CDrom + HDD op ATA100 A7V, bootsequence ??

Pagina: 1
Acties:

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 16:25
Hoi Allemaal,

Ik heb een Asus A7V bordje en alles gaat goed (ja dat gebeurt ook welles :) ). En nu heb ik ivm met het afspelen van dvds (loopt soepeler) mijn DVD speler ook aan de ATA100 Controller gehangen. Maar wanneer ik nu wil booten van CD gaat dit niet, ik moet nl de bootsequence kunnen veranderen. En nu heb ik van iemand gehoord dat dit kan? Weet iemand hier meer van?

BVD,
Kasper

Verwijderd

Kijk eens in de bios! Kijk dan bij "Advanced bios features" (neem het mij niet kwalijk als het net ff anders heet). Hier staan 3 boot divices: floppy, hdd-0 en ls/zip. Verander dan hdd-0 in cdrom en...klaar.

Succes

ohja..vergeet niet je settings ff te saven!

Verwijderd

Bootseqeunce is in je bios in te stellen.
je kan meestal kiezen voor
(default)
1. flop
2. hd
3. cd

veranderen in
1. flop
3. cd
2. hd
(duurt iets langer bij opstarten omdat er eerst gekeken wordt naar de cdrom speler)

of mocht je geen bootflop gebruiken dan is dit ook wel handig. Wil je een keer booten van flop moet je wel eerst in de bios je floppy op 1st bootdevice zetten anders slaat ie het over

1 cd
2 hd
3 flop

grt *D

• SiNisTrAD
nee zo werkt het dus niet :( ik kan in de bios kiezen tussen ATA100 device(dit zijn HDD en CDrom)/Flop/CDROM (die er nu dus niet is)

en meer niet maar ik dacht misschien kan ik ik de bootsequence van ATA100 wel veranderen

• SiNisTrAD
help ?? iemand ??

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 10:26

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

ATA 100 is een apparte controler en je kan dus niet via de bios dat regelen maar wel via de bios van de ata100 controler zelf en dat kan je starten met crtl+H ofzow (bij mij abitKT7 raid is dat zoo

Verwijderd

als je bij de auto detectie en het laden van je ata100 bios op Esc druk dan kan je kiezen tussen een bootable device :)
Pagina: 1