Toon posts:

[Ervaringen] Antec Overture

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer toe aan een nieuwe PC. Ik zocht een stille bak die bij mijn audio-apparatuur paste en kwam aldus bij de Overture uit. (afmetingen en view bijna identiek aan mijn versterker) Alleen las ik in enkele besprekingen direct na de introductie dat er wat warmteproblemen waren met deze kast. Sindsdien schijnt Antec overigens een nieuwe versie van de Overture te hebben uitgebracht. Vandaar dat ik wil weten wie er ervaring met de Overture heeft en wat eventueel noodzakelijk is qua fans om problemen te voorkomen.

Mijn configuratie wordt:

kast: Antec Overture (1x 92 mm achterzijde, 1 x 80 mm zijkant)
MB : Asus A8V
proc: AMD64 3000+
Fan: Arctic silencer ultra 64 TC-L
mem: 2 x Kingston KVR400X64C3A/512
HD : 2 x Seagate 7200.7 160 GB SATA
R/W: NEC ND3520 (zwart)
video: MSI 9550 SE / Club 3D - fanloos
keyb: Cherry Cymotion expert (de koffie gaat nog wel eens over het toetsenbord ;-)
muis: Logitech MX510
etc: 7-1 interne cardreader

Bak is vooral voor programmeren. Vandaar simpel grafisch kaartje en echt toetsenbord.
edit: past hier ook een Zalman CNPS7700 in? Kan er een goedkoop overnemen van iemand waar hij dus niet in z'n kast paste.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand overigens enig idee wat de verschillen zijn tussen de oude en de nieuwste versie van de Antec Overture? Is dit al aan de verpakking te zien of moet ie uit de doos dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 00:04
Ik betwijfel ten sterkste of hier een CNPS7700, laat staan een CNPS7000 in past. Het blijft een krappe kast, en die koelers zijn toch wel fors te noemen. Overigens heb ik niets over warmteproblemen en verschillende revisies vernomen. Ik denk dat het wel meevalt, een CNPS7000 om te koelen zou dan echter toch wel mooi zijn. Op de site van Antec staat helaas weinig zinvols en in de manual staat ook niets over afmetingen en dergelijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-10 11:54

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Gaat echt niet passen

Zoals op dit plaatje te zien is is er niet veel ruimte boven de standaard boxed koeler en die CNPS7700 is stukken groter

Afbeeldingslocatie: http://www.pcabusers.com/reviews/antec/overture/overture015.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 00:04
Hmm ziet er moeilijk uit ja. Je hebt wel moederborden waarbij de socket verder naar het midden zit van het moederbord, met een beetje geluk past een CNPS7000 dan nèt. Een CNPS7700 lijkt me echt onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de A8V zit de socket ook vrij hoog op het moederbord. CNPS7000/7700 zal dan waarschijnlijk niet gaan lukken.
Wat betreft de verschillende versies van de Overture. Ik zag op een amerikaanse site een plaatje van de doos van de Overture met daarop een sticker met de tekst "New revised edition". Vandaar dat ik aannam dat er meerdere versies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de kast inmiddels binnen. (besteld met vooruitbetaling bij PC Zaak en binnen 3 dagen de spullen binnengekregen) En als ik vergelijk met de foto van jouw kast Erik, zijn er inderdaad wel een paar dingen veranderd. Er zit een extra 80 mm fan aan de rechterkant en er zijn nu twee zogenaamde "Ventilated PCI Slot covers". Kast ziet er goed uit maar is wel erg smettelijk. Hij zit nu al onder de vingerafdrukken. Alleen is het jammer dat Antec bij de voeding niet voor de Neopower heeft gekozen. Gezien de bos kabels die nu aan de voeding hangt had dat toch wel in de airflow gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:16

Mike78

Always

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:07:
Heb de kast inmiddels binnen. (besteld met vooruitbetaling bij PC Zaak en binnen 3 dagen de spullen binnengekregen) En als ik vergelijk met de foto van jouw kast Erik, zijn er inderdaad wel een paar dingen veranderd. Er zit een extra 80 mm fan aan de rechterkant en er zijn nu twee zogenaamde "Ventilated PCI Slot covers". Kast ziet er goed uit maar is wel erg smettelijk. Hij zit nu al onder de vingerafdrukken. Alleen is het jammer dat Antec bij de voeding niet voor de Neopower heeft gekozen. Gezien de bos kabels die nu aan de voeding hangt had dat toch wel in de airflow gescheeld.
Heb je inmiddels al ervaringen met de temperatuur?
Zit er namelijk over te denken om hem ook aan te schaffen en dan als HTPC te gebruiken. :)

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mike78 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 19:54:
[...]

Heb je inmiddels al ervaringen met de temperatuur?
Zit er namelijk over te denken om hem ook aan te schaffen en dan als HTPC te gebruiken. :)
Sorry dat het even duurde voordat ik weer reageerde. Maar om een of andere reden duurde het nogal lang voordat ik de videokaart binnen kreeg.

Ik heb hem inmiddels al enige dagen in gebruik en hij bevalt goed. Hij is inderdaad heel stil (ook de harddisks) en absoluut stabiel.

Nadelen die ik zelf tot nog toe heb gemerkt:

- De aansluiting voor een floppy-drive zit bij de A8V aan de zijkant van het bord en zit horizontaal. tot aan de voeding heb je een centimeter ruimte. Hier krijg je dus alleen een kabel met een smalle kop op aangesloten.
- Ik gebruikte bij het installeren van Win XP Pro een USB floppy drive. (F6 om SATA drivers te kunnen laden) Tijdens de tweede slag van het installeren van XP herkent hij echter deze drive niet meer. Dit heb ik niet direct kunnen oplossen. Ik heb met nlite maar een cd gebrand inclusief drivers.
En hiermee geinstalleerd. Eigenlijk veel makkelijker ook.
- PC is toch duidelijk warmer. Harddisks lopen van 43 tot 47 C. Moederbord haalt tijdens stresstests de 40 C. CPU maxt op 55 C. (Tijdens normaal gebruik dankzij C&Q ook zo weer 40 C)
- NEC ND3520 oogt goedkoop en maakt teveel lawaai voor een stille PC. Ik ga er nog een paar bouwen voor vrienden van me. Zoek ik dus nog een andere writer voor.
- Verbruikt teveel stroom na soft-off. 25 W is echt teveel. Gelukkig heb ik een schakelaar boven het stopcontact ingebouwd. Normaal verbruik loopt van 75 W bij wat internetten tot 115 W tijdens stresstesten. Wat weer wel heel netjes is. (50 W onder mijn oude PC en 110 W onder de Prescott 3.2 van een vriend van me)
Pagina: 1