Wie wacht er nog meer op de Matrox G800 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:49
Beste medetweakers...

Ik wacht al een paar maanden op meer nieuws over de Matrox G800. Hoe snel wordt dat ding nou eigenlijk, en hoe lang moeten we nog wachten?

Ik ben zelf heel veel met photoshop en webdesign bezig, dus wil ik graag de 2D kwaliteit en de Dualhead functie van Matrox. Ik speel echter ook regelmatig games zoals Quake3, maar iets meer 3D kracht dan m'n huidige G400 MAX kan ik wel gebruiken.:'(

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Misschien iets om te overwegen, waarom op de G800 wachten als de ATI Radeon alle (goede) eigenschappen van de G400 heeft plus heel veel meer...eigenlijk de perfecte opvolger van de G400.

Niet op voorraad.

• Fevida
Als het een goed alternatief is zal ik het zeker overwegen. Kan iemand mij vertellen wat het verschil in 2D kwaliteit is beide kaarten. Ik ben er zelf namenlijk van overtuigd dat Matrox hier superieur in is. Ik heb zelf het verschil gezien tussen mijn matrox en een Geforce2. Op hoge resoluties is er best veel verschil. Weet iemand of de ATI kaarten betere kwaliteit geven dan de nVidia kaarten, en hoe zit het met de dualhead functies van de Radeon?

• edward2
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

De 2d kwaliteit van de Radeon is uitstekend en is op matroxniveau, veel beter dan de GTS op resoluties vanaf 1280x1024, zullen veel mensen beamen.
Aleen waren er wat problemen met bepaalde Sony beeldbuizen, maar daar is inmiddels een fix voor.
Dual-Head is het enige dat je moet missen met de Radeon, daarin staat de G450 wat beteft kwaliteit eenzaam alleen.
Verder is het de kaart met de meest geavanceerde featureset, zelf EMBM wordt ondersteunt.
Ik had zelf ook graag de G800 gezien, maar ik denk dat dat heel lang gaat duren, als hij nog komt.

Niet op voorraad.

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Tja de dual-head optie wil ik dus net NIET missen.

Ik wacht ook op de G800.

heb een geforce 2mx geprobeerd maar dat is totaal niet wat ik wil. Kwaliteit en performance.

Ik wacht dus nog steeds op de G800
.
.
.
.
.
.
.
Ik blijf dus nog wachten op de G800.

:+

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:59
Ik heb altijd gewerkt met een orginele Milennium. maar die heeft ook wel een :* beeldkwaliteit. De radeon nu is niet minder scherp op 1600x1200. als je geen behoefte hebt aan dualhead: Hard naar de winkel lopen, kopen, heel hard terug en in je bak proppen. :)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Fevida
Aha, klinkt allemaal veelbelovend wat er over ATI verteld wordt. Het is dan inderdaad alleen de Dualhead die ik mis. Maar ik meen pas nog vernomen te hebben dat er ook nog een dualhead versie van de Radeon gaat komen, misschien wel de Radeon 2? Als dat ding komt zit het er dik in dat zelfs die eerder op de markt is dan de G800.

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik zit ook al vet lang op de Matrox G800 te wachten, ik doe nu al anderhalf jaar met mijn G400 :( !! Maar ja ik heb hem natuurlijk wel goed overgeclocked (via een review op i-net)

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:31
Ja wanneer komt die g800 dan?

• Danfoss
  • Laatst online: 15:26

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik wacht ook met smart op de G800.

geruchten zijn dat ie gelanceerd wordt op de GDC (begin maart).

Mijn G400MAX is trouwens mog snel zat in alle moderne games hoor (kan alles vloeiend op 1024x768 draaien). Maar iets meer pure 3d kracht is nooit weg.

Sys Specs

Verwijderd

Voorzover mij bekend heeft nVidia laatst geshopped bij Matrox en een aantal belangrijke ontwerpers mee naar huis genomen. Hierdoor heeft de G800 een enorme vertraging opgelopen, heeft waarschijnlijk ook met de mededeling te maken dat Matrox zich wil terug trekken uit de 3D gaming industrie.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:35
Komt er nog wel een G800 dan :?
Ik d8 dat Matrox uit de 3D grafische consumenten markt is gestapt. Dus "no more G800's".

Plz correct me if I'm wrong...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Danfoss
  • Laatst online: 15:26

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op vrijdag 05 januari 2001 13:15 schreef Slashhead het volgende:
Voorzover mij bekend heeft nVidia laatst geshopped bij Matrox en een aantal belangrijke ontwerpers mee naar huis genomen. Hierdoor heeft de G800 een enorme vertraging opgelopen, heeft waarschijnlijk ook met de mededeling te maken dat Matrox zich wil terug trekken uit de 3D gaming industrie.
Klopt nvidia heeft zeer belangrijke ontwerpers weggekocht en naar het schijnt hebben ze daarmee ook technologie gejat.

