Ik heb sinds enkele weken problemen met versturen en ontvangen van faxen.
Omdat ik al op diverse manieren google en tweakers heb afgezocht voor een oplossingen en ik de juiste oplossingen er niet tussen vond post ik hier maar een oproep in de hoop dat iemand het probleem kent en natuurlijk de oplossing voor mij heeft.
Door het zoeken op google ben ik er wel achter dat er veel meer mensen zijn met dit probleem.
Technische gegevens:
Win2003 server (Nederlands)
Xeon 2.8 GHz
512MB
2x 36.4 GB Harddisk (raid1)
De server word gebruikt als file en print server
McAfee Enterprise 8.0 (patch 9) (ook zonder mcafee zelfde probleem)
Modem Dynalink (external) V1456VQE (heeft hiermee 3maanden gewerkt)
Ik heb ook nog een interne en externe modem van andere merken geprobeerd en andere drivers
Het probleem:
Als ik een fax verstuur vanaf de server, handmatig vanaf de console, word er netjes een verbinding opgebouwd, er komt dan in het venster van de fax apparaat te staan dat er 1 pagina word ontvangen hierna word gelijk de verbinding verbroken en krijg ik uit de uit de fax een rapport dat er "een communicatie fout is opgetreden"
De server komt dan met een fout in het logboek met event id 32028
en het welbekende "Controleer het activiteitenlogboek voor meer informatie over deze gebeurtenis"
Andersom precies dezelfde fout, versturen van fax apparaat naar fax server geeft hetzelfde negatieve resultaat.
Oplossingen (gevonden via google) die ik heb geprobeerd:
mcafee verwijderd, andere modem (drivers/hardware)
ik kan nog wel inbellen met de modem naar een isp, om te testen, normaal gaat internet via adsl
Wie kan mij helpen??
Omdat ik al op diverse manieren google en tweakers heb afgezocht voor een oplossingen en ik de juiste oplossingen er niet tussen vond post ik hier maar een oproep in de hoop dat iemand het probleem kent en natuurlijk de oplossing voor mij heeft.
Door het zoeken op google ben ik er wel achter dat er veel meer mensen zijn met dit probleem.
Technische gegevens:
Win2003 server (Nederlands)
Xeon 2.8 GHz
512MB
2x 36.4 GB Harddisk (raid1)
De server word gebruikt als file en print server
McAfee Enterprise 8.0 (patch 9) (ook zonder mcafee zelfde probleem)
Modem Dynalink (external) V1456VQE (heeft hiermee 3maanden gewerkt)
Ik heb ook nog een interne en externe modem van andere merken geprobeerd en andere drivers
Het probleem:
Als ik een fax verstuur vanaf de server, handmatig vanaf de console, word er netjes een verbinding opgebouwd, er komt dan in het venster van de fax apparaat te staan dat er 1 pagina word ontvangen hierna word gelijk de verbinding verbroken en krijg ik uit de uit de fax een rapport dat er "een communicatie fout is opgetreden"
De server komt dan met een fout in het logboek met event id 32028
en het welbekende "Controleer het activiteitenlogboek voor meer informatie over deze gebeurtenis"
Andersom precies dezelfde fout, versturen van fax apparaat naar fax server geeft hetzelfde negatieve resultaat.
Oplossingen (gevonden via google) die ik heb geprobeerd:
mcafee verwijderd, andere modem (drivers/hardware)
ik kan nog wel inbellen met de modem naar een isp, om te testen, normaal gaat internet via adsl
Wie kan mij helpen??
[ Voor 8% gewijzigd door mikeoke op 11-01-2005 08:35 ]