DVI-d naar Scart (rgb)

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FireSt@rter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-01 23:03
Hallo

Ik heb een vraagje, ik heb een nieuwe LCD televisie van Sony gekocht (KLV-32M1) maar wil hierop mijn MediaCenter op aansluiten.
In mijn MediaCenter zit een Ati 8500 met Dvi-d en Vga aansluiting, op mijn tv zitten 3 scart aanluitingen waarvan 2 rgb.
Wat is nu de beste oplossing om dit aan te kunnen sluiten, ik heb hier al flink naar lopen zoeken maar nog steeds geen goede oplossing kunnen vinden.
Is er bv een dvi-d naar scart (rgb) kabel te krijgen?

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-02 13:34

^ Wat hij zegt.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-02 13:34
Hmz, iets meer info en verhaaltje eromheen: http://www.dtvforum.info/...p?showtopic=2049&hl=scart ;)

^ Wat hij zegt.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:18

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Heeft wel een erg hoog "klussen-met-kijkers" gehalte. Op die manier kun je natuurlijk alles met alle verbinden.
Het zou mooier zijn om gefabriceerde kabels te vinden van Belkin ofzo...

An Explanation of l33t Speak

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02 15:29

Nibbz

Postmaster General

heb je daardoor eigenlijk veel beter beeld? Want het beeld wat je op de tv krijgt door s-video vind ik altijd maar matig (kweet niet of dat aan de tv ligt, aangezien letters altijd erg onduidelijk worden).

13:37

Verwijderd

Is er bv een dvi-d naar scart (rgb) kabel te krijgen?
Een kabel niet, een converter wel voor DVI-D > VGA (DVI-D is namelijk volledig digitaal en er moet dus een DA converter tussen).

Echter, jij hebt het over DVI-D terwijl je Radeonkaart een DVI-I uitgang heeft. Dat houdt in dat er behalve de digitale DVI signalen ook gewone analoge VGA signalen uitgevoerd worden. Daarnaast beschikt jouw Radeonkaart over de mogelijkheid om Composite Sync te gebruiken. En hiervoor zijn nu die meest simpele VGA > Scart conversie kabels (geen enkel electronisch component nodig!). De omzetting naar RGBS PAL wordt dan verzorgd door het OS/videokaart, voor Windows kun je hiervoor Powerstrip gebruiken. De resolutie moet dan worden ingesteld op 720x576 interlaced met composite sync (tenzij je TV hoger aan kan).

Wat betreft kwaliteit: RGBS heeft de hoogste bandbreedte van alle videosignalen die mogelijk zijn via Scart.
Het zou mooier zijn om gefabriceerde kabels te vinden van Belkin ofzo...
Die gaan je dan wel zo tussen de 92,80 euro en 239,80 euro kosten (om je een indicatie te geven, ik heb de mijne gemaakt voor een twinstigste deel van die prijs)...

Zie verder: VB Faq: Handige links # Component (RGBS / YPrPb)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 11:02 ]

• FireSt@rter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-01 23:03
Mijn voorkeur gaat idd uit naar een voor gefabriceerde kabel, nu zag ik bij de duitse shop wel de kabels van Oelbach staan (zijn mijn overige kabels ook van) Maar deze kabels zijn allemaal voor SCART naar Vga, dus niet andersom.
Zijn er verder nog merken (kwaliteit) die deze kabels maken ?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij is dat het probleem met de meeste oplossingen... Zijn allemaal SCART--> VGA... Dus dat gaat niet werken...
Je zou wel in het rgb-scart topic kunnen kijken, en zelf een kabel in elkaar draaien... Ik geloof niet dat die kabels ergens kant en klaar te krijgen zijn...

Verwijderd

Mijn voorkeur gaat idd uit naar een voor gefabriceerde kabel
Zo moeilijk is zo'n VGA > Scart kabel niet te maken hoor (het zijn maar 4 coaxiale draadjes met een impedantie van 75 Ohm). Het voordeel is gelijk dat je een kabel kan maken met betere specificaties dan kant-en-klaar te koop is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 14:23 ]

Pagina: 1