[EXCEL] Thousand separator *

Pagina: 1
Acties:

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:21
Ik zit het met volgende probleem.

Ik heb een sheet met daarin allerlei getallen. Sommige getallen zijn op 2 cijfers achter de komma afgerond en andere hebben totaal geen cijfers achter de komma. Wel staat in elke cel het gebruik van een 1000-tal separator aan. Nu wil ik dus deze uitzetten met behoud van het aantal cijfers achter de komma (geen of 2 dus). Ik heb eigenlijk geen zin om een functie te schrijven die elke cel te check op het aantal cijfers achter de komma en dan op deze manier het geheel aanpast. Is dit uberhaupt mogelijk?
Gewoon de format op General zetten werkt niet.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:16

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Heeft niets met programmeren te maken, maar met omgaan met MS Excel, voor zover ik zie :)

>> Software Algemeen

[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 11-01-2005 12:00 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• 215821
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05-2020

215821

pro lurker

In principe zou dit niks uit moeten maken. Als je een komma hebt om decimalen te onderscheiden, heb je een punt als 1000-tal, en andersom. Alleen de punt bij 1000-tallen uitzetten zou geen verschil moeten maken voor de decimalen.

Alle cellen staan als getal in de celeigenschappen? Selecteer dan alle cellen en vink de 1000-tallen separator uit.

2-0-2-2-0-2-0-0-12-12-12-0-2-0-2-2-0-2-0-0-12-12
-----------------------------------------------------------

• Vozze
215821 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 12:07:
In principe zou dit niks uit moeten maken. Als je een komma hebt om decimalen te onderscheiden, heb je een punt als 1000-tal, en andersom. Alleen de punt bij 1000-tallen uitzetten zou geen verschil moeten maken voor de decimalen.

Alle cellen staan als getal in de celeigenschappen? Selecteer dan alle cellen en vink de 1000-tallen separator uit.
Nee, dat klopt. Maar vertaal dit maar eens naar Visual Basic code. Wat dus de bedoeling is. Je moet dan een NumberFormat opgeven. En hierbij ben je verplicht het aantal decimalen op te geven (of helemaal geen). Je hebt in VB geen optie op de "vink" te automatiseren.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met behulp van zoek en vervang, eerst de thousand separator vervangen door een /
Vervolgens de punt van de getallen achter de komma veranderen door een echte komma, en dan nog iets met die / doen (verwijderen door een macro ofzo ;) )
Denk dat je er dan wel bent :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Vozze
The_Eagle schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 12:23:
Met behulp van zoek en vervang, eerst de thousand separator vervangen door een /
Vervolgens de punt van de getallen achter de komma veranderen door een echte komma, en dan nog iets met die / doen (verwijderen door een macro ofzo ;) )
Denk dat je er dan wel bent :)
Ik heb het inmiddels opgelost door elke cel in een range te controleren op een bepaalde format. Wanneer deze een duizendtal bevat, wordt de format op "0" gezet. Duurt echt pokke lang zo.
Wil dat echt sneller hebben...

Pagina: 1