Linksys WUSB11 vindt geen wireless netwerk

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-05 09:03
De topictitel dekt eigenlijk het probleem :)

Zit hier in het huis van mijn vriendinnetje. Draadloos netwerkje werkt met een hagelnieuwe SMC 54 Mbit router. Deze kan zowel 802.11b als 802.11g aan. Het internet werkt perfect hier op de laptop van mijn vriendin. :) Signaal is zeer sterk.

Qua beveiliging heb ik MAC adress filtering en 128-WEP aanstaan. De computer van haar huisgenootje staat hier 3 meter vandaan en haar USB kaartje (Linksys W-USB11) kan geen enkel signaal oppikken.

Dit is wat ik tot nu allemaal heb geprobeerd:

- alle beveiliging van de router open zetten
- snelheid router naar 11 Mbit zetten
- eigenschappen van de Linksys kaartje zitten bewerken
- op GoT zoeken naar "Kaartje vindt wireless netwerk niet"

Ik kom er niet uit. Het kaartje zou natuurlijk kapot kunnen zijn, maar misschien zie ik iets over het hoofd? Het is volgens mij een 11 Mbit kaartje, maar dat zou toch gewoon moeten samenwerken met een 54 Mbit router? Het OS op de compu van het vriendinnetje is overigens Win XP Home zonder SP2 (ben ik nu aan het downloaden).

[ Voor 13% gewijzigd door havana op 11-01-2005 15:45 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:41
Check of Wireless Zero Configuration "Enabled" en "Started" is onder Services in Windows XP.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-05 09:03
Thanks voor je reply. Helaas staat ie op started.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Bij mij hielp het toen ik het bijgeleverde tooltje niet installeerde (ik zag niet staan of je dat hebt gedaan).
Alleen de meest recente drivers van de website en het toevoegen van het SSID aan de voorkeursnetwerken en gaan!