[XP] Remote Desktop verbindingsfout*

Pagina: 1
Acties:

• fear4me
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06-2025
Ik heb zojuist op mijn thuispc Remote Desktop ingesteld, zoals op de microsoftsite vermeld staat ( http://www.microsoft.com/..._op_afstand_besturen.aspx )

Echter krijg ik zodra ik vanaf een andere PC op internet probeer te verbinden de volgende fout:

De externe computer heeft de verbinding verbroken

Ik kan echter wel gewoon pingen naar het IP-adres en kan ook op de PC kijken middels een VNC-verbinding. Alleen RD wil dus niet meewerken. Op bijde machines draai ik WinXP SP2.

Iemand misschien een idee hoe dit op te lossen?

Groetjes,

Roger

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Poort naar je pc mappen ?

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 13:17
zit je achter een router? forward dan poort 3389 naar de pc die je wil overnemen

• fear4me
Nee, er zit geen firewall tussen. RD naar een andere PC van een klant werkt wel gewoon. Thuis heb ik geen router of firewall er tussen zitten op 't moment.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:40
Ik denk dat het verstandig is dat je dit verhaal even gaat doorlezen: Het Grote Poortmappingsverhaal. Heb je een firewall aan? Heb je het al getest op het lokale netwerk?

Verder is het verstandig om Algemene gedragsregels (Netiquette) even door te lezen, hier kun je zien wat er van jou verwacht wordt op het forum. Ik pas nog even de titel aan voor je :).

-----------------------

/laat: En een telnet sessie naar poort 3389?

[ Voor 9% gewijzigd door leon1e op 11-01-2005 10:05 ]

• fear4me
Lokaal netwerk heb ik niet helaas. Wil alleen via internet de thuispc besturen vanaf mijn werk. Als ik via putty een verbinding probeer te leggen naar de genoemde poort, krijg ik op een gegeven moment een connection abort. Al moet ik wel toegeven dat ik niet echt vaak met een telnet-verbinding heb gewerkt.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:22
Kan dit zijn na wanneer je Windows XP SP 2 hebt geinstalleerd? Controleer dan de firewall die in de stilte mee is geinstalleerd

Start -> Control Panel -> Security Center en disable je firewall en probeer nog eens.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• fear4me
Die staat helemaal uit... Op poort 80 bijvoorbeeld kan ik wel apache op mijn PC aanroepen, en op poort 5800 de VNC-connection. Dus vind 't maar raar dat RD niet mee wil werken, ondanks dat ik momenteel even alle beveiliging uit heb staan.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:40
Zie je in de logboeken ook een foutmelding van Remote Desktop? Heb je wel een wachtwoord op je account?

• fear4me
Misschien een domme vraag... welke logfile zou ik moeten hebben in WinXP ?

Verwijderd

fear4me schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 10:21:
Lokaal netwerk heb ik niet helaas. Wil alleen via internet de thuispc besturen vanaf mijn werk. Als ik via putty een verbinding probeer te leggen naar de genoemde poort, krijg ik op een gegeven moment een connection abort. Al moet ik wel toegeven dat ik niet echt vaak met een telnet-verbinding heb gewerkt.
tik in commandprompt:

netstat -an|find "3389"

staat er dan een regel in de trant van: "0.0.0.0:3389 tcp listening"?

• fear4me
Er staat letterlijk na uitvoeren:

TCP 0.0.0.0:3389 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren

Verwijderd

aangezien je geen netwerk hebt, moet je je eigen machine even overnemen met ts vanaf je eigen machine... lukt dat dan wel?

• fear4me
TS is Terminal Server?? Ben op 't moment weer thuis, maar overnemen van m'n PC doe ik normaal op afstand met RealVNC.

[ Voor 13% gewijzigd door fear4me op 11-01-2005 18:43 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Probeer je het met jezelf ingelogd of bevindt je PC zich thuis op het logon scherm? Niet dat het uit zou moeten maken, maar ben benieuwd of het iets met wel/niet aanmelden op de console te maken heeft.

Wees consequent, maar niet altijd

• fear4me
Ik heb beide situaties al eens geprobeerd... een restart, zodat hij in het loginscherm staat, maar ook al eens als ik ingelogd ben.

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-04 20:07
Ik zou maar eens bij je systeembeheerder gaan navragen welke poorten allemaal openstaan, zou me niks verbazen als poort 3389 geblokkeerd is.

• fear4me
Systeembeheerder? Nou... wij maken vanuit hier gewoon contact met klanten middels een remote desktop of terminal server. Dus op m'n werk staat ie open. Thuis is er niks geblokkeerd op 't moment. Zou het ook nog kennen dat de provider van thuis ( @home ) de poort niet vrijgeeft? Zou ik RD ook op een andere poort kunnen opstarten?

