpaneel kunt aansluiten en wat voor een soundcard je daar voor nodig hebt

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

heb ik thuis ook, maakt niet uit van voor soundcard, er zijn allerhande verloop stekkers te krijgen. gewoon even vragen bij plaatselijke electronica boer

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

Topicstarter
Dus gewoon plug kopen en dan werkt het perfect :?

Verwijderd

Als ik je verhaal zo ff snel goed begrijp, dan kun je het beste een Isis soundkaart nemen. Digitaal SPDIF in/uit, 8 x mono jack 6,25" in/uit.
Beetje uit mijn hoofd dus de specs kunnen wat anders zijn....sorry.
Kosten rond de 650,- dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 januari 2001 12:10 schreef salT het volgende:
Als ik je verhaal zo ff snel goed begrijp, dan kun je het beste een Isis soundkaart nemen. Digitaal SPDIF in/uit, 8 x mono jack 6,25" in/uit.
Beetje uit mijn hoofd dus de specs kunnen wat anders zijn....sorry.
Kosten rond de 650,- dacht ik.
Heb je daar een site van :?

en hoe is de sound kwaliteit van dat ding... is het te vergelijken met een sb live platinum 5.1

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

ik heb een sb128 pci van 100 piek of zo...werkt ook perfect hoor...je hoeft echt niet zo'n duur ding

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is het de bedoeling om het geluid van de soundcard naar het mengpaneel te doen en van daar naar de versterker? Zodat ie kan mixen tussen de PC, eventuele CD-spelers of radio?

Of wil ie met dàt mengpaneeltje de MP3s gaan mixen op de PC? Dat is onmogelijk.
In dat geval moet je eens zoeken naar BPM Studio Professional. Dat doet alles wat je wil, maar is wel een kostelijke aangelegenheid. - http://www.alcatech.com/products/software/studio/prov-version.html
Er zijn goedkopere versies beschikbaar maar die hebben het handige 19" paneeltje niet en dan moet alles met de muis :(

Verwijderd

Op vrijdag 05 januari 2001 12:12 schreef The_Cell het volgende:
[..]
Heb je daar een site van :?

en hoe is de sound kwaliteit van dat ding... is het te vergelijken met een sb live platinum 5.1
www.guillemot.nl/oldsite/gamme/son/msisis/isis.html

De kwaliteit vind ik uitstekend, heb alleen nooit een Live Platinum gehoord dus ik heb niet kunnen vergelijken.
Mij lijkt dat de Live sterk onderdoet voor de Isis, maar nogmaals dat is niet op empirische basis :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 januari 2001 12:27 schreef SatCP het volgende:

Of wil ie met dàt mengpaneeltje de MP3s gaan mixen op de PC? Dat is onmogelijk.
is er echt geen andere enkele manier :?

Verwijderd

Twee losse mp3-spelerdecks kopen ;)

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

er zijn wel gevallen verkrijgbaar dat je mp3's op een cd zet en die afspeelt in een appartaat net als de cd speler maar dan met mp3 ondersteuning...ze zijn alleen een beetje duur :-0

Verwijderd

Ik hoor hier iedereen over platinum en spdif uitgangen.....

Eeeeh hallo, als je een mengpaneel wilt aansluiten heb je gewoon een stereo signaal nodig en een kaartje dat niet heel poeter plat gooit als je aan het afspelen bent......een sb128 van 49,- voldoet al!!!!

Als het goedkoop kan...............

ennee....dat mp3 mixen kan wel, maar dan moet je het met speciale programma's doen en dan heb je niets aan je mengpaneel....je kan een mp3 wel met een andere geluidsbron mixen via het mengpaneel maar dat spreek voor zich....

Verwijderd

Die mp3 gevallen, kan je ook als dvd standalone kopen ,......ik heb er 1 voor 499,- dus voor 998,- heb je een mix set.....maar goed, dan heb je nog geen pitch/speed/que etc etc, maar goed ik denk dat het niet dat soort mixen betreft...of wel? Want als dat zo is, heb ik nog 2x pioneer cdj-500 cd-spelers staan.....

Verwijderd

anders...2 bakjes die mp3 afspelen op het mengpanel zetten..
maarja...dat is wel veel ruimte he

Verwijderd

Op vrijdag 05 januari 2001 13:12 schreef igor het volgende:
Ik hoor hier iedereen over platinum en spdif uitgangen.....

