Toon posts:

Fx5200 overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb google, en got search gebruikt en ook de faq doorgenomen.

Ik ben erg ontevreden over deze kaart maar dat is erg duidelijk, het is namenlijk een baggerkaart naar schijn.
Het gaat hier om, ik wil toch het optimale uit mijn pc zien te halen aangezien ik over een maand over 6 pas kan updaten.

Nu zie ik door de bomen het bos even niet meer, ik heb een geforce fx5200 van club3d met de nieuwste drivers van nvidia.com geinstalleerd.
Nu hoor ik ook het 1 en ander over detonator drivers (waar vind ik uitleg hierover), moet ik deze installeren voor betere prestatie ?
Ik wil namenlijk toch kijken of ik hem een tikkie kan overclocken (of dat het nut heeft weet ik niet) maar bij het proggie nvmax vraagt hij om een detonator driver....

oja , ik heb winXP met een celeron 2ghz en 512 ddr pc 2700 en 1 of ander asRock mobootje.

Oja 2, ik weet dat het geen super systeem is maar beter dan dit kan ik er helaas voorlopig niet van maken.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
misschien is het een idee om gewoon eens de drivers voor je nvidia kaart te instaleren (*hint*)

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Er is een progje voor, Gforce overclocker ofzo. Standaard staan de overclockmogelijkheden in de driver uit, en met dat progje, eigenlijk gewoon een reg bestandje, zet je ze aan. Ik weet even niet uit mijn hoofd hoe het ook weer heet, en ik zit niet achter mijn eigen PC, maar je kunt het vast wel vinden, en anders is er wel iemand anders die het weet. Bij echte nood kan ik het wel opzoeken voor je.

Verwijderd

Gebruik gewoon de drivers die je nu heb of eventueel forceware 61.77
En als je wil overclocken gebruik dan coolbits of een programmatje als rivatuner of powerstrip.

Nie te vergaan daar kunnen ze nie tegen.

Kijk hier maar eens rond.

http://downloads.guru3d.com/download.php?id=13

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 23:20 ]

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 13:57

janklp

FortyTwo Capital

Kijk eens in de faq. Daar is het mij ook perfect mee gelukt en mijn fx5700 draait nu een stuk sneller. Gewoon de stappen uit de faq volgen.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

zoals ik het lees wil de ts gewoon lekker gamen.
allereerst is de fx5200 hiervoor een verkeerde aanschaf
een celeron 2ghz is ook niet wat je zegt poeh poeh wat een monster.
Deze pc is leuk om af en toe een niet al te zwaar spel te spelen maar het merendeel om documentjes te typen etc.
Ik heb hierbij eingelijk de conclusie getrokken dat overclocken niet veel zin heeft in jouw situatie en jij je systeem hiervoor niet in de waagschaal moet stellen

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Edwin heeft een goed punt.

Ik heb nog even goed rondgekeken en gevraagt maar ben bang dat overclocken niet veel nut heeft.Games gaat overigens nog wel met elk spel (behalve doom3 en half life 2) maar natuurlijk niet op zijn best.

Het enige wat ik niet snap , ik heb toch de goeie drivers als ik de nieuwste van nvidia.com heb gepakt of zie ik dat nou verkeerd ?

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 13:57

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 00:10:
Edwin heeft een goed punt.

Ik heb nog even goed rondgekeken en gevraagt maar ben bang dat overclocken niet veel nut heeft.Games gaat overigens nog wel met elk spel (behalve doom3 en half life 2) maar natuurlijk niet op zijn best.

Het enige wat ik niet snap , ik heb toch de goeie drivers als ik de nieuwste van nvidia.com heb gepakt of zie ik dat nou verkeerd ?
66,93 met het whql keurmerk zijn volgens mij op dit moment de nieuwste. Als je niet kijkt naar de bèta's.

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
nou kvdd heeft ook een Geforce 5200 FX 128 Mb, ik kan er best mee gamen, maar overclocken heeft wel wat zin, al gaat dat niet met de nieuwste driver van nVidia. bij de driver die bij de cd is meegeleverd zit een overclock tooltje, daarmee kan je je clockferquentie regelen, nou dat heb ik ook gedaan, je processor ietsie overclocken en je kun je videokaart weer wat verder overclocken.

ff dit: druk op de knop: "ptimale frequentie detecteren" als je dat niet doet loopt het niet goed.

er gaan trouwens minder positieve verhalen in het rond:

op die videokaart zitten van die groene busjes, elco's genaamd. als je hem te ver overbelast schijnen die dingen uit elkaar te klappen, met alle gevolgen van dien, videokaart naar de klote en je mobo onder de smurrie, alstie al niet verrot is.

als ik jouw was zou ik deze leuke kaart kopen, *klik*

ikzelf koop een geheel nieuw systeem, met een vergelijkbara videokaart omdat de Athlon XP 2800 @ 2.4 ook niet egt voor gamen is.

Verwijderd

nieuwste drivers installeren, met powerstrip overklokken totdat je arties ziet, dan iets terug klokken en zie je daar je max OC

:D

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:13

BioHazard

*\o/*

Mijn ervaring met een Fx5200 overclocken waren ook behoorlijk bagger, kwam niet verder dan 30 mhz hoger op Core en Mem! :r
Maar dit zal ook wel verschillen per kaart maar echt een overclocker ist niet :)

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 21:37
Nu hoor ik ook het 1 en ander over detonator drivers (waar vind ik uitleg hierover), moet ik deze installeren voor betere prestatie ?
Ik wil namenlijk toch kijken of ik hem een tikkie kan overclocken (of dat het nut heeft weet ik niet) maar bij het proggie nvmax vraagt hij om een detonator driver....
De drivers van nVidia heten sinds 23 oktober 2003 ForceWare xx.xx. Daarvoor was het Detonator xx.xx

Overkloken kan je ook met coolbits in je drivers.

[ Voor 3% gewijzigd door Cobalt op 11-01-2005 11:14 ]

Pagina: 1