Een opname van een dvd recorder bewerken

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111830

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik heb onlangs een dvd recorder gekocht, maar natuurlijk neem je altijd de reklame mee op. Dit wil ik nu uit de opname knippen. Koud kunstje, dacht ik... |:(

Ik zal eerst wat achtergrond info geven:

het type van file waarover het gaat :( er zijn er zo meerdere, elke file is een chapter van de film)

Navigation:
Type: MPEG
Region: None
Drive: D:
TV System: Unspecified.
Video:
Hardware:
Vendor: Nvidia
Stream:
Type: Interlaced MPEG2
Bitrate: 6.160 Mbps
Framerate: 25.000 Hz
Resolution: 720x576
Aspect ratio: 4x3
Audio:
Hardware:
Audio Device: directsound
S/PDIF: Present
Number of speakers: 2
Stream:
Type: Dolby Digital (AC3)
Bitrate: 256 Kbps
Number of main channels: 2
LFE Channel: None
Sampling Frequency: 48khz
Bits Per Sample: 16
Output:
Sample Rate: 48 KHz
Bits per Sample: 16

Een gewoon mpeg2 filmpje lijkt mij. Op de dvd staan 2 mappen: VIDEO_TS en VIDEO RM. In de _TS folder vind ik een deel mpeg files, een paar .ifo files, een een .bup file. In de andere folder zitten er .ifo en .dat files.

Ik heb ook al een deel tools geprobeerd:

Virtualdubmod:

makkelijk om mee te editen echter directstream copy wilt hij niet doen omdat hij het "compressie algoritme" niet kent (foutboodschap). In full processing mode maakt gij van mij 143mb grote file maar liefst 8 gieg!! (gebruikte ik altijd voor men xvid avi's)

TMPGenc mpeg editor:

die doet het wonderlijk goed maar vergeet telkens het geluid mee te nemen. Hij vindt geen geluidstream in de mpeg file, en virtualdubmob wel... :|

En ten slotte nog adobe premiere pro:

Heel kort gezegt, die herkent de mpeg file niet. Wat ik erg vreemd vind.

Kan iemand me aub helpen, ik raak er echt niet uit.
Ik wil gewoon de reclame blokken eruit knippen en dan de film weer opslaan. Ook zou dit, als het mogelijk is, zonder kwaliteitsverlies moeten. Natuurlijk moet de film ook nog in standalone dvd spelers kunnen draaien.
Oja mijn excuses als dit een newbie vraagje is _/-\o_

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-06 17:33

CAP-Team

XBL: CAPTeam

moet je niet die files naar je harddisk rippen en dan weer opsplitsen in een video en een geluids-bestand, dat je dan kan gaan bewerken?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CAP-Team schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 11:04:
moet je niet die files naar je harddisk rippen en dan weer opsplitsen in een video en een geluids-bestand, dat je dan kan gaan bewerken?
mmm ja dat doe je met dvddecryptor, en dan kun je er chapters en audiostukken uitlaten (van een originele dvd). Maar ik moet een stuk uit een chapter knippen...

Ik kan het eens proberen, ik gok dat dvd decryptor er een avi van maakt.

Liever nog een tooltje dat mpeg bewerkt, als ik het juist heb zit de audio bij mpeg samen met de videostream in 1 bestand (zoals jij al zegt). Dus je moet de video en audio spiltsen, en apart bewerken? maar eum is er dan niet te veel audio (namelijk het geluid van het reklame stuk) :?

Wie weet hier meer over :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-06 19:37
Met wat voor DVD-Recorder heb je die opname gemaakt? Het doet me denken aan de opnames die ik kan maken met mijn Philips HD-rw720 op een DVD+Rw, hierop staat ook een extra "VIDEO_RM" map als je een opname naar DVD rewritable verplaatst. Als dat zo is dan kan je toch ook met de Recorder editten? Het is wel niet zo precies maar voldoet goed ...

Discoveries are made by not following instructions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Peter_B schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:04:
Met wat voor DVD-Recorder heb je die opname gemaakt? Het doet me denken aan de opnames die ik kan maken met mijn Philips HD-rw720 op een DVD+Rw, hierop staat ook een extra "VIDEO_RM" map als je een opname naar DVD rewritable verplaatst. Als dat zo is dan kan je toch ook met de Recorder editten? Het is wel niet zo precies maar voldoet goed ...
Je vermoeden is juist, het merk van recorder is wel Scheider, maar in het boekje staat dat het een philips 645 is :)

Editen gaat idd, maar aangezien ik ook van plan ben een hele reeks vhs banden over te hevelen op dvd lijkt het me aangewezen dit via de pc te doen. Is het volgens jou niet mogelijk om mpeg 2 te bewerken? (met audio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-06 19:37
Ik heb hier ff na gevraagd (zit op mijn werk ;) ), maar wat je zal moeten doen is eerst de DVD omzetten naar een Video + Audio file en die Muxen tot een Mpeg video file die (dus eigenlijk van DVD naar Mpeg(2)). En dan bewerken, zoek op google maar naar "Mpeg split", dan krijg je een hele lading tools (o.a. Mpeg Splitter).

