Toon posts:

[CSS] display:table werkt niet in IE

Pagina: 1
Acties:
  • 1.145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Ik heb de volgende code :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<style type="text/css">
<!--
.tableClass {
    display:table;
    width:75%;
    border: solid #000000 2px;
}

.trClass{
    display:table-row;
}

.tdClass{
    border: solid #000000 1px;
    display:table-cell;
}
-->
</style>

<div class='tableClass'>
    <div class='trClass'>
        <div class='tdClass'>Hello1</div>
        <div class='tdClass'>Hello2</div>       
    </div>

<div class='trClass'>
        <div class='tdClass'>Hello3</div>
        <div class='tdClass'>Hello4</div>       
    </div>  
</div>

dit werkt in FF, maar IE niet. Weet iemand een work around voor dit?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Heb je al eens hier gekeken, daar staat namelijk een testcase. Als je overigens in het overzicht kijkt zie je dat IE6 het niet ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
hey thnx ... handige site ... ja wel irritant dat IE6 het weer niet ondersteunt .. waarom eigenlijk niet? Is toch best handig met name in het kader : tabellen converten naar div

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zal wel met CSS3 te maken hebben denk ik, en die ondersteund IE6 (en ouder) dus niet... ;)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik weet niet wat je wilt maken, maar waarschijnlijk wil je een tabel met divjes maken. Gebruik daarvoor nou maar gewoon lekker een tabel, die zijn daar voor bedoelt. :)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 10:00:
hey thnx ... handige site ... ja wel irritant dat IE6 het weer niet ondersteunt .. waarom eigenlijk niet? Is toch best handig met name in het kader : tabellen converten naar div
Nee, dat is een oplossing tegen table-layouts: alles <table>, <tr> en <td> tags vervangen door <div>'s. Als je het zo probeert, heb je het duidelijk niet begrepen: het gaat er juist op dat je het aantal niet-semantische elementen probeert terug te dringen en juist semantische elementen probeert te gebruiken.

(Semantisch = met betekenis, bijvoorbeeld <h1> vs. <div class="header">).

Verwijderd

dit is gewoon CSS 2.1 hoor, maar dat ondersteunt IE idd niet volledig.

Verder is dit natuurlijk een belachelijke onderneming. Gebruik een tabel als je een tabel wil hebben, punt. Div's zijn verschrikkelijk nietszeggende elementen. Oke, een element verkeerd gebruiken is erger, maar een nietszeggend element gebruiken als je veelzeggende elementen hebt is ook bijzonder loos

/me neemt zich voor z'n smurfentaal artikel maar eens af te maken
http://www.rikkertkoppes.com/thoughts/smurf-language

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 19:29 ]

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 22:16

Schonhose

Retro Icoon

In het artikel ga je wel heel erg ver. Je gebruikt divs voor paragraphs en dergelijke. In mijn beleving gebruik je divs als containers om bepaalde elementen op de juiste plaats te zetten. Ik ben het wel met je eens dat divs niet alles is en je daarnaast ook nog genoeg andere elementen kan positioneren zoals bijv spans.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Verwijderd

je kan alle elementen positioneren, gebruik van spans is bijna altijd ook overbodig

@hieronder: nee begrijp je verkeerd, uiteindelijk wil je bijna niets absoluut positioneren. Div's als container gebruik is wel goed ja, helemaal mee eens. (zie ook de div class="para" in m'n voorbeeld)

maar idd oftopic: msn @ your service voor discussie

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 14:03 ]

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 22:16

Schonhose

Retro Icoon

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:43:
je kan alle elementen positioneren, gebruik van spans is bijna altijd ook overbodig
Als ik het goed begrijp ga jij dus alle elementen afzonderlijk van elkaar positioneren? Ik maak dan liever een container div aan zodat alle elementen die daar in moeten staan min of meer al juist gepositioneerd heb dan dat ik elk element afzonderlijk ga positioneren op een pagina.

offtopic:
Ondanks dat dit een leuke discussie is denk ik niet dat deze in dit draadje hoort :P

[ Voor 10% gewijzigd door Schonhose op 18-01-2005 13:54 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Pagina: 1