Toon posts:

Nieuwe computer boot niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hay mensen.
Ik heb zojuist een computer gemaakt, alleen heb ik een probleem. Hij wil niet booten. Ik heb ook geen boekje bij mijn moederplankje gekregen dus ik weet niet wat het kan zijn. De computer piept niet eens. Verder brand het ledje op het Moederplankje wel gewoon. Koelers draaien, Hd doet het. (Naar mijn weten is alles goed aangesloten?) Kan er al iets kapot zijn of moet ik gewoon een jumpertje verzetten ofzo? (er zit er een waar bij staat "bios", en die kan naar links gezet worden waar bij staat genoteerd "config"

Dit zijn de Specs:Intel
P4 530 (3,0 GHz 800FSB 1MB LGA775
Connect3D ATI Radeon X800 PRO 256MB DDR Zit er nog niet in. Nu een gewone PCI TNT flut kaart van 32MB
intel Augsburg i915G m-ATX LAN VGA <-- mobo

WD 160 GB S-ATA U150 7200RPM 8MB Cache
Logitech Click! Optical PS2/USB 2004
Logitech UltraX Flat Keyboard USB/PS2
Geheugen Dimm 512 MB PC3200 DDR Twinmos

HEEFT IEMAND ENIG IDEE WAT IK FOUT DOE OF WAT ER MIS IS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 23:58:
HEEFT IEMAND ENIG IDEE WAT IK FOUT DOE OF WAT ER MIS IS?
SCHREEUW NIET ZO.

Begint de harde schijf wel te zoeken enzo in 't begin? Ik zou zeggen: begin bij 't begin, met een zo kaal mogelijk systeem, dus haal alle overbodige hardware los of eruit. Weet je zeker dat je de pieper goed hebt aangesloten (als ie niet op 't mobo zit ingebouwd dus)? Dat kan altijd een verklaring zijn waarom je geen post-beeps hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Hd maak een normaal geluidje, en er zit een pieper op het mobo zelf. Ik heb ook alles al een keer los getrokken om te kijken of ie het dan wel doet maar dat was dus ook niet het geval. Er zit wel een jumper met normal config en reset bij. Of tewel pin 1en2 is normaal 2 en 3 is config en geen jumper is reset. waar is die config stand voor.

(echt handig een mobo zonder lectuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Die jumper is waarschijnlijk om je CMOS te wissen. Als je die jumper ff op reset zet (terwijl de pc uit staat natuurlijk 8)7) en dan weer op normaal zet is 't gewist. Je hoeft pc dus tussendoor niet even aan te zetten ofzo.

Kun je de handleiding niet op internet vinden, op de site van de moederbordfabrikant? Welk merk/type is 't?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Intel bordje. op de Paradigit site staat ie onder deze naam: Intel Augsburg i915G m-ATX LAN
http://www.paradigit.nl/p...2d19c51bdd4f8d219d8f95570
Ik heb tot nu toe nog geen handlijding kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:41
Damn, zit ik een half uur te zoeken naar i915G, terwijl het enige wat voorkomt i960 is, kom je met de link waar staat dat je een "D915GAG" hebt 8)7

http://support.intel.com/...top/d915gag/ag_manual.htm et voila, alle info die je maar wil hebben, van technische specs tot "installatie howto's" voor beginnelingen :)

edit:
Zo erg lijdt die handleiding niet hoor ;)

10007740 Intel Augsburg i915G m-ATX LAN VGA € 99,00 << paradigit n00bs :X . Waarschijnlijk gedacht van "heuh, nou, tis een Intel en het is een 915 serie, maken we i915 van" ;)

[ Voor 35% gewijzigd door LinuX-TUX op 11-01-2005 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

www.intel.com > support > motherboards > desktop boards > Intel 915 > D915GAG > product documentation > product guide > tadaa! Sim-pel. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Bergen op 11-01-2005 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee thnx. Met deze bestandjes ben ik wel ff zoet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik zo iezo ff iets belangrijk ben vergeten te melden. Mijn power connector is 4 blokjes te klein of te kort. Maar als ik hem helemaal links er in dus past ie er wel in. Kan het misschien hier aan liggen. Gewoon een verkeerde voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Voor P4's heb je zo'n apart voedingsstekkertje nodig van 2x2 pinnetjes ja, als die niet aan je voeding zit heb je dus idd een verkeerde voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 00:48:
Ik denk dat ik zo iezo ff iets belangrijk ben vergeten te melden. Mijn power connector is 4 blokjes te klein of te kort. Maar als ik hem helemaal links er in dus past ie er wel in. Kan het misschien hier aan liggen. Gewoon een verkeerde voeding?
Sorry? 8)7
Kijk eens HEEL gauw naar pagina 49 van onze vriend bergen. Ik zou als ik jouw was gewoon even een goede nachtrust op doen en morgen verder gaan :Y)

