Levertijden/beschikbaarheid

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik weet dat in barre tijden het niet altijd even makkelijk is om je spullen kwijt te raken en ik weet dat produkten op voorraad hebben gevaarlijk is, maar volgens mij gaat de nederlandse pc industrie de verkeerde kant op.... |:(
De laatste tijden heb ik veel gelezen en eindelijk de pc config gevonden die ik wil. Er is slechts 1 probleem .... Vind maar een bedrijf dat iets kan leveren .... IETS ?! }:O
Jaja, want er is bijna niks te vinden. Ik zoek het volgende (en niet tegen woekerprijzen)
AMD 64 3000+ (ADA3000BI-versie)
(of) AMD Opteron 242
Tyan S2895 _/-\o_
(of)Een, maakt niet uit welk, mobootje met SLI mogelijkheid.
een 6800GT of ULTRA => PCI-E !!
Krijg van iedereen terug => tis er nog niet, niet leverbaar, niet beschikbaar, distibuteur failliet (ECL) bla bla bla.... :(
Tzal wel aan mij liggen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Dethroned op 10-01-2005 23:11 ]

I got a problem-solver and its name is revolver

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-02 01:08

Verwijderd

TS, wil je nu een discussie beginnen over welke kant deze "problemen" opgaan ??
Of wil je anderen aan het werk zetten om een winkel voor je te vinden die deze spullen
wel op een redelijke manier kan leveren?

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:21:
TS, wil je nu een discussie beginnen over welke kant deze "problemen" opgaan ??
Of wil je anderen aan het werk zetten om een winkel voor je te vinden die deze spullen
wel op een redelijke manier kan leveren?
Ja ik wil graag dat JIJ snel mijn hardware gaat regelen |:(
Ik vroeg me gewoon af of er nog meer mensen er zo over denken, ofdat ik gewoon pech heb waar ik kijk....

BTW, die opmerking over de pricewatch slaat ook nergens op. Ik vind het eigenlijk een vervuiling van de pricewatch wat er nu gebeurt. Uiteraard kan ik wel bedrijven vinden die artikelen aanbieden, maar niemand heeft ze op voorraad. En 9 van de 10x is het dus zo dat ik moet te horen krijgen dat "leveringsdatum onbekend" is. Of dat het ergens wellicht over een maand of 2 te verkrijgen is. Is toch te belachelijk. Ik kon, en wellicht doe ik dat nu maar, in Duitsland de MSI K8 Diamond op 2 december al krijgen. Toen waren hier er amper reviews (en ja hij lag op voorraad). Nou heb ik Actebis zelf maar eens gebeld en gevraagd wat er aan de hand is. Zelf zijn ze in onderhandeling over de situatie. Dit omdat ze nog zelf met een berg voorraad zitten waarmee ze niks kunnen en aan de nieuwe produkten kunnen ze ook niet komen...

I got a problem-solver and its name is revolver

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Misschien is het wel een trend ja.... Teveel voorraad hebben = SLECHT.... Marges zijn KLEIN... Dus een manier om te besparen (voor zover dat nog mogelijk is) is om de voorraden klein te houden... Beter de klant 1 week laten wachten dan hoge kosten voor opslag te moeten verwerken.

Verwijderd

Ik vind dit een beetje een jammere opmerking die de TS hier nu maakt. Voorraad houden kost geld, en als het uit je assortiment is zie het dan nog maar eens tegen een normale prijs te verkopen. Zeker voor exotische hardware geld dit. Een leverancier kan al niet te happig zijn om alle CMA aanvragen goed te keuren, dus bestellen winkels hun duurdere spullen zeer voorzichtig of alleen op specifiek verzoek van een klant.

En dat spullen niet leverbaar zijn ligt echt niet aan "de leverancier" maar aan de fabrikant. Groothandels zijn er op gebouwd om een te grote voorraad te hebben, en die hebben dan ook vaak ook goede afspraken met leveranciers of hebben een andere outlet. Kijk maar eens naar de grafische kaarten. Bij BAS zitten ze te springen om die high end beestjes, maar zolang de fabrikanten er niet mee over de brug komen kunnen ze de kaarten niet leveren. Ik vind het dus een beetje flauw om de bal bij de nederlandse winkels te leggen.

• Joortje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-03-2025
Ben het helemaal met dethroned eens. De pricewatch kan handig zijn. Maar niets zo frusterend om, na een half uur alle sites af gelopen te hebben, tot de conclusie te komen dat van de 25 genoemde winkels geen enkele winkel het gezochte op voorraad heeft. Het zou mooi zijn als er een pricewatch lijst zou zijn, met alleen de winkels die het artikel wel op voorraad hebben, of binnen 2/3 dagen kunnen leveren. :7
Maar ja, dat zal wel een beetje te veel van het goede zijn.....

