Toon posts:

Koolance kool genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers! Ik wil even vooraf zeggen dat ik al een aantal week actief rondhang op GoT, en al heel veel informatieve dingen geleerd heb en veel vragen al beantwoord zijn dankzij vele goede FAQ's en posts. Keep it up! _/-\o_

Maar ondanks alle goede posts heb ik toch een vraag die ik niet heb kunnen vinden:

Ik heb een paar week geleden een waterkoelings setje gekocht, namelijk de Koolance EXOS Al. voor mijn pc die ik binnen enkele maanden bij en in elkaar zal hebben gekocht/gezet.

Nu was mijn plan om eerst alleen de processor er mee te koelen met het waterblokje voor de AMD64-FX55. Maar door weer een beetje rond te struinen deze week kwam ik ook een northbridge en GPU waterblok tegen voor de EXOS.

Dus nu wil ik deze twee producten ook gaan kopen zodat mn nieuwe systeem een stukje stiller zal zijn. (Alhoewel dat geen vereiste is.)

Het northbrige waterblokje wil ik gebruiken op de MSI K8N NForce3 zodat ik de active fan eraf kan halen.

Het GPU waterblok wil ik gebruiken voor de ASUS V9999 Ultra Deluxe.

Nu heb ik ergens gelezen op de Koolance website dan de EXOS een hitte afvoer heeft van maximaal 500W.

Dit lijkt me genoeg voor de processor. Maar nu ik de northbride en GPU er ook mee wil koelen weet ik niet of de EXOS dit wel aankan. Ik weet van alle reviews die ik erover gelezen heb dat de EXOS een gemiddeld tot goed setje is. Ik ben dan ook niet van plan om de boel over te klokken, dus dat scheelt weer. :7

Mijn vraag is dus: Is de EXOS goed genoeg om een AMD64-FX55, MSI K8N Northbridge en GF6800 Ultra alle drie tezamen te koelen zonder dat mijn systeem te heet word of instabiel? :? Ik weet dus niet wat de max. temperaturen zijn van de 6800 en NB en misschien word het wel overkill voor een setje zoals de EXOS. Mocht het niet mogelijk zijn dan hou ik het gewoon bij de processor.

P.S.: Ben vergeten [WC] in de titel te zetten. Excuses.

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:55

CXNeXo

This behavior is by design.

Je geeft zelf al aan dat je EXOS maximaal 500W kan afdragen.
500W voor je proc/vid.kaart & Northbridge lijkt me dan ook geen probleem.

[ Voor 2% gewijzigd door CXNeXo op 11-01-2005 13:15 . Reden: Oeh, dat was geen ABN ]

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
de amd heet een max afgifte van rond de 90 watt, e nb zal niet zo super veel warmte verstokken, mss iets van 50 watt.

De video kaart weet ik niet, maar die zal ook rond de 80 watt liggen.

Het zou dus moeten werken alles aantesluiten.

Ik heb ook een wc, had eerst puur mijn cpu gekoelt, later ook mijn 5900xt en de temp van de cpu steeg 1 a 2 graden vergeleken met eerst.

Verwijderd

Topicstarter
@CXNexO:
Dat was/is dus het probleem ook. Ik weet zelf niet wat het max. aantal W's is wat deze 3 componenten tezamen afgeven. Ik weet via GoT dus wel dat de NB van de MSI K8N Neo2 redelijk warm tot heet word. Ik wil dus wel zeker weten dat de boel goed koel gehouden word omdat ik namelijk veel game en het systeem dus goed belast word voor langere tijden. :) En als ik dat kan doen met Koolance voor een beetje extra stilte is dat mooi meegenomen.

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
geforce5_guy schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:16:
de amd heet een max afgifte van rond de 90 watt, e nb zal niet zo super veel warmte verstokken, mss iets van 50 watt.

De video kaart weet ik niet, maar die zal ook rond de 80 watt liggen.

Het zou dus moeten werken alles aantesluiten.

Ik heb ook een wc, had eerst puur mijn cpu gekoelt, later ook mijn 5900xt en de temp van de cpu steeg 1 a 2 graden vergeleken met eerst.
en hoeveel is de de gpu gedaald ???

1337

• CXNeXo

CXNeXo

Als ik jou was zou ik het gewoon proberen.....

500W is erg veel, en zoals geforce5_guy al aangaf trekken je CPU&Vid.kaart dit nooit.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
idle van 50+ naar 40,

Stressed van 69 naar iets van 50 a 55.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net uitgevonden dat het NB blokje (CHC-A05) ongeveer 30W kan afvoeren. Voor het 6800Ultra blok (VID-NV2-L06) staan er geen specificaties bij qua Watt's.

Maar iig hartstikke bedank voor jullie reactie's. _/-\o_ De reden waarom ik het eerst gevraagd heb is omdat het spul (Mobo, Cpu, GraKa) niet echt goedkoop is. En het niet echt na aankoop in vlammen op wil zien gaan. (Ok beetje overdreven. :P )

Maar iig bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 13:32 ]

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik zou toch minimaal een dual 120mm rad aanraden in een setup met een fx55 én 6800 Ultra, het is namelijk bekend dat een fx55 op 3ghz al zo'n enorme t*fusload heeft dat een normale watercooling-setup al moeite heeft met alleen de cpu, als je dan ook je videokaart nog wilt gaan overclocken...........

• CXNeXo

CXNeXo

In vlammen zal het niet opgaan ;)

Hij zal hoogstens instabiel worden, maar kapot zal hij er niet van gaan.
Het zou dan alleen zonde zijn voor de extra blokjes die je dan gekocht heb, maar zover zal het niet komen denk ik.

@Alexio

De TS geeft in de eerste post al aan dat hij niet van plan is om te gaan overclocken....

[ Voor 19% gewijzigd door CXNeXo op 11-01-2005 13:56 . Reden: ik=traag ]

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
CXNeXo schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:54:
@Alexio

De TS geeft in de eerste post al aan dat hij niet van plan is om te gaan overclocken....
Komt nog wel hoor, zo denken de meeste mensen er over als ze net wat nieuw spul hebben :)

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
Alexio schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:04:
[...]

Komt nog wel hoor, zo denken de meeste mensen er over als ze net wat nieuw spul hebben :)
tis simpel : de exos geeft toch al niet geweldige temps, maar prima vor gewoon stock, als je wil gaan OC'en dan kan ie denk ik beter voor iets anders gaan dan een exos ( maar ik heb iets tegen koolance)

LinkedIn
BlackIntel

Pagina: 1