Er lopen dan ook twee rechtzaken:
-Matrox vs de ex-medewerkers (die Matrox onlangs gewonnen heeft :))
-Matrox vs Nvidia (status onbekend)

Verder is het volgens mij zo dat Matrox zich NIET heeft teruggetrokken uit de gamers markt, maar dit niet hun primaire markt is.

Maar ja zoals altijd is het altijd gokken met Matrox want die ze laten NOOIT voortijdig iets los :(

Sys Specs

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Matrox kennende wordt dat ding aangekondigd en met mazzel kun je dan een half jaar later een G800 krijgen

Ik zou rekening houden met najaar 2001

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 23:21

Cyril

it's all in my mind

Ik wacht ook met spanning op de G800, maar als blijkt dat het allemaal veel te lang op zich laat wachten (en daar begint het steeds meer op te lijken, dan ga ik toch maar voor de Ati Radeon VE (dualhead). Die komt geloof ik in februari uit of zow. Jammer voor Matrox, maar ik heb geen jaren geduld.

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
De matrox g800 zou een hele goede kaart worden. Er zou ook een versie komen met twee g800 chips, maar een tijdje terug heeft nvidia een hele hoop mensen (de halve afdeling!) van de ontwerpafdelingen van matrox opgekocht.
Matrox doelgroep is altijd al de proffesionele markt geweest. De g800 zou ook goed zijn voor gamers, maar doordat het monopolistische nvidia een aantal developers opkocht wordt het geen gamer kaart meer, Matrox heeft ook toegegeven dat dit kaartje niet zo speciaal en snel wordt.

• ReseT
  • Niet online
Een gerucht:
Matrox G800 - "Specs"
18. Juni 2000 / von Leonidas
Es geht weiter mit den Spekulationen über zukünftige Chips. Nach den "Infos" über die Chips von nVidia ist nun Matrox mit dem G800 dran. Wie 3DConcept berichtete, konnte man kürzlich in einer Datei der neuesten G400-Treiber die Namen des zukünftigen Matrox-Superchips herauslesen. Nachdem klar war, das Matrox beim G bleiben wird und die Sache also G800 und nicht TL800 nennen wird (beides war vorher schon ab und zu mal angenommen wurden), konnten zusätzlich noch ein paar Anhaltspunkte auf einige unterschiedliche G800-Varianten gefunden werden.

Unabhängig von der Namens-Sache gibt es zumindestens schon einige Daten zum Chip. Sie sind natürlich inoffiziell und Matrox wird wie üblich bis zur Vorstellung des Chips alles abstreiten:

G800
Verfügbarkeit: September 2000
Vorstellung: August 2000
250 MHz DDR Speichertakt (GF2: 166)
3 Pixel/Takt, 3 Texturen/Pixel (G400Max: 2/1, GF2: 4/2)
Füllrate: 600 MPixel bzw. 1800 MTexel (G400Max: 300/300, GF2: 800/1600)
T&L-Einheit mit 20-30 Mill. Polygonen / Sekunde (GF2: 30)
DualChip-Fähigkeit
Was fällt auf? Matrox kann bezüglich der Füllraten sicherlich mit der GeForce2 mithalten, aber daß sollte für einen September-Chip wohl das mindeste sein. Interessanterer Punkt: Wie schon in der Vergangenheit macht Matrox beim Speicher keine Gefangenen und nimmt das beste was zu kriegen ist. Angesichts dessen, daß schon die aktuelle GeForce2 durch ihren langsamen 166-MHz-Speicher ausgebremst wird, sind die 250 MHz (DDR) der G800 natürlich der einzig richtige Schritt. Mal sehen, ob Matrox der G800 wieder so ein excellentes Speicherinterface spendiert wie bei der G400 (oder besser).

Der Herbst wird jedenfalls maßlos interessant. nVidia und 3Dfx werden erst im Winter neue Produkte herausbringen (aber sicher schon im Herbst so tun als ob). Damit werden wir zumindestens im Herbst einen neuen Spitzenreiter küren, welcher nicht von diesen beiden Firmen stammt. Zur Wahl stehen ATiŽs Radeon und eben MatroxŽ G800 - beide Hersteller ziehen mit völlig neuen Designs zu Felde. Womit natürlich nicht einschätzbar ist, wer denn am Ende die Nase vorn haben wird und wie lange man sich den Platze an der Sonne sichern kann. Sah es lange Zeit so aus, als würde ATiŽs Radeon mit der teilweise als sensationell verkauften Charisma-Engine ein Albtraum-Projekt für nVidia, bringt sich nun Matrox mit soliden Spezifikationen und dem nicht so schillernden, aber dafür um so wirkungsvolleren Feature der großen Speicherbandbreite wieder zurück ins Geschäft.

