Toon posts:

Ethernet Modem of USB Modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT'ers.

Bleh ik kan niet kiezen, welke zouden jullie pakken ?:) Ik wil overstappen naar een andere provider maar weet niet welke modem ik wil :D. Ik heb nu al een speedtouch 330 USB Modem maar wie weet is hij niet compatible met de nieuwe snelheid (3072 down 1024 up) =/. Btw Ethernet modems zijn beter geschikt voor linux eh? =/ Die USB Modems hebben vaak driver issue's met linux toch ? correct me if im wrong :P

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:55

Haan

dotnetter

Een usb-modem is sowieso waardeloos als je met meerdere pc's wilt internetten. Ik zou altijd voor een ethernet modem kiezen als ik de keus had.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:05

samo

yo/wassup

Ethernet modems zijn handig, staan altijd aan, en de verbinding is makkelijk... Is makkelijk. USB is handig als je de verbinding wil uitzetten?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Ethernet modems zijn het makkelijkste, gewoon het kabeltje in je netwerkkaart pluggen en klaar ben je.
Netwerkkaarten worden idd meer ondersteunt door Linux dan kabelmodems.

Verwijderd

Topicstarter
Zeer bedankt voor jullie hulp, maar hoe meer comments hoe meer vreugd :)

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 12:10
Ethernetmodem is velen malen handiger.
Mocht je later nog een router willen aanschaffen kun je al voor 30 euro een router vinden voor je ethernet moden. Voor USB modems zit je een stuk hoger kwa aanschafprijs voor een router.

Daarnaast heeft USB inderdaad meer driver problemen dan een ethernet modem omdat een ethernet modem niet geinstalleerd hoeft te worden (alleen de bijhorende netwerkkaart, maar dat is geen probleem meer onder linux)

/dev/null

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
als je in de toekomst router wil, moet je gewoon ethernet hebben.
zijn wel usb modem routers maar die zijn duur.

met ethernet modem kan je snellere verbinding halen en idd met 3mbit kan je geloof niet meer met usb modem werken.
maar zou zowiezo niet snappen waarom je hiertussen twijfeld. usb modems zijn gwn minder ruig
Pagina: 1