progje om directories te zoeken zonder hd

Pagina: 1
Acties:

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

Topicstarter
ik zoek een programmatje waarmee ik directories kan zoeken op een zelfde mannier als in bijv. de verkenner maar dan zonder dat ik de hd (nadat deze is "ingeladen" uiteraard) nog in m'n comp heb hoeven zitten.

met andere woorden, ik moet een bestand hebben met daarin al mijn directories en als ik dan zoek op een specifieke naam wil ik alleen de resultaten te zien krijgen van directories met die naam.

is er zoiets?

tijd voor verandering.

Verwijderd

dat moet geloof ik kunnen via een dos (cmd) commando dat schrijft de resultaten dan weg naar een txt bestandje op je hdd

moet alleen ffe nachecken wat het commando was :P

• mearten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:48
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 12:49:
dat moet geloof ik kunnen via een dos (cmd) commando dat schrijft de resultaten dan weg naar een txt bestandje op je hdd

moet alleen ffe nachecken wat het commando was :P
dat kan door het dir commando met daar dan achter een ">c:\filenaam.txt"

Scuba-diver

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dit is "vroeger" vaak gevraagd en beantwoord: zie ook de search. Daarom heeft het een tijd in de FAQ gestaan, maar is het er uit gehaald omdat het nooit meer werd gevraagd (geen wens cq. iedereen kon het al vinden met de search O+ )

Anyhow: zie Software Algemeen FAQ *oud* :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

cmd

tree > output.txt

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Tree en dir uitvoeren en de output pipen naar een .txt :)

Tip: Gebruik de /A switch bij Tree, de output is dan standaard ASCII zodat de layout niet helemaal vernaggelt word in andere editors.

[ Voor 55% gewijzigd door AtleX op 11-01-2005 13:10 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

of een drive catalogus programma misschien, dat is iets completer en gebruiksvriendelijker.

Kan je meteen meerdere schijven inzetten, of bv. ook je CD/DVD verzameling.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Het programmaatje Empty Mirror kan dat ook voor je doen geloof ik, maar ik weet niet precies waar je dat kan vinden ;)

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
even over dat dos (wil eik gewoon een gui progje maar dat terzijde) een text bestandje maken is niet zo moeilijk, dat kan net zo makkelijk met directory lister maar het zoeken in een text bestandje is niet wat ik wil.
(tenminste, ik weet alleen te zoeken zodat je zoek begrip gehighlight word maar dat moet ik dus niet hebben !)

ik zal eens kijken naar bovengenoemde progjes maar als iemand gewoon weet, "dit en dit simpele progje kan dat" dan houd ik me aanbevolen :)

ps: hou is op over die f*****ng search, die HEB ik gebruikt maar na 6 search pagina's doorzoeken en daarvan minstens 10 mogelijke gegadigde topics te hebben doorgespit en dan nog niet hebben wat ik wil is mij genoeg.

tijd voor verandering.

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
even voor de search dan, dit progje kan het:

diskdb en kan je hier downloaden : http://www2.neweb.ne.jp/wd/morimoto/en/diskdb/ (trial versie)

dank voor de input.

tijd voor verandering.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Of bv. Advanced Disk Catalog, van Elcomsoft heb ik al een tijdje naar tevredenheid in gebruik

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
ik moet hier toch nog even op terug komen want het werkt niet zoals ik wil :(

met diskdb kan ik prima een database aanmaken enkelt het zoeken geeft me bij alle folders het totale path en dat is zeer onoverzichtelijk, ik heb gemeeld met de maker maar helaas, het is niet anders.
ook het zoeken in meerdere databases tegelijk is lastig al kan het wel, via een omweg.

dus net even bovengenoemd progje geprobeerd maar daarbij is niet eens te kiezen om tijdens het zoeken alleen folders weer te geven dus die valt al snel af...

dus, als iemand nog een beter idee heeft.

voor de duidelijkheid nogmaals, ik wil dus een database van een schijf kunnen maken en daarin zoeken naar folders.
en dan dus exact als windows explorer zou doen, dus dat ik gewoon netjes alle gezochte folders krijg te zien (zonder path dus :))

hoop dat iemand wat weet...

tijd voor verandering.

Pagina: 1