Was mit den Dual-Chips wird - man kann es nur ahnen. Sowohl die von ATi als auch von Matrox würden wohl alles wegfegen - wenn sie denn zum gleichen Zeitpunkt herauskommen würden wie die SingleChip-Ausführungen. Aber man sieht momentan auch bei 3dfxŽs Voodoo5-6000 (und die haben schon jahrelange Erfahrung mit so etwas), daß die ganze Dual- oder Quad-Chip-Geschichte doch nicht so einfach zu beherrschen ist. Es steht zu erwarten, daß auch die Dual-Ausführungen der anderen Hersteller erst ein paar Wochen / Monate nach den "normalen" Ausführungen beim Käufer aufschlagen werden. Insofern würde ich dies noch nicht so wild sehen und doch durchaus erst einmal die SingleChip-Ausführungen abwarten wollen ...

nach oben zum News-Index
verdere topic hier

Het zou ongeveer 500$ gaan kosten

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• ReseT
  • Niet online
owja meer te vinden bijwww.matroxusers.com op het forum.

En natuurlijk w8 ik ook op het G800! :7

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:52
Ik wil zeer zeker de G800 hebben maar ik ben bang dat dat nog wel ff zal duren.

http://www.8dimensional.com/HypeNews.html

hier verwachten ze de kaart in maart.

Verwijderd

$500,= voor een G800 ???
Dat betekent in polderland ca. fl 1.500,=.

Laat maar, de radeon is dan opeens een stuk interessanter.

Verwijderd

Ik ben het wachten zat en ga de G450 kopen 8-) en zie wel als de G800 komt.
Als de G800 straks erg duur is koop ik hem niet.
Ik ga geen 1000 piek betalen.:7

• Crazyhorse
Op dinsdag 30 januari 2001 23:19 schreef P@ het volgende:
Ik ben het wachten zat en ga de G450 kopen 8-) en zie wel als de G800 komt.
Als de G800 straks erg duur is koop ik hem niet.
Ik ga geen 1000 piek betalen.:7
Mijn G450 is al besteld en ik krijg hem morgen binnen. ;)

Ik zie het wel als de G800 uitkomt.

Geforce 2 MX eruit en voorlopig de G450 erin! :)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 01 februari 2001 23:17 schreef crazyhorse het volgende:

[..]

Mijn G450 is al besteld en ik krijg hem morgen binnen. ;)

Ik zie het wel als de G800 uitkomt.

Geforce 2 MX eruit en voorlopig de G450 erin! :)
Voorlopig, jess, te veel geld????

Ben ook en troste gebruiker van de G450 :)

Vind wel dat het te lang duurt voordat ze met de G800 uit komen. Volgens mij is die kaart zwaar verouderd als 'ie uitkomt.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Abbadon
  • Laatst online: 27-08 22:33
Ik wacht, en ben vol verwachting:)
Maar stiekem ben ik toch bang dat het geen 3D powerhouse wordt:(

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• meibok
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

ik heb +- een jaar mijn adem ingehouden voor de G800. Toen ik in de V&A een "goedkoop" Elsa GF2GTS-je tegenkwam ben ik overstag gegaan.
Je moet wat met een TNT in je bak...

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Verwijderd

Pffhhh lang wachten .. Ja, dat zal wel want eigenlijk wacht ik op een Marvel G800.. najah.. misschien wordt het de All in Wonder Radeon.. het duurt nou echt wel te lang en gaat teveel kosten.

Vroeger, voor de millennium, was Matrox ook veel te duur.

Vanaf de Millennium en de Mystique werden ze betaalbaar, en de Mystique was hun eerste "3D" kaart.

Als ze 3D helemaal op gaan geven en weer voor de dure kaarten gaan, was deze Marvel G200 wel waarschijnlijk de laatste..

(Leuk detail, zelfs deze G200 is op 2D sneller dan de Radeons en GF2's..)

Ik wil eigenlijk helemaal geen andere kaart dan een Matrox :'(

• Crazyhorse
Op donderdag 01 februari 2001 23:35 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]

Voorlopig, jess, te veel geld????

Ben ook en troste gebruiker van de G450 :)

Vind wel dat het te lang duurt voordat ze met de G800 uit komen. Volgens mij is die kaart zwaar verouderd als 'ie uitkomt.
Kwestie an je oude spulletjes goed verkopen. :)

Verouderd, who cares, het gaat mij alleen om de beeldkwaliteit, dualhead en dat ie weer wat sneller is dan de G450.
Pagina: 1