Kabelfoon Modem CXC110

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122238

Topicstarter
Ik heb een paar jaar geleden een kabelmodem gehad mij abonoment loopt nog steeds. K wilde hem nu opnieuw instaleren. Ik ben alleen dat instalatie programmatje kwijt.
Ik weet niet of je hem ook handmatig kan instellen. Of dat iemand weet waar ik dat installatie programmatje vandaan kan halen.

Het gaan hier over het Kabelfoon CXC110 modem.

Alvast bedankt,

Guus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Kabelfoon heeft zijn naam veranderd in Caiway. Kijk eens op:

http://www.caiway.nl/index-help.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja maar daar staat het volgens mij niet op. Of ik weet niet waar ik moet kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Laatst online: 28-05 10:53
Anoniem: 122238 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:52:
ja maar daar staat het volgens mij niet op. Of ik weet niet waar ik moet kijken :+
internet -> besturingssysteem (kies je OS) -> installatie kabelmodem (kies je modem)

modems:

demos: oud grijs modem
terrayon: zwart modem
docsis: grijs/blauw modem

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

Mark_640

In my memory

Het is in ieder geval een Docsis modem volgens deze site...

Komt het modem überhaupt online??

Volgens deze handleiding van CaiWay zou je nog een PPPoE verbinding moeten instellen op je pc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik krijg geen verbinding. In die handleiding staat dat als je hem aanlsluit dat je dan meteen een ip krijgt maar ik krijg een heel ander ip adres wat moet ik dan doen? kan ik hem handmatig instellen. Ik heb dat al geprobeert maar dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-06 12:56
Je hebt geen speciale software of drivers nodig. (Tenzij je 'm op de USB poort hangt)

Kabelfoon gebruikt PPPoE. Als je je PC via ethernet aan de modem hangt, krijg je een IP adres in de range van 172.nogwattes.

Vervolgens maak je een PPPoE verbinding aan (zit gewoon bij XP in), gebruikersnaam@kabelfoon.nl als inlognaam, en je wachtwoord, en dat is alles. (je krijgt dan je externe IP en kan dan op internet)

Voor win9x/2k moet je de Kabelfoon (gele) cd gebruiken, dat is namelijk een doodeenvoudige PPPoE client. XP heeft PPPoE support zelf erin dus dan is het niet nodig.

Als je die kabelfoon cd kwijt bent kun je ook gewoon een willekeurig PPPoE programma opzoeken op het net, er is niets bijzonders aan namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 11-01-2005 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Laatst online: 11-05 20:49
Het schijnt dat er wat veranderd is de werkwijze van Caiway (Kabelfoon): volgens http://www.caiway.nl/index-optimalisatie.htm moet je nu (enkel onder windows) een of ander intern IP adres instellen om wegvallen van de verbinding te voorkomen. Dat zou te maken hebben met het installeren van nieuwe apparatuur in het netwerk. Lijkt me behoorlijk vreemd allemaal.
Heb gisteren geprobeerd e.e.a. met een Linksys WRT54G aan de gang te krijgen, helaas zonder success. Heb alles ingesteld zoals uitgelegd op http://home.kabelfoon.nl/...u=routers&submenu=linksys. Router krijgt ook een IP in de goede range (62.45.x.x), DNS en gateway lijken ook te kloppen. Echter, DNS lijkt niet te functioneren en bij een tracert naar een willekeurig adres kom ik niet verder dan de gateway van Caiway (62.45.132.1).
Heb geprobeerd het ADSL modem direct i.c.m. de Linksys in gebruik te nemen, zou het probleem daar kunnen liggen?

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Pagina: 1