Toon posts:

AVI bestand op DVD hapert bij afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een film gemaakt en opgeslagen als een AVI bestand. Het filmpje duurt 20 minuten en is bijna 4 gig. groot. Nu heb ik dit bestand op een DVD gebrand. Maar het afspelen van dit bestand in Mediaplayer gaat heel schokkerig. De pc's waarop dit geprobeerd heb, zijn stuk voor stuk snelle pc's.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 16:01 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
4000 MB /(20*60)=3,3 MB/s=>4x dvd-speed minimum noodzakelijk!

misschien willen de dvd-lezers die disc wel niet zo snel lezen :?

[ Voor 12% gewijzigd door the_stickie op 11-01-2005 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
die dvd is 16x.... ;)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16

Sjaak_Afhaak

Bleh!

dat wil niks zeggen, probeer de DVD maar eens te rippen/copieren, dan zul je zien dat het dat zeker niet op 16 speed zal doen..

Hier staat tekst

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb je het als avi file op een dvd gebrand?
in dat geval is het logisch, de leessnelheid van dvd spelers is niet zo snel (geloof paar mbps) en dat moet de pc als het ware streamen vanaf de dvd. Probeer het eens als het bestand eenmaal op een computer staat.

Succes :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het bestand inderdaad als AVI op dvd gebrand. Als ik het bestand op de HD kopieer dan gaat het wel goed.

Hoe moet ik e.e.a. doen, zodat het bestand ook vlot van DVD afgespeeld kan worden?

[ Voor 186% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 16:21 ]

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Kan door de versnelling van je DVD-brander komen.
Heeft ie burn-proof? Brand hem anders nogmaals op single-speed.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

minder kbps maken.

een vriend van me zet ook vaak divxjes op een dvd-rw.. die pakt hij ook niet van de dvd.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het AVI bestand van 4 gig verkleinen.... door een inpakprogramma of zoiets? :/

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 16:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:25:
Dus het AVI bestand van 4 gig verkleinen.... door een inpakprogramma of zoiets? :/
nee, je moet het aantal bits per seconde kleiner maken. dmv bijvoorbeeld virtualdub. gebruik de search maar om te kijken hoe je films comprimeert.

en daarnaast: waarom maak je een avi van 20 min en zet je hem op dvd? kan je hem niet beter als mpeg2 op dvd zetten, zodat je hem ook op je dvdspeler kan afspelen?
Pagina: 1