Toon posts:

probleem met helpdesk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lang verhaal, ik zal het proberen kort te houden.
Mijn sky a4231 begon tijdens het gamen strepen te vertonen, ik naar standbyservice gebeld, de jongen zei dat ze de laptop komen ophalen en dat gebeurde op 19 november.
Ik heb 2 weken later gebeld om te vragen hoe het zat, en kreeg de melding dat de laptop waarschijnlijk aan het eind van de week zou worden opgestuurd, 1 week later nog geen laptop, weer gebeld en zelfde verhaal.
1 week later weer geen laptop en toen ik belde naar hetzelfde nummer kreeg ik een andere helpdesk...........deze nam mijn gegevens op en ik zou worden teruggebeld. 1 week later nog niks gehoord, nogmaals naam en gegevens achter gelaten, een paar dagen later stond op mijn antwoordapparaat dat er gewacht werd op onderdelen, die komen deze week binnen dan word alles afgerond en een afspraak gemaakt voor retour.
1 week later nogmaals gebeld en uiteraard zou ik worden teruggebeld......helaas weer niet gebeurd. Toen kregen we een brief van Sky waarin stond dat er op het moederbord vocht was gevonden, dat het moederbord en geheugen vervangen was en dat me dat 407 euro kost.
Ik heb verbolgen opgebeld, kreeg een meneer aan de telefoon die mijn verhaal aanluisterde en het allemaal ook wel vreemd vond maar hij kon er niets over zeggen, dat moest zijn baas doen. Die zou me morgen (vrijdag) terugbellen. Ik heb vrijdagmiddag maar zelf gaan bellen, kreeg iemand aan de telefoon die zei dat het om een cola achtige substansie ging. (ik drink geen cola)
Er was een foto van gemaakt en hij moest even afwachten wat daar op stond. Hij zou maandag terugbellen. Het is nu dinsdag, ik heb net gebeld want ik ben uiteraard niet teruggebeld, nogmaals het verhaal uitgelegd en weer te horen gekregen dat ik zo teruggebeld kan worden.
Ik heb geen cola of wat anders over mijn laptop laten vallen, ik heb het geheugenplaatje nog open gehad en er naar gekeken (zo ook het videokaartgedeelte) en daar zat niets op. Mijncollegas hebben dat ook gezien.De pc werkte nog volledig behalve bij gamez gaf hij strepen, met studio 9 een dvd maken ging allemaal goed. Ik vind het een vreemde manier van zaken doen, ik kan eigenlijk nooit hard maken dat ik er geen cola over heb laten vallen want ik kan/mag de laptop niet openmaken, dan vervalt de garantie. Ik ben en beetje bang dat er bij standbyservice wat fout is gegaan en dat ik verschrikkelijk genaaid word.
Iemand ervaringen hiermee of tips, GRAAG.............
ik ben het wel goed zat................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Volhouden zou ik zo zeggen en ze misschien confronteren dat tijdens de hele lange wachttijd daar wel iets zou mislopen kunnen zijn. En moest er cola gevonden zijn op het ding zal het wel niet 1 druppeltje zijn maar ganse plekken dus hun uitleg is redelijk zever, nuja laat ze maar de fotos opsturen, je gaat heus niet met een pincet een drupje cola op het moederbord proberen te leggen hé?

Niet afgeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Je zou bijna verwachten dat ze laptops verwisselen.

Volhouden, de bewijslast ligt bij hen en jij hebt getuigen die weten wat je probleem was. Als jij geen cola drinkt (en ook niet in huis hebt?) sta je nog sterker.

Daarnaast waarom wordt er gewacht op onderdelen en een week later vocht geconstateerd? Ze vinden de oplossing van het probleem, bestellen onderdelen en komen dan later vocht tegen? Dat lijkt mij een vreemde volgorde van constateren. Dan is er:
-of een fout gemaakt bij Standby (medewerker die cola morst, laptop verwisseld?)
-of niet goed gekeken bij de eerste controle (alvorens het bestellen van onderdelen.

Het lijkt mij namelijk vreemd dat men onderdelen besteld (zeg, een nieuw moederbord) en later een probleem vindt (zeg, slecht geheugen of een kabeltje naar het TFT toe).

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ook mijn topic: [rml][ reparatie/garantie]Ben ik bestolen/opgelicht?[/rml]

Sky/Standbyservice is het meest onbetrouwbare bedrijf dat er is. Naar mijn mening zijn het pure oplichters. Bij mij hebben ze ook een trucje geflikt, onderdelen uit mijn laptop stelen en vervolgens zeggen dat ik ze zelf gestolen heb. (Logica???)

