Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wat er zal veranderen op de gps - consumentenmarkt met de komst van Galileo omstreeks 2008?
als je nu vb. een Mitac Mio koopt met gps in, zal deze dan met de galileo netwerken kunnen werken (heb nog maar net auto en in principe kan GPS wel nog wat wachten).

Of is het beter om toestellen te kopen specifiek gemaakt voor galileo... ?

Bedankt!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk zijn er erg weinig mensen die koffiedik kunnen kijken maar met de komst van Galileo verdwijnen de oude satelieten niet. Verder verwacht ik niet dat er veel leveranciers zullen zijn die in 2008 nog voor een drie jaar oud product nieuwe software gaan schrijven. Dit zal moeten want jouw GPS moet de positie van satelieten weten. Kortom ik zie geen enkele reden om te wachten op Galileo het zou ook nog best lang kunnen duren voordat er zowiezo produkten zijn voor de consumentenmarkt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Het grootste verschil tussen GPS en Galileo is dat laatstgenoemde vele malen nauwkeuriger is (50cm) terwijl GPS maar 10 meter nauwkeurig is.
En daarnaast is Galileo natuurlijk een systeem vanuit de EU en GPS is een systeem vanuit de VS. Galileo is daarom een zelfstandig systeem en zover het er nu naar uitziet is het zo dat niemand invloed kan uitoefenen op de signaalsterkte. (denk hierbij aan dat er tijdens bijvoorbeeld een situatie zoals 11 september, dat een stel hoge piefen in de VS de signaal sterkte een eind lager zetten zodat de nauwkeurigheid slechter word. En ja dit gebeurt dus echt..

Als je NU een navigatie systeem wilt kopen zou ik er persoonlijk niet mee wachten totdat het Galileo systeem helemaal klaar is maar gewoon een GPS ontvangertje kopen :)