Toon posts:

Windows 2003 : Profielen opslaan op server

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende :
Windows 2003 Enterprise server
Clients met Windows XP

Dit draait perfect, echter de profielen van de gebruikers die inloggen slaat hij standaard op op de lokale pc en niet op de server. Wat dus als gevolg heeft dat gebruikers, zodra ze van werkplek wisselen, alle mappings e.d. opnieuw moeten aanmaken. Is er een optie om de profielen op de server op te slaan ?

Ik had al even gekeken en bij de gebruikersopties staat iets van 'Profiel' die je naar een netwerkschijf kan laten linken, echter dan krijg ik foutmeldingen met dat het pad niet gevonden kan worden, ook al is de mapping aangemaakt op server en client.

Iemand die dit weet ?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Misschien kun je beginnen met F1 in te drukken en zoeken op roaming profiles (NL zwevende profielen). en in de Howto's / FAQ van wos staat ook het een en ander ..[rml][ windows200X]Howto:roaming profiles & redirection & policies[/rml] als voorbeeld te nemen.

Het is geen vraag maar raak voor een knaak forum :+

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik zou toch maar eens gaan informeren over verschillende profielen die er zijn. je hebt namelijk: mendetory ,roaming en lokaal( als ik et goed herriner)
mendetory is van de server naar de computer maar niet terug. roaming is mendetory alleen de gegevens worden weer terug gestuurd en lokaal is wat je hebt. ik kan je helaas niet vertellen hoe je verschillende profielen maakt maar het heeft te maken met grouppolicy dat ik weet. ik weet niet zo veel van domains en domain controllers maar dat is toch wel basic info die je moet weten voordat je zo iets probeerd.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:53

Coach4All

I'm a Coach 4 All

lammmetak schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 09:53:
ik zou toch maar eens gaan informeren over verschillende profielen die er zijn. je hebt namelijk: mendetory ,roaming en lokaal( als ik et goed herriner)
mendetory is van de server naar de computer maar niet terug. roaming is mendetory alleen de gegevens worden weer terug gestuurd en lokaal is wat je hebt. ik kan je helaas niet vertellen hoe je verschillende profielen maakt maar het heeft te maken met grouppolicy dat ik weet. ik weet niet zo veel van domains en domain controllers maar dat is toch wel basic info die je moet weten voordat je zo iets probeerd.
Als TS wil gaan Googlen, local, mandatory en roaming profiles B)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:09
Hallo Vrouwenvelder,

Zoals je mischien al weet verwachten we op got altijd eerst een beetje eigen inzet. Deze vraag was simpel te vinden door op f1 te drukken of de search op got te gebruiken. Zou je Algemene gedragsregels (Netiquette) eens na willen lezen, hier kun je precies zien wat er van jou verwacht wordt in een nieuw topic.

Dit topic is gesloten.