Eeeeh hallo, als je een mengpaneel wilt aansluiten heb je gewoon een stereo signaal nodig en een kaartje dat niet heel poeter plat gooit als je aan het afspelen bent......een sb128 van 49,- voldoet al!!!!
Vind je het gek dat we het hierover hebben? Zie de tweede posting van The_Cell:
Ehmm ik zal het even uitleggen... ik ben bezig voor een kennis voor me om een syteem te maken zodat ie mp3 in de kroeg kan draaien...maardaar moet dus een vette soundcard in....
Daarom hebben we het over platinum en spdif uitgangen :)
Lijkt me dus niet zo vreemd |:(

Verwijderd

Als je nou een klein beetje nadenkt .......hij gaat niet de hele kroeg versterken met dat ding en daarbij veel optische ingangen zal hij niet hebben op z'n versterker......DUS het enige wat hij nodig heeft is een stereo signaal en de mogelijkheid om 2 mp3 's tegelijkertijd te kunnen spelen!!!!!

DAn volstaat de sb128 van 49,- al!!!
Die hele platinum slaat nergens op....dan ben je dir 450,- kwijt voor spullen die je echt helemaal nergens voor gebruikt!!!!

Verwijderd

Op vrijdag 05 januari 2001 13:12 schreef igor het volgende:
......een sb128 van 49,- voldoet al!!!!
Ik bedenk met trouwens net dat ik het niet met je eens ben....in een kroeg gaat het volume vaak ff hoger dan huiskamer niveau, en een sb 128 is dan geen gehoor, zeker niet als je mp3 draait (wat in feite toch al niet al te best klinkt).
Je hebt dus wel degelijk een flinke kaart nodig, althans eentje met een goeie uitgang bijv. een goeie d/a-converter).

Heb zelf de Live 128 op mixer zitten, zodra het volume omhoog gaat is het niet mooi meer. Bij de Live komt dat door de 44.1/48 kHz conversie....niezo slim van SB |:(

Verwijderd

Op vrijdag 05 januari 2001 13:37 schreef igor het volgende:
Als je nou een klein beetje nadenkt .......hij gaat niet de hele kroeg versterken met dat ding en daarbij veel optische ingangen zal hij niet hebben op z'n versterker......DUS het enige wat hij nodig heeft is een stereo signaal en de mogelijkheid om 2 mp3 's tegelijkertijd te kunnen spelen!!!!!

DAn volstaat de sb128 van 49,- al!!!
Die hele platinum slaat nergens op....dan ben je dir 450,- kwijt voor spullen die je echt helemaal nergens voor gebruikt!!!!
Lees mijn bovenstaande posting.... :)

Je hebt gelijk dat optische in/uitgangen nergens voor nodig zijn, maar deze zitten er nou eenmaal bij als je een geluidskaart koopt met betere analoge uitgangen...*D

Verwijderd

dan neem je een live player.......ik begrijp wat je bedoelt....maar die platinum is echt overdreven!

PS ik heb mijn 128 ook op een paneel, maar dit klinkt fantastisch...ik denk door de codering van de mp3........>128kbit

Verwijderd

Op vrijdag 05 januari 2001 13:44 schreef igor het volgende:
dan neem je een live player.......ik begrijp wat je bedoelt....maar die platinum is echt overdreven!

PS ik heb mijn 128 ook op een paneel, maar dit klinkt fantastisch...ik denk door de codering van de mp3........>128kbit
Ik zei dat ik een Live 128 had.....ik bedoelde de Live 1024, sorry :D

Maargoed, mijn mp3s zitten ook op 128kbit, soms 196 kbit, en in de "huiskamer" klinkt het natuurlijk perfect.
Maar ik vrees toch dat een kroeg, of een wat grotere zaal ofzo wat meer nodig zal hebben.

Kwestie van proberen eigenlijk >:)

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

errug mooi, numark mp3 speler, zeg maar een cd-speler frontje, aan te sluiten op pc, en gewoon alles mee te doen, kost 1200 piek ex. btw, check http://www.numark.com, daar staat genoeg over dat ding !! ik ben aan het sparen, iemand interesse in 2 Gemini CDJ cd-spelers en een mengpaneel, in koffer ???? mail me maar....

Deze plek is te koop.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik versta onder een vette geluidskaart iets anders dan een Live! moet ik zeggen :) Als je perfecte kwaliteit wil moet je zorgen dat je een kaartje als bijv. de Terratec EWX24/96 neemt. Die heeft een signal-to-noise ration van 110 dB, dus vrijwel geen ruis. Perfect voor harde versterking. En je moet echt niet met een PCI128 aan komen kakken en zelfs niet met een Live! 1024 denk ik.

