[EIF,C#]Binden met verschillende projecten binnen 1 solution

Pagina: 1
Acties:

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een het toevoegen van EIF (Enterprise Instrumentation Framework) functionaliteit aan een eigen geschreven BizTalk applicatie.
Nu bevat de solution 13 projecten en elk project bevat een x aantal classes met daarin weer eigen methoden. Logisch natuurlijk. ;)
Op dit moment heb ik binnen 3 projecten alle classes voorzien van trace events. Deze events schrijven gegevens weg naar een log bestand, alleen nu is het probleem het volgende:
Als mijn applicatie die gebruik maakt van functionaliteit binnen de BizTalk applicatie worden per actie om en nabij de 150 regels weg geschreven in het log. Ik vrees nu dat wanneer ik de overige 10 projecten ook voorzie van trace events, de logbestanden zo groot worden dat het niet meer makkelijk is.

Wat ik wil is dat ik binnen mijn EIF configuratie kan instellen welk project (namespace voor mijn part) wel en niet gelogt wordt EN in welke mode er gelogt wordt. Bijvoorbeeld: {error, warning, verbose}.
Nu heb ik al op verschillende plaatsen gezocht, oa. http://www.codeproject.com/dotnet/EIF.asp, msdn.microsoft.com en niet te vergeten het EIF help bestand, maar ik heb niets gevonden wat me verder kan helpen.
Ik neem aan dat EIF de door mij gewenste instellingen wel ondersteunt, maar dat ik deze simpelweg niet gevonden krijgt omdat deze wordt omschreven door termen die ik niet ken.

Is er hier iemand die zoiets al eens heeft gedaan, en, zou hij/zij dan kunnen vertellen waar ik het moet zoeken?? _/-\o_

Alvast bedankt.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

http://logging.apache.org/log4net/

Als je al je loging daar heen schrijft, kun je precies beheren hoe er uiteindelijk gelogt moet worden. Een dikke log? Rollover logs? Beperking op de size van de Logs? Het kan allemaal.

[ Voor 74% gewijzigd door Alarmnummer op 11-01-2005 13:10 ]

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ikzelf heb voor een project een logging klasse toegevoegd met dit als basis:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
public class Logging {
   public enum LogType { LOG, WARNING, CRITICAL };

public void Log(string l, LogType type)
   {
// LOG: enkel naar logbestand
// warning: in logbestand + console
// critical: in logbestnad + console + mail zenden
                 if(type == LogType.WARNING)
        {
            writer.WriteLine("WARNING: "+l); // logbestand
            Console.WriteLine("WARNING: "+l); // console
        }
        else if(type == LogType.CRITICAL) 
        {
            writer.WriteLine("CRITICAL:"+l);
            Console.WriteLine("CRITICAL:"+l);
            Console.WriteLine("\a");
            CriticalErrors += l + "\n"; // deze string houdt 
                         //alle crititcals bij om op einde van
                         //de dag te mailen
        }
        else if(type == LogType.LOG)
        {
            writer.WriteLine("LOG:     "+l);
        }
    }
   public void LogHandledException(Exception ex); // ontrafelt de exception 
            //en schrijft ze met Log(...) weg in een standaard formaat
   public void LogUnhandledException(Exception ex);
}

m'n programmacode roept meestal de log(un)handledexception aan en enkel waar nodig de Log(...)

tis MAAR een voorbeeld, en implementatieafhankelijk, maar er valt wel veel mee te doen (static maken of het gedrag wijzigen voor de levels, etc etc)

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Topicstarter
@Alarmnummer.
Dat is inderdaad precies wat ik zoek, alleen is hier intern al besloten dat alle logging plaats moet vinden met behulp van EIF. Microsoft technologie koppelen met Microsoft technologie.
Om dan aan de gang te gaan met log4net, zal hier niet zo op prijs gesteld worden.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• tijn
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-03 21:36
akakiwi schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:23:
Microsoft technologie koppelen met Microsoft technologie.
Om dan aan de gang te gaan met log4net, zal hier niet zo op prijs gesteld worden.
Niet zo slim. log4net kan alles wat je wil en nog veel meer. Use the right tool etc...

Cuyahoga .NET website framework