Hallo beste mensen,
Ik heb onlangs een dvd recorder gekocht, maar natuurlijk neem je altijd de reklame mee op. Dit wil ik nu uit de opname knippen. Koud kunstje, dacht ik...
Ik zal eerst wat achtergrond info geven:
het type van file waarover het gaat :( er zijn er zo meerdere, elke file is een chapter van de film)
Navigation:
Type: MPEG
Region: None
Drive: D:
TV System: Unspecified.
Video:
Hardware:
Vendor: Nvidia
Stream:
Type: Interlaced MPEG2
Bitrate: 6.160 Mbps
Framerate: 25.000 Hz
Resolution: 720x576
Aspect ratio: 4x3
Audio:
Hardware:
Audio Device: directsound
S/PDIF: Present
Number of speakers: 2
Stream:
Type: Dolby Digital (AC3)
Bitrate: 256 Kbps
Number of main channels: 2
LFE Channel: None
Sampling Frequency: 48khz
Bits Per Sample: 16
Output:
Sample Rate: 48 KHz
Bits per Sample: 16
Een gewoon mpeg2 filmpje lijkt mij. Op de dvd staan 2 mappen: VIDEO_TS en VIDEO RM. In de _TS folder vind ik een deel mpeg files, een paar .ifo files, een een .bup file. In de andere folder zitten er .ifo en .dat files.
Ik heb ook al een deel tools geprobeerd:
Virtualdubmod:
makkelijk om mee te editen echter directstream copy wilt hij niet doen omdat hij het "compressie algoritme" niet kent (foutboodschap). In full processing mode maakt gij van mij 143mb grote file maar liefst 8 gieg!! (gebruikte ik altijd voor men xvid avi's)
TMPGenc mpeg editor:
die doet het wonderlijk goed maar vergeet telkens het geluid mee te nemen. Hij vindt geen geluidstream in de mpeg file, en virtualdubmob wel...
En ten slotte nog adobe premiere pro:
Heel kort gezegt, die herkent de mpeg file niet. Wat ik erg vreemd vind.
Kan iemand me aub helpen, ik raak er echt niet uit.
Ik wil gewoon de reclame blokken eruit knippen en dan de film weer opslaan. Ook zou dit, als het mogelijk is, zonder kwaliteitsverlies moeten. Natuurlijk moet de film ook nog in standalone dvd spelers kunnen draaien.
Oja mijn excuses als dit een newbie vraagje is
Alvast bedankt!
Ik heb onlangs een dvd recorder gekocht, maar natuurlijk neem je altijd de reklame mee op. Dit wil ik nu uit de opname knippen. Koud kunstje, dacht ik...

Ik zal eerst wat achtergrond info geven:
het type van file waarover het gaat :( er zijn er zo meerdere, elke file is een chapter van de film)
Navigation:
Type: MPEG
Region: None
Drive: D:
TV System: Unspecified.
Video:
Hardware:
Vendor: Nvidia
Stream:
Type: Interlaced MPEG2
Bitrate: 6.160 Mbps
Framerate: 25.000 Hz
Resolution: 720x576
Aspect ratio: 4x3
Audio:
Hardware:
Audio Device: directsound
S/PDIF: Present
Number of speakers: 2
Stream:
Type: Dolby Digital (AC3)
Bitrate: 256 Kbps
Number of main channels: 2
LFE Channel: None
Sampling Frequency: 48khz
Bits Per Sample: 16
Output:
Sample Rate: 48 KHz
Bits per Sample: 16
Een gewoon mpeg2 filmpje lijkt mij. Op de dvd staan 2 mappen: VIDEO_TS en VIDEO RM. In de _TS folder vind ik een deel mpeg files, een paar .ifo files, een een .bup file. In de andere folder zitten er .ifo en .dat files.
Ik heb ook al een deel tools geprobeerd:
Virtualdubmod:
makkelijk om mee te editen echter directstream copy wilt hij niet doen omdat hij het "compressie algoritme" niet kent (foutboodschap). In full processing mode maakt gij van mij 143mb grote file maar liefst 8 gieg!! (gebruikte ik altijd voor men xvid avi's)
TMPGenc mpeg editor:
die doet het wonderlijk goed maar vergeet telkens het geluid mee te nemen. Hij vindt geen geluidstream in de mpeg file, en virtualdubmob wel...
En ten slotte nog adobe premiere pro:
Heel kort gezegt, die herkent de mpeg file niet. Wat ik erg vreemd vind.
Kan iemand me aub helpen, ik raak er echt niet uit.
Ik wil gewoon de reclame blokken eruit knippen en dan de film weer opslaan. Ook zou dit, als het mogelijk is, zonder kwaliteitsverlies moeten. Natuurlijk moet de film ook nog in standalone dvd spelers kunnen draaien.
Oja mijn excuses als dit een newbie vraagje is
Alvast bedankt!