Kennelijk proberen ze het bij jou op deze manier. Jouw beschuldigen van cola misbruik en een forse rekening vragen...Het is jouw woord tegen hun woorden, maar in jouw geval sta je sterker, omdat ze foto's hebben gemaakt...tenzij ze de cola zelf erop gegooid hebben of een standaard foto hiervan hebben klaar liggen. Ik zal in ieder geval nooit meer iets van Sky kopen en ik raad het ten sterkste af en grijp iedere kans aan om dit te zeggen, zodat ik anderen dit soort problemen kan besparen.

Neem desnoods contact op met consumentenbond en andere organisaties. Ik verwacht dat jij je laptop heel lang kwijt bent. In ieder geval niet betalen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:35

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@SpaRood:
Hoe is het nu afgelopen bij jou?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjottum schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:06:
@SpaRood:
Hoe is het nu afgelopen bij jou?
Nou, probleem is niet opgelost. Ik wil deze topic niet gaan hijacken... maar goed.

Ik heb contact opgenomen met Dixons, maar ja, heb een vage brief teruggehad. Ik heb een uitvoerige mailtje gemaakt, toch hebben ze enkele essentie punten gemist. Bijvoorbeeld ik heb het 2 keer moeten insturen, 2 maanden hebben zitten te wachten...ik heb het alles ingestuurd, kwam terug zonder essentiele onderdelen zoals een processor. Tweede keer ingestuurd, en toen mistte ik 256MB geheugen.

Na de Azie ramp, vind ik dat mijn probleem niet zo belangrijk is. ;) Waar ik aanvankelijk woedend over was, dat zij mij beschuldigen van diefstal van onderdelen uit mijn eigen laptop...dit slaat nergens op, want zou het niet super dom zijn om een laptop te sturen voor reparatie zonder essentiele onderdelen zoals een processor? Bovendien ben ik asociaal ter woord gestaan door hun achterlijke medewerkers die waarschijnlijk nog niet eens als ramenwasser aan bak komen.

De woede begint nu weer naar boven te komen dat ik nu moordneigingen begin te krijgen, dus ik houd er maar mee op. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:50

Rannasha

Does not compute.

Zit het ding nog onder garantie? In dat geval moet de verkoper bewijzen dat *jij* (of iemand die de laptop gebruikt heeft, maar dus zij niet) de cola eroverheen gegooid hebt. Dat kunnen ze niet bewijzen, dus moeten ze het ding kosteloos repareren. Als ze daar niet op ingaan misschien eens contact opnemen met een geschillencomissie / consumentenbond.

Ik heb een vergelijkbaar iets gehad met Dell, die beweerden dat ik een zwaar voorwerp op m'n laptop had laten vallen, wat niet zo was. Gewoon stug volhouden en bij je standpunt blijven, voor mij werkte het, want het ding is nu binnen de garantie gefixed.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels ben ik gebeld, hij word gerepareerd, en hopelijk volgende week opgestuurd.
Ik ben bijzonder pissed dat ze je niet geloven op je woord, en vooral dat je elke keer een ander verhaal te horen krijgt. Ik heb de klachtenbrief inmiddels klaarliggen, als ik mijn laptop terug heb ( met 512 mb geheugen ) ga ik hem ff uitgebreid testen en dan de brieven opsturen.
Ik vind echt dat ik bijzonder slecht behandeld ben door standbyservice en dat ze beter voor hun zaakjes moeten zorgen.
Bedankt voor de snelle reacties.......................
voor het eerst reageerde stanbyservice (dat is dus 1 keer reageren op de 8 keer die ik gevraagd heb ) snel............en met de oplossing.
De medewerker wilde de discussie over wie nu de cola over de laptop had laten vallen maar in het midden laten en omdat het zo lang geduurt had vergoeden ze.
Je zal maar een jan doedel zijn die zegt........uuuuuuuhhhhhh ja ik betaal wel................
In ieder geval kreeg ik nog steeds sterk het gevoel niet gelooft te worden wat me toch bijzonder steekt........................als ik wat over mijn laptop laat vallen is dat mijn eigen domme schuld maar dat is niet aan de orde geweest. Nu maar hopen dat ze daadwerkelijk alles goed maken en ik hem snel terug heb.

THNX
Pagina: 1