Toon posts:

[Flash] Pong / Brick game

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een schoolproject moet ik met mijn team een Flash game maken. Deze is gebasseerd op pong. Maar dan met een rij blokken bovenin die je kapot moet schieten en slechts 1 paddle.

Ik heb gezocht naar een voorbeeld van dit spel in flash (incl. bron) maar tot op heden niks gevonden. En dat komt denk ik omdat ik niet op de goeie naam zoek.

Dus mijn vraag hoe heet het spel dat je met je paddle al die blokjes bovenin moet kapot schieten met het balletje. En als je een url van een game hebt incl. bron of een tutorial dan is dat ook welkom.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:52

lier

MikroTik nerd

Hahaha, beetje lui ?
Mag toch ook niet !?

O ja, naam is onder andere popcorn geweest.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:43

Multensor

wtf

arkanoid (ken het nog van de amiga)

offtopic:
Ik denk dat je het niet in het goede foum hebt gestopt magoed :)

erhmm.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Dit had je beter in het Ik zoek de naam van dit spel topic kunnen vragen. Het spel heeft erg veel verschillende namen en is in dat topic al wel vaker langs gekomen: bricks, brickout, enz.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

Van dat spel zijn ook al 1000den varianten, je had toch wel 1 kunnen vinden? En zo moeilijk is het niet om dat te maken.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:33
Ik ken het onder de naam "egawalls"
Afbeeldingslocatie: http://www.dosgamesonline.com/screenshots/egawalls.gif
In de screenshot zijn ze multiplayer aan het spelen

Jaja, dat waren nog eens tijden :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door LinuX-TUX op 11-01-2005 16:45 ]

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

Voor een schoolproject moet ik met mijn team een Flash game maken.
...
Ik heb gezocht naar een voorbeeld van dit spel in flash (incl. bron)
eh, je moet het toch zelf maken? ;)

Met flash lijkt het me het makkelijkst dit gewoon met een berg movieclips te doen. 1 voor batje en bal, de rest voor de bricks. De bal geef je gewoon een richting, en met die ingebouwde hitTest functie (hoe die ook heet) kijk je of het botst. Zoja: doe er iets mee.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:08
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:36:
[...]
Ik heb gezocht naar een voorbeeld van dit spel in flash (incl. bron) maar tot op heden niks gevonden. En dat komt denk ik omdat ik niet op de goeie naam zoek.
[...]
Misschien is het daarom ook de bedoeling dat je zelf een Flash-game maakt. Andere spellen geven natuurlijk een goed voorbeeld, maar het is toch wel een beetje een "minimale inzet, maximale prestatie" vraag.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de tips, op Akranoid vind ik een hoop. Waaronder een mooie tutorial over game physics:

http://www.rit.edu/~ndr0470/game_physics/

En hier mijn reactie op de kritiek, als eerste zeg ik waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

En waarom zou je niet leren als je gaat kijken naar voorbeelden. Daar leer je denk ik net zo veel van. Als je kennis bij Flash games 0 is zal je toch op zoek moeten gaan naar code... En dan het liefst meteen code die relevant is aan de game die je maakt.

Ik ga natuurlijk niet op zoek naar een kant en klare flash game en vervang alleen de movieclipjes. Daar zou ik natuurlijk niks van leren B)

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:23:
Oke bedankt voor de tips, op Akranoid vind ik een hoop. Waaronder een mooie tutorial over game physics:

http://www.rit.edu/~ndr0470/game_physics/
Al heb je bij een break-out variant niet echt physics nodig, behalve een balletje dat na een bepaalde tijd of een volgend level sneller beweegt, en natuurlijk een handige collision detection en een hoek-van-inval/terugkaatsing-iets.
En hier mijn reactie op de kritiek, als eerste zeg ik waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Je wordt ook geacht hier iets van te leren, niet om het gewoon over te tikken en je eigen naam er op te plakken - aangezien er een hoop requests hier voorbij komen is men nogal skeptisch tegenover dergelijke projectjes. Okee, nu zijn die 2d gamephysics redelijk universeel; iemand heeft een goede werkende oplossing gevonden en die is algemeen goed gemaakt, maar dan nog moet je het zelf eens intikken en gaan spelen met de parameters.
En waarom zou je niet leren als je gaat kijken naar voorbeelden. Daar leer je denk ik net zo veel van. Als je kennis bij Flash games 0 is zal je toch op zoek moeten gaan naar code... En dan het liefst meteen code die relevant is aan de game die je maakt.
Als je Flash kennis 0 is zou ik eerst eens kijken of ik iets zou kunnen maken waarbij je iets met de cursortoetsen kunt besturen, en hoe het hele idee van objects en symbols en zo werkt :).

Magoed, veel succes ermee :).

teveel zooi, te weinig tijd

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 10:26

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

hmm, als ik nu de link naar een araknoid-fla file post krijg ik dan het recht om je te vertellen dat het vast niet de bedoeling is van je school dat je dit opzoekt, neerlaad en je naam op zet?

Ik bedoel; waarom moeilijk doen als het makkelijk kan is 1 ding, maar er is ook nog zoiets als je zelf uitdagen en zorgen dat je iets leert, zodat je het later kan toepassen. Het is toch belachelijk dat je de opdracht krijgt om met je TEAM iets te maken en dat er dan mensen zijn die nog niet eens in google kunnen intikken wat ze willen. De link die ik straks ga posten heeft me excact 1 search op flashkit gekost en ongeveer 4 minuten werk dus. Deze rant die ik hier houdt kost me meer tijd dan de link zoeken.

Gelukkig zeg je zelf al dat je niet van plan bent om de kant en klare code te gebruiken en wil je er wat van leren, daarom geef ik je het voordeel van de twijfel en hoop ik dat je je eigen verantwoordelijkheid neemt.

Nou, genoeg gepreekt O-) :

http://www.flashkit.com/m...g-Tamer_Qa-8600/index.php

als je hier nu echt iets van wil leren dan moet je eens proberen om (net als op de amiga) de peddle-beweging mee te nemen in de impuls van de bal. Dus als je de peddle onder de bal langs beweegt moet zijn hoek en snelheid veranderen. Kijk DAT is een uitdaging :) B)

[ Voor 12% gewijzigd door XangadiX op 11-01-2005 18:42 ]

Stoer; Marduq

Verwijderd

Deze had ik laatst ge-bookmarked...

http://oos.moxiecode.com/

Het leukste is natuurlijk om je eigen game te schrijven, en tussentijds wat opsteken van tutorials links en rechts.

edit:
maar soms gaat het sneller om zelf iets te bedenken, dan andermans bron-code proberen te snappen

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 22:36 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 10:26

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

(allemaal offtopic)

wat een dikke site cel-ed! zet had je die al in het [rml][ Flash] Post je flash stuff maar weer - part 1[/rml] gezet, zitten echt top tutorials bij!
This is some old experiments that used to be up on my old site(jailbitch.com). Most of them are just useless sheit really. But I guess I learned something down the road...
dude! dat is Jailbitch, die hebben we gemist! die werd toch timmerman ofzo?
blij dat ie weer terug is (met zijn isometrische experimenten)

[ Voor 52% gewijzigd door XangadiX op 12-01-2005 00:34 ]

Stoer; Marduq

Pagina: 1