Toon posts:

[VB.NET] Dataset op mainform hergebruiken op subform

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een applicatie met een zogenaamd hoofdformulier.
Op dit hoofdformulier zijn aardig wat dataset's die gevuld worden vanuit een webservice.

Het vullen van deze dataset's neem een geringe tijd in beslag. Niet erg bij het starten.
Maar sommige datasets heb ik nodig op een subform, en deze moeten dan telkens
opnieuw gevuld worden voor het subform. En dat komt de responstijd niet ten goede.

Kan ik niet gewoon gebruik maken van de reeds gevulde datasets op het hoofdformulier?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:40

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Ik heb een dergelijke vraag ook al eens neergelegd.

Uiteindelijk heb ik een class librarie gemaakt waarin ik een publieke DS vul op commando. Deze publieke DataSet gebruik ik als SetDatabinding voor de DataGrid.

De DataSet is op het subform echter niet meer bereikbaar. De vraag is misschien meer waarom je weer die data wilt zien.

[ Voor 23% gewijzigd door Equator op 11-01-2005 08:28 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:16
Je subform zal waarschijnlijk het hoofdform als parent hebben, via de Parent property kan je dan aan die datasets.
Maar dan moet je wel de Form die je terugkrijgt via de Parent prperty casten naar je main-form en ervoor zorgen dat je DataSets op je hoofdform bereikbaar zijn (internal of public).

Echter, ik vind dit zo geen mooie werkwijze. Het is beter als je je datasets loskoppelt van je UI.
Daarbij, als ik het goed heb, werk jij dan de hele tijd met gecachte data ? Is het een multi-user of een single-user applicatie ?

[ Voor 15% gewijzigd door whoami op 11-01-2005 08:30 ]

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
De gegevens die worden hergebruikt zijn statisch. Dus vandaar dat ik het graag wil overerven.
Het is een hele bups namelijk.

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:50

pjvandesande

GC.Collect(head);

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 08:45:
De gegevens die worden hergebruikt zijn statisch. Dus vandaar dat ik het graag wil overerven.
Het is een hele bups namelijk.
Als het single is zou je gebruik kunnen maken van een Singleton. Zo koppel je de UI los van de data en zet je alle data wat nodig is door je hele applicatie beschikbaar. En omdat het een Singleton is, is er ook nog maar is 1 instantie hiervan.

Mits je een single user applicatie hebt is dit een goede oplossing. Is dit het niet, kijk dan niet naar een Singleton maar zet wel alles in een apparte layer.