Hallo,
Ik probeer een probleem te fixen voor een klant.
We hebben een webapplicatie lopen op ASP icm met oracle.
Nu moet er soms een importje gedaan worden vannuit een access database, die staat op een network share.
De gebruikers moeten inloggen met hun domain password.
De database (networkshare) heeft iedereen op het domain lees en schrijfrechten gegeven.
In IIS 6 staat de anonymous account uit, en staan aangevinkt:
*Intergrated windows authentication
*Digest authentication for windows domain servers
*basic authentication
en het domain is ingevuld bij basic domain en realm.
We proberen deze te benaderen via OLE DB, en in principe komen we ook bij de database. Maar toch blijf ik de melding krijgen:
maw:
de rechten staan goed, de database is niet geopend door een andere user, waarom blijft hij dan toch zeggen dat we rechten nodig hebben?
Ik heb al op de knowlege base van microsoft gezocht maar daar hebben ze het over IIS 4 en 5 en niet over 6.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
thx
Ik probeer een probleem te fixen voor een klant.
We hebben een webapplicatie lopen op ASP icm met oracle.
Nu moet er soms een importje gedaan worden vannuit een access database, die staat op een network share.
De gebruikers moeten inloggen met hun domain password.
De database (networkshare) heeft iedereen op het domain lees en schrijfrechten gegeven.
In IIS 6 staat de anonymous account uit, en staan aangevinkt:
*Intergrated windows authentication
*Digest authentication for windows domain servers
*basic authentication
en het domain is ingevuld bij basic domain en realm.
We proberen deze te benaderen via OLE DB, en in principe komen we ook bij de database. Maar toch blijf ik de melding krijgen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Error Type: Microsoft JET Database Engine (0x80004005) The Microsoft Jet database engine cannot open the file '\\xxx\xxx$\xxx\DB\DB1.mdb'. It is already opened exclusively by another user, or you need permission to view its data. /onderhoud/medewerkers/import.asp Line 15 |
maw:
de rechten staan goed, de database is niet geopend door een andere user, waarom blijft hij dan toch zeggen dat we rechten nodig hebben?
Ik heb al op de knowlege base van microsoft gezocht maar daar hebben ze het over IIS 4 en 5 en niet over 6.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
thx
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...