Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Trojan Prorat-> geen internet meer te delen.

Pagina: 1
Acties:

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb een trojan binnen gekregen op mijn pc (met Windows XP Home Edition) en het is niet meer mogelijk om internet te delen met een pc die d.m.v. een crosslink kabel is verbonden aan deze pc. Ik heb, zoals aanbevolen, Hijack This en Search & Destroy en Ad-Aware geprobeerd maar ik behoud het probleem. Alle netwerkinstellingen zijn perfect ingesteld maar "hij kan de pagina niet vinden" (en ja, ik heb weldegelijk verbinding met internet op deze pc). Ik weet zeker dat het aan deze pc ligt want ik heb de kabel in een laptop gestopt en daar kon ik ook niet op internet komen terwijl dat eerst wel lukte. Op DEZE pc heb ik wel internet.
Ik hoop dat ik duidelijk ben en iemand me kan helpen.

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 15:20
Als het virus echt heel erg ingebakken zit, dan krijg je hem waarschijnlijk niet weg...

Ik zelf zou dan gewoon een format c: doen en dan windows er weer opnieuw opzetten, dan weet je meteen zeker dat alle virussen eraf zijn, en je begint weer lekker met een schone windows.

Tis wel een hoop werk, dat weet ik, maar als er geen andere oplossing is...??

iRacing Profiel

• Laudit
Ik hoop stiekem dat er toch wel een andere oplossing is.

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 15:20
Als je op google zoekt naar prorat...

http://www.google.nl/sear...hl=nl&q=delete+prorat&lr=

Dan vind je als eerste pagina hetvolgende:

http://securityresponse.s...data/backdoor.prorat.html

Misschien dat je dat eens kunt proberen??

iRacing Profiel

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Je zou eens op deze pagina even kunnen kijken. Daar staat een oplossing voor de prorat. http://securityresponse.s...data/backdoor.prorat.html sneller leren tikken 8)

[ Voor 9% gewijzigd door under-world op 11-01-2005 15:02 ]

• Laudit
Waarschijnlijk is mn pc niet helemaal geinfecteerd want het bestand winkey.dll is niet aanwezig. Dat komt misschien doordat ik het virus nadat ik het opende gelijk weer sloot.. Ik hoorde dat dat nog wel eens uit kan maken.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

however, it is possible that different variants use different file names:
;)

Heb je ook de instructies opgevolgt die door Symantec zijn gegeven? Zie ook Game-Freak in "Trojan Prorat-> geen internet meer te de..." hiervoor. :)

Signature

• Laudit
I know maar veel kenmerken van het virus wat beschreven word kan ik niet vinden op mijn pc.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

The following instructions pertain to all current and recent Symantec antivirus products, including the Symantec AntiVirus and Norton AntiVirus product lines.

1. Disable System Restore (Windows Me/XP).
2. Update the virus definitions.
3. Restart the computer in Safe mode (Windows 95/98/Me) or Safe mode with Command Prompt (Windows 2000/XP).
4. Reverse the changes made to the registry.
5. Restart the computer in Safe mode or VGA mode (Windows Me/XP).
6. Run a full system scan and delete all the files detected as Backdoor.Prorat.
Die stappen lijken me toch niet echt moeilijk uit te voeren. :) De technische details kunnen inderdaad veranderen per variant. :)

Signature

Pagina: 1