Toon posts:

iiyama brightness flicker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een aantal jaar erg blij met mijn vision master 451 maar de laatste paar dagen begint hij toch wel wat kuren te krijgen. Ik doe veel grafisch werk en schok toen ook dat ik zag dat mijn brightness niet meer zo stabiel was als tevoren: Bij bv. een helemaal grijs scherm zie je het erg duidelijk, het lijkt wel alsof hij de hele tijd een een paar waarden omhoog en dan weer omlaag gaat(dit zo'n 5x per sec ofzo)...ik heb mijn scherm trouwens op fh95.2hz fv100hz staan.
Waarschijnlijk is me scherm gewoon oud maar is er niet iets aan te doen??? zekeringetje ofzo?
M.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn ervaring met de VMPs van iiyama is dat ze het een stuk beter doen als je er een BNC kabel aanhangt ipv de standaard Dsub. Ik weet niet hoe hij bij jou aangesloten is, maar een BNC kabel is iig het testen waard :P
evt is het verlagen van de refreshrate (al is het maar met een paar Hz) soms ook al een oplossing

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb hetzelfde probleem! Ook met een VM 451. Het is trouwens al tijden zo, erg irritant. Bij mij kloppen de kleuren rechtsonder trouwens niet meer, dus ben sowieso op zoek naar een ander scherm.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tom schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 11:00:
Ik heb hetzelfde probleem! Ook met een VM 451. Het is trouwens al tijden zo, erg irritant. Bij mij kloppen de kleuren rechtsonder trouwens niet meer, dus ben sowieso op zoek naar een ander scherm.
Dit had ik ook in de rechterbovenhoek van mijn VMP 510, een rare paarse verkleuring.

met de opties in menu 4 (geloof dat dat bij de 451 hetzelfde is als bij de 510) heb ik het iig kunnen herstellen, weet niet of je daar al naar gekeken hebt.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 20:15

Maasluip

Kabbelend watertje

Precies hetzelfde probleem hier, ook met een Vision Master Pro 451, en wel van het begin af. Via PC-prive gekregen en meerdere schermen van collega's hadden hetzelfde probleem, alleen de leverancier zei steeds 'ik zie niks' en wilde ook niet vervangen.
Inmiddels is het scherm toch al ruim 4 jaar oud en zo nu en dan wordt de helderheid in de hoeken een stuk minder, waardoor het zelfs lijkt alsof de kleur veranderd (richting blauw). Scherm heeft geen BNC aansluitingen, alleen 2x D-SUB.

[ Voor 6% gewijzigd door Maasluip op 12-01-2005 15:41 ]

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Van die verkleuringen moet je misschien toch even kijken of er niet iets in de buurt ligt dat magnetisch is ( DAMN YOU POWERBALL! (gelukkig ging het wel weg door degauss))..
Opzich heb ik qua kleuren nergens last van.. af en toe adobe gamma check et voila...
Ik ga even proberen of bnc beter is...

Verwijderd

Topicstarter
BNC gekocht >> geen verschil...
aangesloten op andere uitgang gfx card(dual monitor kaart) >> geen verschil...
iemand nog een idee??

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-04 11:57

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

heb hetzelfde gehad met een VMP 451, niet helder in hoeken, flikkeren.
Gelijk van het begin af aan, dit is een rotserie van IIyama, ze hebben ze 3 keer omgeruild bij mij destijds, was er zo ziek van dat ik het maar heb laten zitten.

Enige wat je nu nog kan doen denk ik(buiten garantie) is andere monitor kopen.
Heb zelf onlangs maar een TFT gekocht omdat ik primair games speel, je zult zelf vanwege je grafische achtergrond denk ik een goeie CRT willen hebben weer.

suc6 iig
Pagina: 1