Hollywood plus : wat een zuigkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik heb vandaag zo'n kaartje aangeschaft, en ben tot de conclusie gekomen wat een baggerkaart dat is. Enorm onscherp beeld, veel ruis en trillingen, en bovendien slechts stereo geluid dmv van een bagger analoog doorluskabeltje.
Ik dacht gebruik te kunnen maken van mijn 4 point surround systeempje (sblive met 2 versterkers en 4 boxen), maar de kaart dacht er anders over.
Is die Creative Dxr3 ook zo'n baggerkaart?
(of is er daar wel een optie voor 4 point surround)
Een software player doet het zelfs nog (stukken) beter...

Maandag sta ik weer bij Computer Discount op de stoep. Ben ik effe blij hem niet online besteld te hebben.

Verwijderd

Wel kut voor je....

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24
Blijkbaar heb jij je niet goed voor laten lichten. Het enige waar die kaarten goed voor zijn is voor trage pc's of om DVD's weer te geven op je TV.
Software DVD is _veel_ mooier en scherper dan die kaart. (Mits je een fatsoenlijke videokaart heb natuurlijk)

Met de Creative heb je inderdaad een optie om Dolby Digital te laten decoderen door de Live! op je FPS set.
(Kan ook softwarematig)

Ik weet niet of het helpt om ermee terug te gaan. gekocht = gekocht....

Verwijderd

niet erg slim dat je niet eerst ff wat over die kaart gelezen had, want dan had je gezien dat er geen front en rear analoge uitgang op zit. je moet zo'n dingetje eigenlijk alleen kopen als je op je TV gaat kijken en/of een Dolby Digital/DTS versterker hebt, of een enorm trage pc.
Dat slechte beeld komt door de doorluskabel denk ik.....

Btw, met WinDVD kun je DD naar 4pt surround downmixen...da's dus een softwarematige decoder.

Verwijderd

ohw iemand was me een minuut voor :)

• MJC
nja, ik heb dus een trage pc : p2 350, 256 mb, geforce sdr, en heb al verschillende softplayers geprobeerd (softdvd, powerdvd en windvd), maar toch behaalde ik niet de soepelheid om echt van de film te kunnen genieten...dus regelmatig framedrops, en andere onwenselijkheden. Ik heb geprobeerd te achterhalen hoe het nu precies zat met het geluid en het beeld...over het geluid ben ik weinig te weten gekomen, terwijl ik veel moeite voor die info heb gedaan.

Er zit een 8 dagen geld terug garantie op, dus dat is geen probleem (gelukkig)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

De DXR3 heeft in de software idd een optie om een live op 4 kanalen aan te spreken, probeer anders die drivers eens op je kaart (is tenslotte dezelfde)
Software DVD is _veel_ mooier en scherper dan die kaart. (Mits je een fatsoenlijke videokaart heb natuurlijk)
LOL... laat mij eens een softwarespeler zien die 1600x1200 kan afspelen.. dan doe ik mn kaartje weg... (en ik heb dus geen trage pc)

bdw mijn dxr3 geeft een strak ens tabiel beeld

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 20:30

afterburn

No more...

Kwee niet waar jij last van hebt, maar op 1024x786 geeft mijn H+ decoder een veel scherper beeld en nul komma nul dropped frames dan welke software decoder dan ook, en ik heb ze dus allemaal geprobeerd tot ik er schijt ziek van werd. En aan mijn PC ligt het niet want dat is een P3-600 met 192 mb ram en een Matrox G400Max. Hij stuurt trouwens keurig netjes DTS en Dolby Digital/AC3 naar buiten op de SPDIF digitale uitgang, die je zo in een DTS/DD decoder kunt prikken, of een creative. Verder heb je geen intern of extern doorluskabeltje nodig als je dat niet wilt, want je kunt ook de audio rechtstreeks naar de soundkaart laten sturen. Kan met een utility of met een registry hack. Registry hack staat op de H+ website. Verder zuigt software DVD in W2K helemaal enorm, en is een H+ zo'n beetje het enigste wat goed werkt. Maargoed, dat is dus geen reden als je met W98 oid werkt.

Vassago: jij hebt kennelijk nog nooit een gode hardware decoder in actie gezien. Beeld is net zo scherp, maar probeer jij maar eens om een film zoals Toy Story of A Bugs Life met software decodering te kijken ZONDER dat er frames geskipped worden. Dat lukt dus niet, tenzij je een P3 800 hebt ofzo.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

wazig beeld? no way...

eerst had ik zo'n dxr3 van creative, maar sinds ik een geforce heb gebruik ik 'm niet meer.. en alleen omdat de beeldkwaliteit op software gelijk was aan de dxr3...

en idd: software op 1600x1200 gaat lang niet zo goed als op de dxr3 (athlon 500, 224Mb)

Verwijderd

Beste Mensen,

Ikw eet niet waar jullie je ogen verneukt hebben, maar dat hardwarematige dvd decoding slechter beeld zou geven dan softwarematige is absolute bull....
En die softwarematige decoding met een geforce is best mooi ja, hardware motion compensation maakt het wel sneller maar ook lelijker.

Een decoder kaart voor je pc is precies hetzelfde als een stand-alone speler: een em8300 chippie met een dvdrom speler in een behuizing.

Greetings

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-08 17:56
ik heb ook een hollywood plus kaartje maar waar zit die site dan ?
geef ff de link please :)
enuh hardware is muchos grandos beteros als software zeer zeker.
ow kun je de macrovision ook op een manier uitzetten ???

.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je moet de site van realmagic hebben, www.realmagic.com
Daar staan de nieuwste drivers (1.81) en die fixen (denk ik) al jouw problemen.
Bij de 1.7 drivers is het beeld van amerikaanse DVD's inderdaad schokkerig, omdat die geloof ik op 60Hz draaien en je in Nederland 50Hz gebruikt.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Het wazige beeld komt door het doorluskabeltje. Deze kan geen hogere freq's aan dan plm 80hz. Is kut, weet ik, maar zet je refresh eens tussen de 75 en 80hz.

• MJC
ik kwam op een website het proggie dvdgenie tegen, daarmee kun je verscheidene softplayers en hardware players mee tweaken.
Daar stond ook de hollywood + bij, waarbij het mogelijk was om de soundoutput via de sblive te sturen en eveneens 4 speaker support. Nu werkt dit alleen t/m de 1.7 drivers, en bij nieuwere versies wordt het gedisabled. Ik heb het nog niet geprobeerd, en heb er eigenlijk ook niet zoveel zin meer in. Het beeld zuigt mij teveel, en meerdere mensen met zo'n kaart hebben me dat bevestigd.

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 19:21
tjek: http://www.7thzone.com /

Volgens mij is de hollywood plus hetzelfde als de dxr3. En zij zijn er helemaal gek van

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Pagina: 1