[TV] Ruis op RGB scart signaal

Pagina: 1
Acties:

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een satelliet ontvanger gekocht (Mvision FCIS-7000 e+) en aangesloten op mijn Sony 28FX68 maar nu heb ik in lichte "scenes" maar ook andere scenes een lichte trilling in het bovenste gedeelte van het beeld over de hele breedte, het is erg vreemd en niet altijd even goed zichtbaar maar hoogstens irritant als je erop gaat letten. Ook als het beeld volledig zwart is zie je een beetje horizontaal rolende strepen in het scherm, wanneer je de helderheid lager zet valt dit minder op.

Mij is opgevallen dat de "rollende strepen" ook voorkomen met het xboxen (donkere scenes met video afspelen in xbmc) van de trillingen boven in beeld heb ik geen last met het xboxen. De decoder en de xbox sturen beide RGB signaal naar de tv.

Als ik de decoder op de bovenste scart aansluit welke ik ook normaal ook voor svideo naar pc gebruik is het probleem weg, maar nu als ik in het menu van de decoder zit maakt het geen verschil qua beeld of ik hem op RGB zet of op CVBS en dat merkte ik op de andere scartaansluiting wel. Ik heb dus het idee dat hij op de bovenste scart waar hij geen probleem mee heeft naar CVBS overschakelt.

Nu is naar mijn weten RGB beter dan CVBS en ik lees hier in het topic dat mensen een soortgelijk probleem hebben met RGB. Is er een oplossing voor? Misschien een aanpassing in het service menu of een nog betere kabel, op dit moment is de tv verbonden met de volgende scartkabel van 0,75m naar de decoder:
Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/PRO-SC-0.75.jpg
Simply de beste scartkabel voor zijn prijs uit ons assortiment.
Vergulde aansluitingen, 21 pins aangesloten, dubbele afgeschermde kabel en extra afgeschermde scartpluggen. Een zegen voor uw beeld. Een must voor 100Hz. In diverse lengtes tm 20 verkrijgbaar. PRo SC lengte.
Dit lijkt mij een goede kabel (was €8 op internet) dus neem aan dat het daar niet aan ligt en volgens mij ligt het ook niet aan de ontvanger, maar waaraan dan wel?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:52

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik denk dat jij last hebt van een aardlus, deze dingen kunnen dergelijke problemen als jij omschrijft veroorzaken.

Zoek ff op dit forum met de juiste trefwoorden en je kan jezelf prima supporten.

Alles kan stuk.

• Speedfight
  • Niet online
remco_k schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:59:
Ik denk dat jij last hebt van een aardlus, deze dingen kunnen dergelijke problemen als jij omschrijft veroorzaken.

Zoek ff op dit forum met de juiste trefwoorden en je kan jezelf prima supporten.
Ik had daar idd al over gelezen. Maar het probleem is dat ons huis al wat ouder is en alleen de keuken geaard is. Ik heb al mijn apparatuur op één stopcontact waar twee stekkerblokken achter elkaar zitten. Ook is er geen centrale verwarming, wel een gaskachel maar daar kan je ook niets mee... ik zou zo dus niet een oplossing weten.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:46
Ik denk dat het een defeckt of onjuiste afstelling (beeldgrote) van je tv is.
Wat betreft de aardlus trek de antenne kabel eens uit je tv als je schotel kijkt is dan het probleem weg zo nee dan is het waarschijnlijk geen aardlus.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• Speedfight
  • Niet online
snameroc schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:40:
Ik denk dat het een defeckt of onjuiste afstelling (beeldgrote) van je tv is.
Wat betreft de aardlus trek de antenne kabel eens uit je tv als je schotel kijkt is dan het probleem weg zo nee dan is het waarschijnlijk geen aardlus.
Ik heb geen antenne/kabel, wel is de tv verbonden met de receiver met een audiokabeltje.
Op hetzelfde stopcontact zit wel een draadloze aanschakelaar van een lamp (soort klik aan klik uit systeem) maar volgens mij heeft dit geen invloed...

• snameroc
  • Laatst online: 15:46
Je kunt de audio kabel even los nemen en kijken naar het resultaat maar ik denk niet dat dat helpt.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• Speedfight
  • Niet online
Ik heb nu ongeveer alles uitgesloten, het is iig geen aardlus.
De ruis is alleen op RGB aanwezig, op CVBS niet!
Dus het moet gewoon aan de tv liggen, zijn er meer mensen die met deze sony of een andere sony tv soortgelijke problemen hebben op RGB?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 07:16

Nik

Tja, ik heb ook een Sony, en er is ook duidelijk beeldruis te zien. Vooral in de ondertiteling merkte je het goed. (Sony KV28LS60B).

Toen heb ik de scart kabel vervangen door een Profigold Scart kabel van 39 euro... Strak beeld :*)

• CyberThijs
  • Laatst online: 08:49
Misschien zijn enkele pinnetjes verbogen? Ik heb nog een scart-kabel gehad waar men in was geslaagd om alle pinnetjes naar binnen te duwen, waardoor er zéér slecht contact was..

Resultaat: ruis

• Speedfight
  • Niet online
proller schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:44:
Tja, ik heb ook een Sony, en er is ook duidelijk beeldruis te zien. Vooral in de ondertiteling merkte je het goed. (Sony KV28LS60B).

Toen heb ik de scart kabel vervangen door een Profigold Scart kabel van 39 euro... Strak beeld :*)
Ik heb de volgende kabel via mcsnet.nl (0,75m voor €10) hij is opzich wel goedkoop maar naar mij idee moet hij gewoon goed zijn, de kabel is nog gewoon intakt, maar ik zal voor de gein wel eens een goedkope wie ik nog heb liggen aansluiten:
Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/PRO-SC-0.75.jpg
Simply de beste scartkabel voor zijn prijs uit ons assortiment.
Vergulde aansluitingen, 21 pins aangesloten, dubbele afgeschermde kabel en extra afgeschermde scartpluggen. Een zegen voor uw beeld. Een must voor 100Hz. In diverse lengtes tm 20 verkrijgbaar. PRo SC lengte.

Pagina: 1