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Joortje schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:37:
[...]
Ben het helemaal met dethroned eens. De pricewatch kan handig zijn. Maar niets zo frusterend om, na een half uur alle sites af gelopen te hebben, tot de conclusie te komen dat van de 25 genoemde winkels geen enkele winkel het gezochte op voorraad heeft. Het zou mooi zijn als er een pricewatch lijst zou zijn, met alleen de winkels die het artikel wel op voorraad hebben, of binnen 2/3 dagen kunnen leveren. :7
Maar ja, dat zal wel een beetje te veel van het goede zijn.....
Dat is vrijwel onmogelijk. Een aantal (web)winkels heeft een systeem op hun site waar je de voorraad kan controleren.
Voor veel andere winkels geldt: vandaag besteld morgen of overmorgen in huis, mits de leverancier het op voorraad heeft. Als niemand de door jou gezochte spullen heeft liggen kan het zijn dat ze vanuit de fabrikant slecht of niet leverbaar zijn waardoor geen leverancier ze meer op voorraad heeft. Een klein land als het onze heeft niet heel veel leveranciers, dus dat merk je al heel snel.

Het internet kent vele gemakken, maar moet alles voorgekauwd worden? Je kan ook zelf bellen of mailen om te kijken of en wanneer winkels bepaalde producten aan jou kunnen leveren. :7

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Het internet kent vele gemakken, maar moet alles voorgekauwd worden? Je kan ook zelf bellen of mailen om te kijken of en wanneer winkels bepaalde producten aan jou kunnen leveren. :7
Idd ik ben het hiermee zwaar eens. Ik kan de desbetreffende dingen wel leveren, maar als het ten eerste niet vriendelijk gevraagd wordt zal ik het niet proberen. en ten 2e waarneer mijn buurman met KVK niet aan de spullen kan komen, ligt het probleem waarschijnlijk dieper.

Verwijderd

Ik ben het met Dethroned eens. Al 2 weken ben ik aan het mailen of ze dit of dat in voorraad hebben of kunnen bekomen. Steeds is het negatief.

Het gaat om eenvoudige zaken zoals dit moederbord
Dit was m'n laatste schrijven aan een grote shop:
Is het mogelijk om mij voor deze onderdelen een offerte te geven (incl. BTW) en de duur van levering?

2X Maxtor 200GB 16Mb Sata 7200rpm
Moederbord Asus http://www.asus.com/produ...odel=238&l1=3&l2=15&l3=68

CPU AMD 4200 S939 Dual Core
of: AMD 3800 S939 Dual Core

zwarte DVD-writer Dual layer NEC
zwarte Floppy Drive 1.44
Asus Nvidia N6600TD 256MB Tv/DVI/2nd VGA
Corsair DDR400 (184 pins) 2X 1 GB dual channel kit

Alvast bedankt.
Antwoord:
Ziehier de prijzen :

Hard disk : 90.95€ per stuk (niet op voorraad)
Moederbord : A8V aan 69.9€ en A8V-E aan 74.95€ (beide op voorraad)
CPU 4200 aan 439.02€ en 3800 aan 349.95€ (beide op bestelling)
NEC 3550 aan 45€ (enkel witte en silver op voorraad)
Floppy : 8€ (op voorraad)
VGA kaart : 119.9€ (op voorraad)
Memory : enkel corsair 2X 512Mb aan 104€ of anders (op voorraad)
Twinmos 2Gb DDR-400 Dual channel kit aan 208.99€ (niet op voorraad)
Wat ze niet kunnen bekomen willen ze je wat anders aansmeren. Als je al geen harde schijven of DVD-schrijvers op voorraad hebt dan is er volgens mij toch iets mis. En het is bij iedere shop zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 11:54 ]

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Natuurlijk hebben ze wel harde schijven op voorraad en natuurlijk hebben ze wel branders op voorraad, maar het is geen bakker. Ze kunnen moeilijk alle mogelijke soorten hardeschijven gaan verkopen of alle mogelijke soorten DVD branders of alle mogelijke soorten vul hier maar in. Dan hadden ze gelijk al duizenden artikelen in hun productendatabase, gewoon omdat er zo ontzettend veel van zijn. Ze hebben vast wel een gevarieerd assortiment, zoals een aantal merken en een aantal verschillende types en vaak als je gewoon voor mainstream gaat hebben ze het in huis.

En als ze veel producten hebben en ze hebben spullen op voorraad dan is die voorraad meestal klein. Als er dan toevallig veel vraag naar is, tja, dan raakt die voorraad snel op. En als er helemaal geen vraag naar is dan kopen ze als de eerste lading op is echt geen nieuwe meer bij. Zonde van de opslagruimte.

[ Voor 56% gewijzigd door GambitRS op 22-01-2006 12:10 ]

MechWarrior || Monsters Game

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat niet over hardware zelf, dus hoorde het hier niet een jaar terug en nu evenmin. Voor juridische zaken kun je in Stuffis Generalis terecht, voor ervaringen met shops is er de T.net Shop Survey.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.