Toon posts:

[XP] MSSTDFMT.DLL

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een harddisk based MP3/OGG speler, namelijk de XCLEF HD-500. Een zeker Franse dude, genaamd Khan, heeft een tool gemaakt om zo de plaatjes/symbooltjes/figuurtjes te wijzigen in de firmware van de XCLEF HD-500.

Nu, ik krijg de tool niet geopend omdat hij een fout aangeeft. Namelijk, de volgende:
Class not registered.
You need the following file installed on your machine. MSSTDFMT.DLL
Mijn vraag, wat is dit voor een bepaalde file. Als ik google, dan krijg ik overal websites waarvan ik deze file kan downloaden, maar wat is dit voor een bestandje? Ik heb de file gedownload can DLL-files.com. Dan download je een ZIP'je met daarin een readme-bestand. Daarin staat:
Install notes:
Use WinZip to extract the file to your windows\system directory.
Ik heb hem eerst ge-extract naar Z:\Windows maar toen deed het programma'tje (die tool van Khan) het niet. Toen zag ik in Z:\Windows\system32 veel DLL-bestanden staat en heb ik de file in die map geplaatst. Ik kan nog steeds de tool niet openen vanwege dezelfde fout.

Oplossing 1: ik moet zorgen dat ik het DLL-bestand in de goede map krijg.
Oplossing 2: ik moet zorgen dat ik het DLL-bestand geinstalleerd krijg.

Ik heb MSSTDFMT.DLL dus al gedownload en in Z:\Windows en daarna in Z:\Windows\system32 geplaatst, zonder succes.

Kan iemand mij wegwijs maken?

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En wat gebeurd er als je hem in de dir van het programma zelf zet?

[ Voor 2% gewijzigd door Jayden op 11-01-2005 17:58 . Reden: typo ]

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Deze link vertelde mij dat msstdfmt.dll onderdeel is van Visual Studio. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
-Jay- schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:58:
En wat gebeurd er als je hem in de dir van het programma zelf zet?
Ook geen succes. Geeft dezelfde error aan!

• Jayden
  • Niet online
Waar heb je die tool gedownload? Kunnen wij het ook even proberen.

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:56
Een dll kun je registreren met regsvr32.
Even in een dosbox: regsvr32 MSSTDFMT.DLL
Misschien dat het dan werkt :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Jayden
  • Niet online
Bij mij kan hij COMDLG32.OCX niet vinden. ff google-en, in de dir van het progje gezet en hij werkt.
hier is mijn MSSTDFMT.DLL uit system32, probeer die eens http://members.home.nl/shadow.jay/MSSTDFMT.DLL

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:12:
Een dll kun je registreren met regsvr32.
Even in een dosbox: regsvr32 MSSTDFMT.DLL
Misschien dat het dan werkt :)
Precies gedaan zoals je het zei en kreeg een popupje met de melding dat MSSTDFMT.DLL succesvol was geregistreerd :). Mooi. Nu ik de tool weer open krijg ik de foutmelding NIET. Dus dat probleem is verholpen.

MAAR: nu krijg ik een nieuwe foutmelding. Namelijk:
Component 'comdlg32.ocx' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or incalid
Wat nu?

edit:

Ik probeer Jay's manier nu even. Die file googlen. Ik meld het zo weer.

edit nummer 2

Het lukt nu. Ik heb die comdlg32 file vernieuwd en blaat blubber blaat. Conclusie: de tool doet het. Dank voor jullie medewerking en links! :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 18:27 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:56
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:20:
[...]

Precies gedaan zoals je het zei en kreeg een popupje met de melding dat MSSTDFMT.DLL succesvol was geregistreerd :). Mooi. Nu ik de tool weer open krijg ik de foutmelding NIET. Dus dat probleem is verholpen.

MAAR: nu krijg ik een nieuwe foutmelding. Namelijk:

[...]

Wat nu?

edit

Ik probeer Jay's manier nu even. Die file googlen. Ik meld het zo weer.
Nu, eh, het lijstje afwerken? :P

Het doet mij erg denken aan de Visualbasic 6 runtime trouwens, al die bestanden. Die kun je in 1 keer downloaden en installeren @ http://download.microsoft...98Me/EN-US/vbrun60sp5.exe, alleen het zou natuurlijk ook een runtime van een nieuwere VB versie kunnen zijn... die kun je ook vast wel vinden :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1