Toon posts:

DTS sound uit DVD-ROM drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik bezit volgende configuratie:

PC, met relatief simpele DVD-ROM lezer, AUDIGY 2 ZS plantinium pro geluid kaart. Ik beschik ook over versterker en geluid systeem dat DTS ondersteund.

Wanneer ik nu echter een DVD met DTS audio probeer af te spelen, krijg ik geen geluid als ik dit probeer via de PC. (met de opties van de audigy kaart ingesteld op DTS...) Als ik echter een simpele DVD speler rechtsreeks aan mijn versterker hang, krijg ik wel DTS geluid.

Mijn vraag: Kan het dat mijn DVD-ROM lezer geen DTS ondersteund ? Zijn er DVD-ROM lezers die dit wel doen ? Of bevind mijn probleem zich elders.

Thx

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:03

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Mijn vraag: Kan het dat mijn DVD-ROM lezer geen DTS ondersteund ? Zijn er DVD-ROM lezers die dit wel doen ? Of bevind mijn probleem zich elders.
Het zal niet aan je DVD-rom speler liggen, de DTS stream zit gewoon in de vob bestanden van de dvd gebakken.. hij leest hem dus wel. Jouw probleem zal dus ergens anders liggen, maar ik ben bang dat ik zo niet weer waar het aan kan liggen.

Hier staat tekst

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-02 19:45
Dat zou niet aan je dvd-speler moeten liggen want die geeft gewoon info (of dat nu beeld of geluid is) door. Ik zou eerder kijken bij je dvd programm want die moet wel een licentie voor dts gekocht hebben. (probeer powerdvd 5 es)

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-02 15:19

Res-q

Redder in nood?

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:34:
Ik bezit volgende configuratie:

PC, met relatief simpele DVD-ROM lezer, AUDIGY 2 ZS plantinium pro geluid kaart. Ik beschik ook over versterker en geluid systeem dat DTS ondersteund.

Wanneer ik nu echter een DVD met DTS audio probeer af te spelen, krijg ik geen geluid als ik dit probeer via de PC. (met de opties van de audigy kaart ingesteld op DTS...) Als ik echter een simpele DVD speler rechtsreeks aan mijn versterker hang, krijg ik wel DTS geluid.

Thx
Hoe heb je audigy op je versterker aangesloten? Zie voor meer info ook dit topic van gister: Audigy 2 aansluiten op receiver. Verkeerde kabel?

[ Voor 6% gewijzigd door Res-q op 11-01-2005 15:39 ]

en zo is het voorspeld!

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Je DVD-ROM leest de digitale informatie en die wordt dan door je software programma omgezet in begrijpelijk beeld en geluidsmateriaal dat door je creative kaart wordt doorgestuurd. Het kan dus niet aan je DVD-Rom liggen. Heb je in je software (Windvd etc) wel DTS ingesteld?

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 07:39

Dr C

met C en CK

is idd puur een software probleem. JE moet iig SPDIF output aanzetten in bv. powerdvd. Doet je dolby digital het wel? Anders is er geloof ik nog een vinkje bij de instellingen van audigy dat ie ac-3 onbewerkt laat. Als DD het wel doet, dan is er misschien idd een licentie probleem van je software.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-02 12:29

R-B

Blokkert

jup die topic van res-q (oftewel mijne)

Ik heb me onderdelen ervoor besteld. Morgen hoop ik binnen :)

[ Voor 1% gewijzigd door R-B op 11-01-2005 15:47 . Reden: req-q ipv res-p :P ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Pagina: 1