problemen van kabelmodem op je hub aansluiten:
-Meestal krijg je je ip-adres op een automatische manier, dhcp bijvoorbeeld. Bij NAT routing krijgen de clients vaak een ipadres van DHCP, dus je hebt 2 dhcp server in hetzelfde broadcast domain. Groot probleem. Dit is op te lossen natuurlijk (je eigen dhcp uitzetten)
-De meeste providers verbieden meer dan 1 pc via het kabelmodem te verbinden.(of ze vragen er meer geld voor) Met NAT en 2 netwerkkaarten kunnen ze het NIET zien, met kabelmodem op de hub heel makkelijk (door alle broadcasts op vreemde adressen, ook kan het kabelmodem wellicht alarm geven als er onbekende mac-adressen rondzweven in ene)
Het is dus gewoon een comfort en geld kwestie, als je het allemaal van elkaar scheidt dan heb je meer mogelijkheden in je eigen netwerk en je provider weet er niets van. Het is gewoon netter geregeld.
Persoonlijk zou ik een NAT-router nemen (de
SMC Barricade is naar me op weg) want dat scheelt je een computer, werkt transparanter en is een nettere oplossing. Bovendien is het een 4 poort switch, en de meesten vullen dat niet of net. (en ik link gewoon naar mijn 24 poort switch)
CC