Staat er btw. niets op doom9.org.

[ Voor 8% gewijzigd door Peter_B op 11-01-2005 14:18 ]

Discoveries are made by not following instructions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Peter_B schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:17:
Ik heb hier ff na gevraagd (zit op mijn werk ;) ), maar wat je zal moeten doen is eerst de DVD omzetten naar een Video + Audio file en die Muxen tot een Mpeg video file die (dus eigenlijk van DVD naar Mpeg(2)). En dan bewerken, zoek op google maar naar "Mpeg split", dan krijg je een hele lading tools (o.a. Mpeg Splitter).

heb intss ook vooruitgang gemaakt :*). Het is me dus gelukt een stukje weg te knippen met het programma TMPGenc dvd author ( is je vast wel bekend?). Zou ik nu kwaliteits verlies hebben?

Dus jij zegt eigelijk video en audio splitten?en dan video bewerken (met mpeg splitter) en dan weer samenvoegen? (dit heeft vast een negatieve invloed op de kwaliteit?) Hmm ik weet nu hoe het moet maar ik snap nog een paar dingen niet. De site die je me geeft ga ik zeker eens nader bekijken, er wordt vrij veel naar verwezen.

Terwijl ik verder zoek, stel ik hier nog even een paar vraagjes ;) volgens mij is dit topic best nuttig voor velen:

* De files die je van een dvd haalt zijn mpeg2 files, waarom herkent adobe premier die dan niet?
een deel van het antwoord weet ik, het zijn eigelijk VOB files. (is VOB dan iets anders dan mpeg?).

* Is er een verschil tussen video editing en dvd authoring, want progjes voor video editing snappen geen snars van mpeg op dvd.

Het zou me sterk lijken dat TMPGenc de enige producent is met een dergelijk progje, weet er iemand soms nog heel goede software?

Wat ik vind zal ik natuurlijk ook posten:d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Peter_B schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:17:
En dan bewerken, zoek op google maar naar "Mpeg split", dan krijg je een hele lading tools (o.a. Mpeg Splitter).

Het gaat zonder scheiden: (gezocht met de zoekterm die je zei)

http://www.boilsoft.com/videosplitter/download.html
en ook met TMPGenc dvd author dat ik vermeldde.

Enig idee wrm ik geen audio moet scheiden van de video?:-)

bedankt om me op het goede spoor te zettten
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149738

Ok, via TMGEnc DVD author kan ik de DVD opname knippen en omzetten naar nieuwe DVD , maar ik zou het verknipte resultaat ook nog willen omzetten naar Divx of XVid met TMPGENC 3.0 , maar ik krijg nog steeds de melding dat hij het geluid niet kan omzetten,
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:06

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik zoe de zelfde omzetting ook wel eens.

Bij mij werkt "Virtualdub" gewoon altijd goed.
Volgens mij krijg jij bij "virtualdubmod" een bestand van 8 gig omdat het het geluidsbestand niet goed wordt gecomprimeerd.
Ik zou dan ook de gewone virtualdub gebruiken (zie hier), omdat je daar zelf de codec en de compressie kunt kiezen.

Een voorbeeldje, zoals ik het normaal gesproken doe (uit mijn hoofd)

Open je MPG2 (= vob) bestand met VD

onder video, kies "fullprocessing"
onder video,Kies bij "compression" bijvoorbeeld Xvid of Divx (bitrate 1000-1500)
(jehebt bij xvid en divx wel wat kwaliteits verlies, maar je kunt ook gewoon voor MPEG 1 en MPEG 2 kiezen dacht ik)

onder audio
kies "fullprocessing"
onder audio kies bij "compression" mp3 (bv) en een bitrate (bv 192)

Selecteer het gedeelte opname zonder reclame.

Save as avi. => kies locatie en geef naam
en coderen maar..

Bij mij werkt dit normaal gesproken.

[ Voor 23% gewijzigd door Zewatanejo op 16-03-2006 13:25 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
In virtualdubmod kun je ook de audiocompressie instellen, het staat alleen goed verstopt. Ga maar eens naar Streams->stream list. Klik rechts op een/de audiostream en kies full processing mode. Vervolgens kun je door nog eens rechts te klikken een audiocompressie kiezen. Logisch toch?

Maar het lijkt mij sterk dat die 8 GB van de audio komt. Standaard staat hij op 'direct stream copy', en wordt er niks aan de grootte veranderd. En in de TS staat dat de audio 256 kbit/s is. Dit komt neer op 113MB per uur. En zou virtualdubmod er om een of andere reden WAV van maken, dan is 8GB nog steeds heel veel geluid.

Maar welke videocodec gebruik je in 'full processing mode' in virtualdubmob? Ik neem aan dat je wel een codec gebruikt omdat je ook zegt dat je ook xvid avi hebt gemaakt.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:06

Zewatanejo

Fine Thanks!

goeie vraag ;)

edit:

dat van die audio optie in VDM wist ik idd niet

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Pagina: 1