Toon posts:

tijdelijk een snelle verbinding voor streaming video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Mijn vraag: Ik wil voor een evenement wat maximaal eens per jaar plaatst vind een video verbinding leggen met behulp van windows media services en encoder. Voor een beetje redelijke video verbinding heb ik toch zo'n 300 kbs nodig.

Heeft iemand een idee hoe ik dit goedkoop en eenmalig kan regelen? Zijn er netwerkdiensten waarmee je voor een evenement een grote hoeveelheid bandbreedte kunt kopen?

Terplekke is wel een isdn-2 verbinding beschikbaar, maar al zou ik die bundelen dan kom in nog maar op 128kbs upstream uit.. (en dan heb je ook nog eens de overhead die IP oplevert).

Alvast bedankt voor je hulp!

Groet,

Björn

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 17:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Hoe ziet de rest van de omgeving eruit ?
Is het midden in de rimboe of midden in de stad ?
Zijn er buren met mischien een kabel verbinding ?

Er zijn wel bedrijfjes die tijdelijk mobiel internet leveren maar die prijzen die ze daarvoor hebben wordt je niet vrolijk van. Dan kan je beter een directe isdn2 verbinding maken en daarover heen gaan (dus niet een internet provider maar direct naar de server)

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:43
Een tijdelijke mobiele verbinding kost je inderdaad heel veel geld, waarschijnlijk is het goedkoper om even een jaartje (a)(s) dsl aan te houden (ong. 1000 euro).

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Je kan een verbinding nemen en dan opzeggen. Je betaald dan wel de rest van het jaar in een keer, maar dat kun je in de kosten opnemen. Verder kun je natuurlijk eerst zakken naar een goedkoper abonnement na het evenement om de kosten verder te drukken. Als het echt jaarlijks is kun je overwegen de verbinding te laten liggen en alleen 2x per jaar wisselen tussen snelle en goedkoopste verbinding.

Verder kun je natuurlijk contact proberen op te nemen met providers (kpn, multikabel, xs4all etc) die daar kunnen leveren en proberen er een regeling mee te maken. Misschien kunnen ze je ook wel doorverwijzen, want je zal niet de eerste zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door ritsjoena op 11-01-2005 12:43 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > IT

Tijd voor een nieuwe sig..

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een haalbare en redelijk voordelige optie is een persoon of bedrijf in de buurt vinden welke zo'n internetverbinding hebben, en voor die ene keer per jaar willen delen. En daar dan met wifi een verbinding mee opzetten. Met het juiste materiaal haal je al snel enkele kilometers, en nog betrouwbaar ook :)

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 23:13
Bij campzone wordt het gedaan via een straalverbinding naar een boer die een supersnelle internet verbinding heeft. Dit wordt standaard één keer in het jaar gebruikt. Nu wordt het soms ook nog wel eens tussendoor verhuurd, aan andere organisaties, maar in verhouding gebruiken ze de verbinding niet heel veel. Dat laatste was ook nooit de bedoeling geweest.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

h.edink schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:08:
Bij campzone wordt het gedaan via een straalverbinding naar een boer die een supersnelle internet verbinding heeft. Dit wordt standaard één keer in het jaar gebruikt. Nu wordt het soms ook nog wel eens tussendoor verhuurd, aan andere organisaties, maar in verhouding gebruiken ze de verbinding niet heel veel. Dat laatste was ook nooit de bedoeling geweest.
KPN is bij mijn weten geen boer ;)

Via KPN kun je inderdaad straalverbindingen huren, net zoals ze op Lowlands bijvoorbeeld tijdelijke GSM masten neerzetten. Dat is wel heel prijzig. Ik ben samen met mijn vader (ook evenementen-organisator) ook een keer op zoek geweest naar een dergelijke verbinding, in dat geval bij het vliegveld Lelystad. Daaruit bleek dat het makkelijkste altijd nog iemand in de buurt zoeken is. Mocht je echt niemand kunnen vinden, dan zou ik het oplossen door 2 GPRS verbindingen aan elkaar te knopen. (bij vodafone hebben ze een abbo voor 70€/maand met 1 gig fair use)

Geef een WiFi link in ieder geval niet te snel als mogelijkheid op :)

Nog een edit voor deze site die je misschien van pas kan komen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Kr3Kr op 11-01-2005 20:19 ]

Gregor van Egdom Krekr

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:19
Je kan met dat windows encode gebeuren toch wel relays gebruiken? Net als ShoutCast.
Jij upped realtime iets naar een server, die het dan weer door stuurt naar de clients..

- NAC Breda -

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

Ritchie schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:20:
Je kan met dat windows encode gebeuren toch wel relays gebruiken? Net als ShoutCast.
Jij upped realtime iets naar een server, die het dan weer door stuurt naar de clients..
Dat bedoelt hij ook, maar dan heb je nog steeds 300kbit nodig hoor ;)

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Jongens,

Hartstikke bedankt voor jullie hulp... Ik denk dat het dus inderdaad goedkoper is om dan een adsl abonnement te nemen.. voor een kortere of langere tijd. gprs is ook wel interessant, maar qua prijs en beschikbaarheid is adsl dan toch weer interessanter.

Nogmaals bedankt voor alle interessante opties !!

- Björn
Pagina: 1