Toon posts:

Linksys WAP54G connectie problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mede tweakers

Ik zit met het volgende probleem
Mijn WAP54G accespoint zit achter een getweakte alcatel speedtouch home modem op een xs4all adsl verbinding, op dit accespoint staat op dit moment alleen mac adress filtering aan.

Zodra ik de eerste keer met mijn laptop op het draadloosnetwerk inlog gaat dit goed herstart ik de laptop of probeer ik een dag later weer te connecten dan krijg ik de melding, deze verbinding heeft beperkte of geen verbinding. en kan ik er dus niks mee. Door de stroom van het accespoint af te halen en deze weer aan te sluiten is het probleem verholpen, maar dit is natuurlijk verre van ideaal

Daarnaast blijft ook de hele tijd het link act Lampje knipperen of er nu wel of geen client is verbonden. Ik heb de log bekeken maar ik zie geen vreemde zaken alleen dat mijn laptop connect en disconnect

HardwareWAP54G Firmware 2.08
Latitude D505 (centrino) met intel wireless kaart
WINDOWS XP Professional dutch SP2

Dit probleem treedt tevens op bij een andere laptop WINDOWS XP SP1 en usb wireless noname dongle

Wat heb ik allemaal geprobeert
WAP54G Firmware upgrad naar 1.09 en daarna naar 2.08
Dit mocht niet helpen blijf met d4ezelfde problemen zitten

Accespoint wep encrypte aan en uit
aan of uit maakt niet uit zit nog steeds met dezelfde problemen

SSID aan en uit geeft tevens geen oplossing

Op de laptop XP firewall aan en uit, dit mag wederom niet baten

Heeft iemand dezelfde problemen of weet iemand hoe ik dit kan oplossen???

BTW. de laptop krijgt via dhcp van de WAP54G zijn ipadres

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
-Anders kun je het mischien eens een staties ip address proberen.
-Channels controleren
-Ip range moet hetzelfde zijn (volgens mij niet om het AP te zien maar dat weet ik niet zeker)
-Kijken of de Wlan van de laptop echt ook aan staat ( was bij die van mij eerst ook onduidelijk )
-En zorgen dat je Mac filter list uit staan of als i aan staat dat je mac adress er bij staat.

Anders is er mischien iets mis met je router. K heb hier een WRT54G en werkt helemaal perfect.

[ Voor 27% gewijzigd door Astennu op 11-01-2005 09:17 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
@x800xt

Ip range moet hetzelfde zijn, ik neem aan de iprange van het accespoint en de speedtouch

Bij een statisch ip, moet dan de gateway het accespoint 10.0.0.245 of de alcatel 10.0.0.138 zijn (en daarmee dus ook de default gateway).

Mac aan filtering aan en uit ook al geprobeert heeft geen Nut

!Humzz deze opties geprobeerd maar wel nog niet echt vlotten!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 11:29 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 09:25:
De ip-range moet hetzelfde zijn? Ik neem aan de ip-range van het accesspoint en de Speedtouch.

Bij een statisch ip, moet dan de gateway het accespoint 10.0.0.245 of de alcatel 10.0.0.138 zijn (en daarmee dus ook de default gateway)?

Mac aan filtering aan en uit ook al geprobeert heeft geen nut.
De gateway is de computer waar het adsl modem aan verbonden zit. In dit geval dus 10.0.0.138 (ip van je niet-draadloze speedtouch router ).

Probeer te testen met de Mac filtering uit. Dit is een extra vorm van beveiliging op je netwerk en kun je later aanzetten als toch alles werkt. Hetzelfde geldt voor alle firewalls: uitzetten tot dat het goed werkt.

Probeer al je ip adressen zelf uit te delen, dus statische adressen ipv dit door dhcp te laten doen.

NB: Zou je wat meer op de interpunctie willen letten? Zo hier en daar een puntje of een line-break verduidelijkt al een hoop.

[ Voor 19% gewijzigd door dr snuggles op 11-01-2005 14:05 ]