[XP] Jpg foto's doen raar (delen verdwijnen / vervagen)*

Pagina: 1
Acties:

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Ik zit nu al een tijdje met een raar probleem en kom er zonet achter dat het ook al is gebeurt met foto's die ik gisteren op me pc heb neer gezet. De foto's zijn prima als ik ze binnen krijgen, helemaal netjes en prachtig mooi enzo, maar naar een onbepaalde tijd beginnen dit soort dingen bij enkele foto's op te treden.

Afbeeldingslocatie: http://www.m3x.nl/gek.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.m3x.nl/gek1.jpg

Het treedt door heel me fotocollectie sporadisch op en baal er behoorlijk van dat het gebeurt. Het effect is ook elke keer anders, soms valt er zelfs een stukje foto weg. Ik heb echt geen flauw idee wat er aan de hand kan zijn.

Specs;

Amd Athlon XP2700+
Abit NF7-S Rev. 2
2 x 512 MB Corsair PC3200
2 x Maxtor Diamond Max Plus 9 S-ATA a 80 GB in raid-0 (onboard controller)
Hercules Radoen 9700 Pro

Iemand een idee?

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Schijf controle? Meer last van corrupte files?

met papier mache kun je alles maken!!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Denk een virus wat een beetje je foto's loopt te verneuken. Scan eens op virussen en spyware. Zie BV FAQ voor methodes om de boel af te scannen.
Servowire schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:43:
Schijf controle? Meer last van corrupte files?
Dan krijgen de foto's echt niet zo'n filter erover, maar zijn ze waarschijnlijk helemaal naar de klote.

[ Voor 49% gewijzigd door eghie op 11-01-2005 13:45 ]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:22

AzzKickah

06-CENSORED

Virus is ook het eerste wat mij te binnen schiet. Zou kunnen dat die je JPG's vernaggelt.
Kun je zelf ook doen :) Open je JPG in kladblok, verander iets, en open m maar weer eens :P Alleen niet het begin en het eind veranderen. :+

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk OS gebruik je? Dan kunnen we dit nog even vooraan in de titel zetten. Dit is namelijk verplicht in Windows Operating Systems, zoals je in Windows Operating Systems - Policy hebt gelezen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Ow ja je hebt gelijk, dat was ik dus vergeten, ik dacht al. Mijn excuses daarvoor

Ik draai Windows XP SP1

Ik heb de schijfcontrole gedaan, die heeft 0,0 gevonden. (de uitgebreide test gedaan)
Ik heb Ad-aware, S&D en CCleaner gedraaid, die vonden allemaal niks noemenswaardig.

Ik draai Kaspersky 5.0, ik moet nog even een full scan doen, ben benieuwd

[ Voor 7% gewijzigd door MixingMastersM op 11-01-2005 16:03 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou als ik jou was gelijk even alle fotos die je nog hebt badkuppen op een cd ofzo, want zo te zien verandert iets die files waardoor ze dus corrupt raken.
Het kan liggen aan een brakke schijf (doe daar eens een surface scan op) of 't kan een virus zijn.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 15:30
Even een titel edit.

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Ok de full system scan is klaar, kwamen wat trojans uit waar ik niet zo vrolijk van werd maar die kunnen onmogelijk dit teweeg hebben gebracht als je het mij vraagt, ze zijn nu in ieder geval weg. voor de rest niks gevonden door de laatste geupdate kaspersky

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

MixingMastersM schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:55:
... maar die kunnen onmogelijk dit teweeg hebben gebracht als je het mij vraagt...
Is dat vanwege de omschrijving die Kaspersky geeft? Of heb je een andere bron?
Als het die virussen niet waren zal het de HD wel zijn...

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-04 19:59
welke trojans ?

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Trojan.PSW.Misos (2 maal)

@JP; het is niet de omschrijving die kaspersky geeft maar eerder dat ik zelf het idee heb dat een trojan niet dit soort dingen zou doen.

disk scan met de maxtor diskette zijn voor mij helaas niet zo makkelijk omdat hij ze niet herkend als ze in raid staan waardoor ik ze daar dus uit moet halen anders moet aansluiten en dan scannen.

Heb nu in ieder geval me foto's gebrand, wat ik al van plan was dus dat scheelt maar vind het nog steeds vaag.

Verwijderd

Hmzz, het lijkt op een probleem die ik al eens heb gehad. Daar werden echter de onderkanten zwart van. Probleem was daar of dat ik acdsee gebruik/editten voor het bekijken of dat ik ze op een deel had staan die ge-encrypted was met drive bestcrypt.

Sinds ik die verwijderd heb heb ik er nog geen problemen mee gehad...
Pagina: 1