[access xp] Tijdelijke table of data opslag

Pagina: 1
Acties:

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 18:42
Wie kan mij een beetje de goede kant opsturen?
Ik moet voor een bewerking tijdelijk wat gegevens opslaan verspreid over meerdere forms.
Het handigste is iets van een tijdelijke table, nu heb ik het al gezocht in de form van een transition en een querydef.
Ik krijg het niet echt werkend, wie kan mij een beetje weer op het goede spoor zetten ?
Ben ik het in de juiste hoek aan het zoeken?

• nenne
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Misschien kun je iets specifieker zijn in je probleemstelling?

Om welke gegevens in de database gaat het? Enkele tabellen of alle?
Wat voor bewerking ga je uitvoeren? Is het daarvoor noodzakelijk een back-up van je oude gegevens te hebben? In dat geval kun je je database gewoon kopiëren...
Etc.

• Ybox
het staat eigenlijk los van de database, uit een keuze lijst moeten een aantal dingen geselecteerd worden en bij die geselecteerde items moeten een aantal extra "rand voorwaarden" aangegeven worden die van invoeld zijn op de rest van het proces.
Deze rand voorwaarden moeten worden aangegeven per geselecteerd item, dus die moet ik ff ergens kwijt, nu heb ik ff een oplossing gecreeert met een table die ik in runtime creeer en na de bewerking weer verwijder. Hiervoor moet een mooiere oplossing zijn maar ik moet alleen even in de juiste richting worden geholpen.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Je kan gewoon middels een SQL statement een nieuwe tabel creeëren. Binnen Access kan je bijvoorbeeld een volgend SQL statement uitvoeren welk een table creeërt.

SQL:
1
2
3
4
5
6
SELECT adresnr,
       naam,
       straat,
       plaats
INTO   TEMP_TABLE
FROM   adressen;

Ga maar eens [search=Access SELECT INTO] op GoT en je vind ook verschillende voorbeelden. Daarnaast kan je natuurlijk ook even uitwijken naar Google...

• Ybox
Ja die oplossing heb ik nu dus gerealiseerd, maar dan maak je een table aan met alle nadelige gevolgen.
Ik zou graag willen weten of het uberhaupt mogelijk is om m.b.v een (tijdelijke) querydef een table te creeren voor deze functie, anders spendeer ik nutteloze tijd om het werkend te krijgen....

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Ik doe dit soort dingen meestal met een toevoegquery aan een tijdelijke tabel. Vooraf maak ik dan de tijdelijke tabel leeg met DELETE * FROM TEMP_table.
Verder zie ik niet zoveel nadelige gevolgen van een tabel (afgezien dan dat je database in ruimte toeneemt, maar eens in de zoveel tijd comprimeren doet wonderen)

Houdoe

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Witte schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 00:46:
Verder zie ik niet zoveel nadelige gevolgen van een tabel (afgezien dan dat je database in ruimte toeneemt, maar eens in de zoveel tijd comprimeren doet wonderen)
En zelfs dat is te automatiseren. Voor Access 2000 (en hoger) is daar zelfs een setting voor aanwezig...

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Woudloper schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:46:
[...]

En zelfs dat is te automatiseren. Voor Access 2000 (en hoger) is daar zelfs een setting voor aanwezig...
Alleen doet Access dat dan elke keer dat je de db afsluit.
Bij kleine progsels valt de tijd dat het comprimeren duurt nog mee, maar hoe groter de db des te langer het wachten.

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

Pagina: 1