TV stoort monitors

Pagina: 1
Acties:

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 08:05
'k Heb search gebruikt maar weet niet zeker of de dingen die ik heb gevonden ook van toepassing zijn op dit probleem...
Ik heb een dual monitor opstelling in een aangepaste compukast staan. Vanaf de bovenkant van de monitors is er zo'n 20 cm tot de bovenkant van de kast. Op de kast staat er een breedbeeld TV van philips. Zodra ik de TV aanzet gaan de twee monitors eronder behoorlijk storen (lopende lijnen over heel het beeld, dus niet 1 maar xxx lijnen). Magnetische storing neem ik dus aan. Tussen de monitors en de TV is dus zo'n 20 cm air en een cm of 3, erm wat is het .. spaanplaat (?) van de kast.
Hoe kan ik van de storing af komen? Zou het helpen door gewoon een plaat metaal onder de TV te plaatsen, zoja: hoe dik en wat voor metaal, moet het speciaal lood zijn (niet zo makkelijk aan te komen neem ik aan...)?

Whoo-ah.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat je idd iets van een stuk metaal er tussen moet leggen. Of dat per se lood moet zijn denk ik niet. Je zou gewoon eens kunnen kijken wat je hebt liggen.
Ik heb het zelf ooit eens opgelost met een zijpaneel van mijn pc toen ik er last van had op een lanparty (die monitoren stonden overigens wel strak tegen elkaaR).

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Lood werkt niet, da's voor radioactieve straling.

Elke metalen plaat wil een hoop helpen, mits je hem wel aan de aarde legt. Zomaar een metalen plaat werkt ook niet. :)

Senile! Senile Oekaki

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 22:33

mace

Sapere Aude

Zoek gewoon ff een oude zijplaat van een kast, en verbind hem met een draad aan de kachel ofzo, dat zou prima moeten werken :)

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 08:05
Hmm, aarden... das idd wel slim. Ik zal het vanavond (nu @ work) met een zijpaneel proberen die geaard is! Ik post wel of het enig effect heeft....

Whoo-ah.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 22:33

mace

Sapere Aude

ja en? :>

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Terw_Dan schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 09:41:
Ik denk dat je idd iets van een stuk metaal er tussen moet leggen. Of dat per se lood moet zijn denk ik niet. Je zou gewoon eens kunnen kijken wat je hebt liggen.
Ik heb het zelf ooit eens opgelost met een zijpaneel van mijn pc toen ik er last van had op een lanparty (die monitoren stonden overigens wel strak tegen elkaaR).
Heb ik ook weleens gedaan, scheelde toen toch best wat, al was het niet helemaal weg, maar wel nagenoeg. M'n scherm is nu juist kapot gegaan gisteren, dus ik koop een TFT scherm, probleem gelijk opgelost :P

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terw_Dan schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 09:41:
Was dat niet een zijpaneel van mijn PC? :P

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1