Voor wild life is een telelens belangrijker. Groothoek is interessanter voor bv uitzichten of gebouwen. Ik had met mijn olympus 740 vaak aan mijn 380 mm vaak nog niet eens genoeg. 200 mm is niet echt veel voor wild life te fotograferen. 3 Mp is ook niet genoeg voor A4 met uitsnijden.
Wat ideaal eigenlijk is is een DSLR met een 400 mm lens en een cropfactor van 1,5 dan lukt het pas echt mooi. Evt nog een converter ertussen. Liefst 6 Mp of meer voor uitsnijden zodat je een mooie 4 Mp foto overhoud voor A4 formaat. Maarja toekomstdromen en weinig geld. Voor een mooie lens (IS) alleen al 1000 euro.
Wat anders nog interressant is is bv een van de volgende digitale camera's:
Minolta Z1
Olympus 725
Olympus 740
Allen met 300+ mm lens en 3 mp onder de 250 euro. Het nadeel zijn weer dat je andere kaarten nodig hebt. dus minpunten.
Broertje koos eerst voor een A85, maar heeft nu de olympus 740 aangeschaft IVM hogere zoomfactoren. Wel duurder en minder Mp, maar beter voor dieren te fotograferen en niet zo duur als een canon met IS
Oude camera is interressanter , maar is wel meer meesjouwen. Ow laat ff weten hoe het daar is, want mijn broertje gaat er heen voor een half jaar stage. Miscshien dat ik er dan ook nog heen vlieg.
Ow wat even wel belangrijk is in ZA is dat je NIET als een toerist rond moet gaan zwaaien met je camera en andere dure spullen. Altands dit werd mijn broertje verteld en aangeraden. Een camera is duur en dus aantrekkelijk voor dieven. Zeker voor wat de gemiddelde zuid afrikaan verdient (gem. 10.700 dollar per jaar). Mocht je een analoge camera erbij kopen zorg dan voor een GOEDE tas die neit teveel opvalt. Dus absoluut geen merktas van canon of minolta. Evt rugzak die goed af te sluiten is.
[
Voor 27% gewijzigd door
Nimrod|IA op 13-01-2005 17:52
]