Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Suggesties hiervoor zijn welkom (hint hint) vi en emacs staan er (nog) niet op namelijk, zover ben ik nog niet
[ Voor 40% gewijzigd door deepbass909 op 10-01-2005 23:57 ]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Als ik met nano de make.conf open zie ik heel veel:
op regel 6:
Netselect is currently unable to handle ipv6, changing to Deep Test
en daaronder komt vervolgens een grote berg van onleesbare ascii geneuzel... het lijkt er haast op dat mijn make.conf fout is, tenzij dit normaal is??? maar lijkt me niet...
Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5
Iets zegt me dat je mirrorselect verkeerd hebt uitgevoerd waardoor de error output van mirrorselect in je make.conf terecht is gekomen. Als je deze regels eruit sloopt (CTRL-K in nano), dan klopt je make.conf weer.
Edit: onleesbare ASCI onzin kun je gevoeglijk eruit slopen. Die hoef je van mij hier ook niet te posten.
Dat denk ik niet. Het lijkt me wel heel toevallig als data-corrupte een leesbare zin als Netselect is currently unable to handle ipv6, changing to Deep Test oplevert.reddog33hummer schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 00:24:
denk eerder dat de cd niet helemaal lekker is
[ Voor 52% gewijzigd door Pastinakel op 11-01-2005 00:30 ]
Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel
Dat wordt opnieuw alles installeren dus? of staat de make.conf ook nog ergens op de cd?
Als je je make.conf nou leeghaalt vanaf na de USE="" definitie dan klopt ie weer. Heb ik ook een keer gehad. Is een rotklus maar minder lang dan opnieuw beginnen.
[ Voor 64% gewijzigd door Pastinakel op 11-01-2005 00:34 ]
Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel
Ik doe altijd gewoon: GENTOO_MIRRORS="http://ftp.snt.utwente.nl/pub/os/linux/gentoo/
Verder horen er bovenaan een paar lines te staan zoals CFLAGS enzo.. Die moet je uiteraard laten staan en vervolgens vanaf die ASCII-zooi alles weghalen
Doet die SNT-fileserver 't nou alweer es een beetje? Tijdje geleden kon je er wel op, maar als je iets wilde downloaden dan bleef ie steken bij "waiting for reply" enzo..
[ Voor 24% gewijzigd door Osiris op 11-01-2005 00:33 ]
ik heb trouwens idd het scripje gedaan om de beste mirror te vinden
dan zit je gebakke gewoon:
wget link
oeps je hebt een stage 3 nodig
http://ftp.snt.utwente.nl...leases/x86/2004.3/stages/
hier kun je de goede wel vinden
[ Voor 25% gewijzigd door cold op 11-01-2005 00:35 ]
MT v3 | EMS 147, VNS 117, BMS 112 | virt ShellyPro3EM (B2500 home-assistant) | Elfin EW11 & Viper Modbus in HA
Staan er op de 1e paar lines WEL wat nuttigs dan? Er moeten in ieder geval lines staan met: "CFLAGS", "CHOST" en "CXFLAGS".deepbass909 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 00:33:
het lijkt erop dat de cd een slecht plekje had, waardoor de mak.conf er zo gemangeld af is gekomen...
ik heb trouwens idd het scripje gedaan om de beste mirror te vinden
er horen maar 3 lijnen in te staan, plus een kleine header van 2 regels, maar een totaal van 5.
Vanaf regel 6 zit het dus al fout
Het ligt niet aan de CD.
Je hoeft niet opnieuw te beginnen.
Je hebt mirrorselect bla bla >> /etc/make.conf gedaan.
Ergo: je moet de foutieve output van mirrorselect uit je make.conf halen en die staat dus achter / onder / na de oorspronkelijke inhoud.
En nou ga ik slapen.
[ Voor 15% gewijzigd door Pastinakel op 11-01-2005 00:42 ]
met linux ben ik nog geen super-user, maar onder windows hoef je mij nog maar weinig te vertellen.
ps ik ben nu met nano de zooi aan het weghalen, maar volgens mij gaat opnieuw typen sneller... sjezus wat een end....
Owja, vergeet niet een GENTOO_MIRRORS-regel toe te voegen zoals ik hierboven al aangaf
[ Voor 50% gewijzigd door Osiris op 11-01-2005 00:53 ]
Inmiddels loopt de install alweer verder (hij is nu bezig met emerge sync)
edit:
laat maar, heb al ftp.easynet.nl/mirror/gentoo die loopt lekker snel binnen
[ Voor 18% gewijzigd door deepbass909 op 11-01-2005 09:04 ]
Verwijderd
1
| mirrorselect -i |
om handmatig een paar servers bij je in de buurt uit te kiezen. Zo kwam ik erachter dat mijn eigen Nutsbedrijven Maastricht een gentoo distmirror heeft.