Toon posts:

[Citrix] Fullscreen instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik log op mijn werkplek in op een Windows NT desktop. Vanuit hier zet ik een Citrix sessie op.
De Citrix sessie is echter niet fullscreen, maar is gewoon een vester wat een gedeelte van het scherm in beslag neemt.

Ik wil graag de Citrix sessie een volledig scherm geven, want onder Windows NT werk ik toch niet.

Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen? Al veel gezocht op google enzovoort, en ben nog niets wijzer geworden. Wel heb ik van iemand gehoord dat je een bestandje kan aanpassen zodat je met bijvoorbeeld ALT-F2 full screen krijgt.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ben je vergeten te melden welk stuk software op welk OS je gebruikt om in te loggen, of heeft het niks met NOS te maken en heb je het per ongeluk in het verkeerde subforum gezet?

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft toch met Citrix te maken en dat is voor zover ik nog altijd weet een NOS??? Of heb ik dat verkeerd, dan graag corrigeren?

Verwijderd

Topicstarter
Ik log eerst in op een Windows NT werkstation.

Vervolgens ga ik vanuit het startmenu naar RES Subscriber om een Citrix sessie op te zetten. Hier hoef ik verder niets te doen, behalve dat ik mijn inlognaam en wachtwoord voor de citrix sessie moet intoetsen.

Daarna wordt er met PowerFuse van alles geladen en daarna kan ik gewoon gebruik maken van mijn Citrix sessie. Hier heb ik mijn persoonlijke K schijf, waar ook bepaalde dingen van profiles opstaan. misschien dat ik hier wat moet aanpassen?

Verwijderd

Full screenmode wordt meen ik ingesteld op de server waar citrix (Winframe ?)draait net als de resolutie van het scherm van een client (Default mode voor elke user)

Daar moet je het aanpassen, als je de rechten hebt voor de server anders houdt het op hier.

Suc6

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 12:39:
Het heeft toch met Citrix te maken en dat is voor zover ik nog altijd weet een NOS??? Of heb ik dat verkeerd, dan graag corrigeren?
Uhhhm, bij mijn weten is citrix een platform om op windows machines in te loggen. Dan vraag ik me af wat het met non-windows operating systems te maken heeft, als het een stuk software is, dat op windows draait, om op windows in te loggen, je redenatie volg ik dus absoluut niet. Mocht het je nog niet opgevallen zijn, de topiclisting van Non-Windows Operating Systems heeft de afgelopen maanden geen citrix in zich volgens mij, de eenzame ziel die een linux-client probeert daargelaten. Er zijn zo 4 subforums te noemen waar het beter past, SA, WOS, PNS of NT. Aangezien ik denk dat het om een softwareprobleem gaat, gooi ik het maar naar SA.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

/offtopic Rene :)

Bij de friesland bank kan onze vriend uit libanon je prima helpen hij heeft de rechten.

Groetjes trouwens daar.

/ontopic

Trouwens je kunt het misschien zelf ook in stellen onder Citrix Neigborhood (spellingscontrole anyone?) kun je bij FB de eigenschappen veranderen. Daar staat het in.

[ Voor 42% gewijzigd door Falcon op 11-01-2005 14:07 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal idd in de Citrix Program Neighborhood de properties van je settings op moeten vragen en hier de screen resolutie aanpassen.

Makkelijker zou zijn als je connecteert op een published application die juist geconfigureerd is :)
Pagina: 1