[muis] usb wireless optical mouse 2.0

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
ik heb nu sinds kort een microsoft wireless optical mouse 2.0 met tilt wheel. Ik heb hem aan gesloten via de usb. Een hele tijd werkt hij gewoon perfect, maar dan opeens na een tijdje gaat het lichtje op de ontvanger uit en krijg ik een melding van: usb apparaat wordt niet herkend, terwijl ik de hele tijd daarvoor gewoon prima kon werken met de muis.
hoe kan dit?? is dit een probleem van mijn pc, of van mijn muis? heb zaterdag nog een tijd met de muis gewerkt op mijn laptop en daar had ik geen probleem.

de muis heeft ook een tilt wheel zodat ik ook horizontaal kan scrollen. alleen: hoe krijg ik dit aan? bij intellipoint software staat al enabled, maar horizontaal scrollen lukt me maar niet...

Verwijderd

werkt het op die laptop nu ook niet meer, of dat nog wel?
tiltwiel heb ik verder geen ervaring mee, maar misschien dat je er een aparte muisdriver voor moet installeren.

• DeRooney
op de laptop deed ie het volgens mij nog wel gewoon. ik heb de ontvanger op 4 verschillende usb poorten gehad en telkens hetzelfde...lijkt mij een pc probleempje maar ja.. hoe kom ik erachter waar het door komt?

[edit] er is nu nog een ander probleem bij gekomen. mijn tiny 128 mb usb stick doet het nu ook niet. Ik heb geen flauw idee hoe dat kan maar zal er ongetwijfeld mee te maken hebben. is via een ingebouwde usbpoort van de kast aangesloten op het moederbord.
maar ik heb ook iets een genelink usb adapter, met genelink usb netwerkadapter. die netwerkadapter heb ik verwijderd maar nu doet niets het meer.

[ Voor 50% gewijzigd door DeRooney op 11-01-2005 12:47 ]

Verwijderd

probeer het indien mogelijk nog ff uit op een 3e systeem, om te kijken of deze usb apparaten daar wel op werken... als ze het daar wel doen, is je usb controller gaar denk ik. je zou kunenn probveren om je pc opnieuw te installeren, misshcien dat de usb driver is omgevallen.

• DeRooney
de usb stick blijkt dood te zijn. simpel weg overleden. de muis zal ik vanavond verder testen. kijken of hij het dan gewoon doet. heb de intellipoint software al verwijderd.

• DeRooney
heb nu microsofts intellipoint 5.2 software erop gezet omdat hij zonder software erg weinig deed, maar nu heb ik nog steeds dat hij na een tijd ermee gewerkt te hebben, zomaar opeens zegt van: het usb apparaat wordt niet herkend

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Vraag je misschien te veel stroom van je voeding? (Dus "zwakke" voeding met veel zware apparaten.) Het lijkt er namelijk op dat je USB-poorten er gewoon ineens mee kappen...

Bloed, zweet & koffie

• DeRooney
hoe kan ik dat meten of nagaan dan?
en hoe kan het dan dat hij het de eerste pak-um-beet 2 uur gewoon doet??

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Misschien doordat na twee uur je systeem zo warm is geworden dat er een fannetje harder gaat draaien, nét iets meer stroom vraagt en daarmee zorgt voor te weinig stroom voor het systeem en zo instabiliteit veroorzaakt.

Mijn vader had een machine met SCSI-disken, als die opspinde vlogen de stoppen eruit :P

Zou zomaar kunnen hoor, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Ik zou zeggen: haal ff een stroomvreter eruit, verwissel bijvoorbeeld je 3D-ultra holographic megapixel 512GB watergekoelde videokaart voor een eenvoudiger model (dat minder stroom verbruikt) en kijk of het dan allemaal wél blijft werken...

Bloed, zweet & koffie

• DeRooney
nog eenvoudiger? ik draai al op een geforce2mx 400 kaartje... bijna prehistorie dus :)

k heb niet echt een high end systeem ofzo..

• DeRooney
Hoe is het voor mij te meten of mijn voeding het niet trekt?
ik heb een tijdje terug nog een kast gekocht met 250 watt voeding erin.

mijn specs zijn:
amd duron 1,2 ghz
256 md ddr
geforce 2 mx
soundblaster live 1024
pci netwerkkaart 100mbit
2 hd's: 10 gb & 20 gb elk 5400 rpm
plextor 8/4/32
aopen 52x cdrom
floppy disk
ms wireless optical mouse 2.0 (with tilt wheel)
standaard keyboaRD

Als ik de muis op usb aansluit, wordt hij er dus uitgegooid. Sluit ik hem aan op ps/2 dan zijn er geen problemen, ik kan alleen geen gebruik maken van mijn tilt wheel (horizontaal scrollen)

heb ik een externe usb adapter nodig met voeding?
of een zwaardere voeding in mijn kast?
Pagina: 1