Toon posts:

Verschil tussen CAT-5(e) en CAT-6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien wat het verschil is tussen deze kabels? Nu zal je je misschien afvragen wat een vraag als deze op dit forum doet... dit ivm m'n DIY CAT-6 speakercable:

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=1628.0;id=7382;image

Op het HT-forum wist eigenlijk ook niemand echt het verschil te benoemen. Zit em dit bijv. in de afscherming? Of in de twist? Ik zag wel dat er een duidelijk verschil in de twists zat tussen de kabeltjes onderling in de cat-6 kabel. Ik heb alleen geen cat-5 om te vergelijken :(

Verwijderd

volgens mij zit het in de afscherming. Wij gebruiken het bij ons in de fabriek en doorlopen alle test die ze doen op de kabels vlekkeloos. Terwijl we eerst cat5 hadden en veel problemen. zijn ze nu weg en de snelheid is omhooggegaan

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:04

Hu9o

Schokkend

Ik was net ook aan het googelen voor de TS en wou net dit linkie gaan posten :'(

maar dan doe ik deze maar...

[ Voor 16% gewijzigd door Hu9o op 11-01-2005 12:19 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
Dat de kwaliteit van cat-6 beter is dan cat-5 wist ik wel (voor wat betreft data-overdracht)... ik vraag me alleen af wat er dan precies beter is. Zit het hem inderdaad in de afscherming? Want als dat zo is dan zou je kunnen suggereren dat cat-6 beter is voor het gebruik van audiokabel dan cat-5. Echter wanneer het hem in bijvoorbeeld het aantal twists zit (bruin/wit heeft nl 2x zoveel twists dan bijv. blauw wit), en sommige kleuren dus een grotere afstand afleggen in de kabel dan de ander, heeft dit mogelijk weer effect op het geluidsbeeld dat de kabel weergeeft. Hoe het bij cat-6 in elkaar zit weet ik wel, bij cat-5 heb ik daar geen idee van.

Het is over het algemeen bekend dat een cat-5 e kabel een hele goede en goedkope audiokabel is. Ik vraag me nu dus af of cat-6 dan niet beter is of dat er specifieke kenmerken zijn van een cat-5 kabel die de cat-6 weer niet heeft (of andersom).

Oops, ik zat alleen naar de tabel te kijken. Als ik het verhaal op die site lees dan is het verschil met cat-5 e dus eigenlijk niets, alleen dat de kabels naar iets hogere standaard gemaakt zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 12:41 ]