edit:
Spuit11 door de bocht en net te laat ... denk dat ik zelf ook wel toe ben aan nachtrust :D

[ Voor 10% gewijzigd door LinuX-TUX op 11-01-2005 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff gekeken en het is een 10 maal 2 stekker wat geen probleem is. Ik heb de aparte stekker aangesloten 2x2 (12v?) die voor extra stroom moet zorgen. Toevallig las ik net in de manual dat dat iig klopt.

Dus het is mij nog een ra ra raatsel!!!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

:*

Haal je geheugen er ook eens uit en kijk eens of hij dan wel een kik geeft. Zo niet, dan heb je eigenlijk nog maar 3 mogelijkheden:
* voeding stuk
* moederbord stuk
* professor stuk (maar dan zou hij volgens mij piepjes moeten geven)

Of zie ik iets over 't hoofd en ben ik ook toe aan nachtrust? Hmm nee eerst maar even koffie zetten. 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door Bergen op 11-01-2005 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat er idd wat kapot is. Kga maar eens terug naar de winkel. Misschien dat ze daar wat meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:19
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 00:48:
Hm, ik dacht dat als je een bredere ATX stekker (24 pinnetjes) op een mobo met een 20-pins ATX connector zette dat er aan beide kanten 2 pinnetjes uitstaken? Dus andersom, een 20 pins connector op een 24-pins mobo zou ook aan beide kanten 2 pinnetjes uitsteken en zou volgens mij dus in het midden moeten en niet links?
Alhoewel, je voeding slaat wel aan als je op de powerknop duwt... hm, ik zoek het even na :P
edit:
Hm, [rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml] , het is niet zo dat er links en rechts 2 pinnetjes bijgekomen zijn zoals ik dus dacht, dus bovenstaande kun je negeren. Overigens zie ik wel dat de pinout verschillend is, maargoed, in jouw handleiding staat kennelijk dat ie werkt met een 20 pins kabel? (Kan manual even niet openen, maar dan zal dat wel goed zijn...)

Je weet overigens ook zeker dat je mobo nergens contact maakt met je backplate, en heb je je geheugen en proc al eens opnieuw geplaatst? Ook al eens je mobo + proc + ram op je bureau gehad ipv in je case om kortsluiting met de case uit te sluiten?

[ Voor 30% gewijzigd door Xander op 11-01-2005 18:41 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet inmiddels wat het was. Het mobo was al kapot voordat ik het er in had geknutseld!!
Handig is dat. Koop je een nieuwe Mobo, werkt ie niet. tis me wat!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:28:
Ik weet inmiddels wat het was. Het mobo was al kapot voordat ik het er in had geknutseld!!
Handig is dat. Koop je een nieuwe Mobo, werkt ie niet. tis me wat!!!
Ah, shit happens. Hadden we hier ook. Alle onderdelen 3 keer besteld. Mobo's, tb's, geluidskaarten, procs, memory etc.

Alle PC's in elkaar gezet, toen kwam de grote test, PC1 -> OK, PC2 -> OK, PC3 -> Geen beeld :X ... bleek het beeldscherm gewoon kapot te zijn. Gebeld met de leverancier, die zei dat dat wel vaker voorkwam, noemde ze een DOA. Dead On Arrival. Gelukkig werd het gewoon de volgende dag aan huis omgewisseld zonder verzendkosten of wat dan ook :*) Dat was nog eens service.

Tegenwoordig is een schijfje terug sturen naar Ierland voor RMA nog duurder dan een nieuwe kopen van dezelfde grote. Echt absurt hoeveel restricties daaraan vast zitten, met welk bedrijf dat vervoert moet worden etc :(

[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 16-01-2005 14:38 ]

Pagina: 1