Groetjes,

Roger

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

fear4me schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 10:24:
Systeembeheerder? Nou... wij maken vanuit hier gewoon contact met klanten middels een remote desktop of terminal server. Dus op m'n werk staat ie open. Thuis is er niks geblokkeerd op 't moment. Zou het ook nog kennen dat de provider van thuis ( @home ) de poort niet vrijgeeft? Zou ik RD ook op een andere poort kunnen opstarten?

Groetjes,

Roger
Wat dacht je ervan om google eens te gebruiken ? Daar vind je zo hoe je RD op een andere poort instelt.

Verwijderd

Al die moeite..
Schaf gewoon ff DameWare NT Utilities aan en je bent van al het gezeur af :P

Gaaf beheerpakket.. en erg goedkoop.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 14:54 . Reden: url ]

Verwijderd

dameware is leuk, maar buiten het feit dat het trager is dan TS (RDP), is het overbodig als je win2k of win2k3 beheert.

@TS: heb je nu al vanaf je eigen machine je machine geprobeert over te nemen? (dit kan iig op win2k en win2k3, weet niet helemaal zeker of xp daar ook tegen kan :))

Verwijderd

FeaR4ME,

Ik heb dit probleem ook gehad.
Tijdelijke oplossing is:
Maak een backup van de SP2 file C:\WINDOWS\system32\termsrv.dll
In SAFE MODE kopieer de SP1 file termsrv.dll vanuit C:\WINDOWS\$NtServicePackUninstall$ naar:
C:\WINDOWS\system32
en naar
C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386

Gesnopen?

• fear4me
Ik heb zojuist nog eens geprobeerd ook op andere poorten, maar blijft hetzelfde. Nu staat hij weer standaard op 3389. Als ik helemaal geen verbinding zou krijgen, krijg ik gewoon een melding dat hij de host niet kan vinden. Maar dat doet hij wel. Ik krijg een zwart scherm, met bovenin de gele balk van TS. Vervolgens krijg ik de melding "De externe computer heeft de verbinding verbroken". Enig idee?

Ik zal ook dit weekend eens proberen met het omzetten van de DLL.

Zou het ook kunnen zijn dat @home op de een of andere manier de communicatie afbreekt? Bij andere klanten stellen we gewoon de externe verbinding in, in het config scherm en dan werkt het direct.

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Heb je bij de " eigenschappen van deze computer" ook in het tabblad " verbindingen van buitenaf" "gebruikers mogen een externe verbinding maken" aangevinkt ?
Oja : het account waarmee je inlogt MOET een wachtwoord hebben !

[ Voor 58% gewijzigd door LoneWolf op 21-01-2005 11:38 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:53:
Al die moeite..
Schaf gewoon ff DameWare NT Utilities aan en je bent van al het gezeur af :P

Gaaf beheerpakket.. en erg goedkoop.
DameWare NT Utilities single user license DNTUCV-1 € 246,00

Weten we dus ook weer waar jij werkt met dat soort opmerkingen :+

• fear4me
LoneWolf schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 11:37:
Heb je bij de " eigenschappen van deze computer" ook in het tabblad " verbindingen van buitenaf" "gebruikers mogen een externe verbinding maken" aangevinkt ?
Oja : het account waarmee je inlogt MOET een wachtwoord hebben !
Ja... heb een wachtwoord op de Administrator, en een aparte user zitten. Het gastaccount staat uit. Uiteraard heb ik verbinding van buitenaf ingesteld. Als ik dat niet had gedaan, zou ik waarschijnlijk direct een melding krijgen dat ik geen verbinding kon maken. Nu gaat hij wel héél even door, en komt dan met de melding. Dit probleem heb ik ook ooit eens gehad met RealVNC, maar die werkt nu op dit moment wel gewoon.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Gebruik je Norton Internet Security ?

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• fear4me
marquis schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:20:
Gebruik je Norton Internet Security ?
Ja... maar die heb ik eens helemaal uitgeschakeld. En heb ook het IP-adres ingesteld bij vertrouwde IP-adressen. Maar in beide situaties heb ik hetzelfde resultaat.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-04 13:07

mutsje

Certified Prutser

je gebruikt wel een password om in te loggen he?

• fear4me
Ja... maar als ik op een andere terminal inlog, zonder password op te geven bij de connectionsettings, krijg ik wel gewoon netjes het loginscherm van WinXP. Alleen de TS van thuis wil dus niet goed connecten.
Pagina: 1