Maar wat wil ie nou precies met die mixer doen dan? Gewoon computer, cd-speler etc. erop aansluiten? Of wil ie z'n MP3tjes gaan mixen? Lijkt me niet echt handig nl. :o Kun je beter gewoon een playlistje maken :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Alsof er in een kroeg een vette HiFi installatie staat, en er allemaal audiofielen in zitten..Volgens mij volstaat een liveplayer of iets in die klasse wel prima.

Verwijderd

Zeker als je mp3's speelt, voldoet een live prima.

Als je wilt dat de "bottleneck" bij je geluidskaart loigt, moet je wel zorgen dat je opname goed is (mp3, zal vaak niet goed genoeg zin), en je PA goed is (in een kroeg staat meestal geen EAW). En dan zal het voor de gemiddelde kroegganger nog niet zo heelveel uitmaken.

Dus: Koop een geluidskaart zodner al teveel toeters en bellen, maar wel met een redelijk geluid. Ik zou niet voor een live gaan, omdat je daar vooral betaal voor de digitale en surround fratsen. Dan kun je beter 350 gulden neerleggen voor een kaartje met gewoon een stereo-out, en een goed geluid.

Die stereo-out hang je vervolgens gewoon aan de line-in van je mixer, die aan de rest van je set hangt (cd spelers, versterker, etc).

Als je van mp3 naar mp3 wilt mixen, moet je dit softwarematig doen, met een programma als BPMstudio. Of twee computers neerzetten, of iets stoer bedenken met linux en twee geluidskaarten...

• Shadowzon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 12:45
Op vrijdag 05 januari 2001 13:59 schreef salT het volgende:

[..]

Ik zei dat ik een Live 128 had.....ik bedoelde de Live 1024, sorry :D

Maargoed, mijn mp3s zitten ook op 128kbit, soms 196 kbit, en in de "huiskamer" klinkt het natuurlijk perfect.
Maar ik vrees toch dat een kroeg, of een wat grotere zaal ofzo wat meer nodig zal hebben.

Kwestie van proberen eigenlijk >:)
Hmm geen problemen hoor! Wij draaien ook op feesten en in ons eigen Cafe.. Met 2 geluidskaarten Sb 128 pci en de wat oudere Sb awe64 Dit in combinatie met Bpmstudio.. Zodat je ook mp3'tjes kunt mixen.. Elke geluidskaart gaat onder een aparte schuif op de mixer.. En klaar is kees! :) Heb laatst nog moeten draaien voor 350 man in een grote tent.. Met deze 2 geluidskaartjes.. het ging perfect en scherp geluid.. Maar ja we hebben wel een geluidsinstallatie van 20.000 piek.. Duzz dat zal wel heel veel uitmaken.. :)

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op zondag 08 juli 2001 00:43 schreef Shadowzon het volgende:

[..]

Maar ja we hebben wel een geluidsinstallatie van 20.000 piek.. Duzz dat zal wel heel veel uitmaken.. :)
De kwaliteit is zo slecht als het slechtste onderdeel in de keten. Dus al had je een installatie van 1 miljoen piek, de kwaliteit wordt er niet beter op, omdat de bron al minder is.

Maar cool dat het met zulke kaartjes al lukt! Had ik niet verwacht :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Niet helemaal waar natuurlijk...

Klein voorbeeldje:
Je hoort echt wel verschil als je een discman aan een set van 10000 gulden hangt, of aan eentje van 2000 gulden, terwijl in beide gevallen je discman de zwakste schakel is...

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 00:43 schreef Shadowzon het volgende:

[..]

Heb laatst nog moeten draaien voor 350 man in een grote tent.. Met deze 2 geluidskaartjes.. het ging perfect en scherp geluid.. Maar ja we hebben wel een geluidsinstallatie van 20.000 piek.. Duzz dat zal wel heel veel uitmaken.. :)
Een installatie van 20.000 voor 350 man is denk ik dus nix speciaals. Ik weet wel dat je dat maal 4 kan doen en dan heb je de waarde van de installatie waar ik vaker op draai , voor een zaaltje van 4 a 5 honderd man , en dan hebben we bij aankoop ook al liggen bezuinigen.

Voor een huiskamer installatie is dit een aardig bedragje maar toch niet voor in een horeca/dans gelegenheid

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op zondag 08 juli 2001 15:05 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Niet helemaal waar natuurlijk...

Klein voorbeeldje:
Je hoort echt wel verschil als je een discman aan een set van 10000 gulden hangt, of aan eentje van 2000 gulden, terwijl in beide gevallen je discman de zwakste schakel is...
Bij de duurdere installatie zul je meer ruis en gekraak horen dan bij de minder dure. Maar het zal er niet mooier op worden.

Pagina: 1